BUFFET RAMADAN 2017 : DORSETT KUALA LUMPUR

Untuk readers yang mencari buffet Ramadan, kali ini aku nak share satu lagi lokasi best untuk berbuka puasa. Untuk buffet Ramadan seterusnya adalah di Dorsett Kuala Lumpur. Untuk tahun ini, pihak Dorsett Kuala Lumpur tampil dengan tema "Citarasa Malaysia".


Buffet Ramadan Citarasa Melayu di Dorsett Kuala Lumpur

Buffet Ramadan Dorsett KL

Mesti korang tertanya-tanya kan? Apa menu isitmewa yang dihidangkan di Dorsett Kuala Lumpur sempena buffet Ramadan kali ini? Untuk pengetahuan semua, antara menu yang korang wajib cuba bila bertandang ke sini adalah Signature Sup Ekor dan Bubur Lambok yang sememangnya dicari-cari pada bulan puasa. Selain hidangan 'signature', turut dihidangkan dalam buffet Raamdan kali ini ialah Gulai Nenas Ikan Talang Masin, Sambal Udang Berpetai, Ketam Goreng Mentega dan Sotong Tumis Jintan.


Sup Ekor


Sambal Udang Petai


Bukan itu sahaja, Buffet Ramadan di Dorsett Kuala Lumpur juga menghidangkan Signature Roast Lamb Kuzi Style dengan Nasi Briyani, Rendang Minang Itik dan Nasi Kerabu Bunga Telang yang dihidangkan bersama Burung Puyuh dan Ayam Percik.


Rendang Minang Itik


Nasi Kerabu Bunga Talang


Untuk penggemar makanan pedas pula, tidak ketinggalan judah seperti Tomyam, Burung Puyuh Special Goreng Berkunyit, Paru Goreng Berlada, Tempe Goreng Berempah dan banyak lagi juga disediakan di Dorsett Kuala Lumpur.


Tomyam




Tak lengkap juadah berbuka puasa tanpa pencuci mulut (dessert) seperti Serawa Durian, Apam Balik, Tapai Pulut, Bubur Pulut Hitam, Murtabak dan kuih muih tradisional. Selain itu, korang juga boleh cuba Seafood Steamboat , makanan goreng-goreng, aneka jenis buah-buahan dan tidak ketinggalan ais kacang


Serawa durian


Murtabak


Makanan goreng-goreng


Satay dan BBQ


Steamboat


Kambing Golek


Seafood


Ais Kacang


Dessert


Kuih-muih tradisional


Buffet Ramadan di Dorsett Kuala Lumpur dibuka bermula dari jam 7.00 malam. Harga Buffet Ramadan di Dorsett Kuala Lumpur adalah berbaloi dengan anekan juadah yang disediakan. Amacam, agak-agak puas hati tak kalau dapat berbuka kat sini? Hah, apa kata plan berbuka puasa beramai-ramai bersama family, sahabat handai ataupun rakan sepejabat di sini.

Harga Buffet Ramadan

Dewasa 
RM99


So, kalau korang berminat untuk buat tempahan berbuka puasa di Dorsett Kuala Lumpur, jangan lupa untuk hubungi nombor telefon atau emel seperti di bawah. Selamat mencuba!

Booking / Reservation

Telefon:
03-27161010

Email:
info.kualalumpur@dorsetthotels.com.

Post a Comment

0 Comments