Kedai Emas Chiang Heng Tawarkan Harga Terendah di Malaysia

Orang lelaki boleh ke beli emas? Eh, kenapa pula tak boleh kan? Untuk lelaki Muslim, nak beli emas boleh, tetapi nak pakai emas yang tak boleh. Hukumnya haram! Kalau dah tak boleh pakai emas, kenapa perlu beli kan? Chop! Chop! Chop! Walaupun kita lelaki dan tak boleh pakai emas atau barang kemas, tetapi kita perlu ambil cakna tentang emas sebagai salah satu aset pelaburan jangka panjang.


Untuk lelaki, biasanya kalau masuk kedai emas korang buat apa? Survey survey harga atau teman orang? Actually, salah satu perkara yang kita boleh buat bila masuk kedai emas adalah membeli gold bar sebagai salah satu instrument pelaburan jangka panjang. Antara perkara yang aku tak pernah menyesal dalam hidup aku sehingga ke hari ini adalah bila aku pernah spend duit belanja bulanan untuk membeli gold bar 1gram untuk dijadikan simpanan. Bayangkan, aku pernah beli 1g emas 999 pada tahun 2014 dengan harga lebih kurang RM143/g dan kini 2023, harganya telah mencecah RM330/g. Nampak tak perbezaan harga yang ketara? Jadi, terbukti emas adalah instument pelaburan kalis inflasi. Nak tunggu harga emas turun, memang tak tahu bila. Jadi, dinasihatkan korang beli emas bila ada kemampuan dan simpan untuk masa depan. InshaAllah berbaloi! .


Untuk pengetahuan korang, Emas Chiang Heng adalah jenama kukuh yang telah berada dalam pasaran selama 37 tahun. Setakat hari ini, Emas Chiang Heng dah ada 19 cawangan di seluruh Malaysia. Emas Chiang Heng juga telah menerima pelbagai anugerah. Jadi, tak hairanlah Emas Chiang Heng mendapat sokongan daripada pelanggan setia. Pada tahun 2020, Emas Chiang Heng telah mencatat rekod yang membanggakan dengan 117 siaran langsung (Live) dalam satu hari, sekaligus memecahkan rekod The Malaysia Book of Records.


Selain menawarkan barang kemas emas pada harga yang paling menarik, Emas Chiang Heng juga sentiasa memberi pelbagai ganjaran dan tawaran istimewa kepada pelanggan. Dengan misi "Semua orang mampu memiliki emas”, Emas Chiang Heng juga melancarkan promosi setiap bulan di setiap cawangan seluruh Malaysia dengan memberi tawaran eksklusif.

Memandangkan aku sendiri pernah menjejakkan kaki di Kedai Emas Chiang Heng Seremban dan Kuchai Lama, apa yang aku dapat simpulkan servis yang ditawarkan memang terbaik. Dari segi layanan staff dan tawaran harga, no wonder Emas Chiang Heng mampu bertahan sehingga ke hari ini. Di kesempatan ini, aku nak share serba-sedikit fakta menarik Emas Chiang Heng

1) Harga Emas Yang Terendah Di Chiang Heng


Emas Chiang Heng menawarkan harga emas yang terendah di pasaran. Mesti korang tertanya-tanya, macam mana boleh jual harga barang kemas emas dengan murah? Emas tak tulen ke? Bukan macam tu, barang kemas emas yang dijual di Kedai Emas Chiang Heng adalah emas 916. Untuk gold bar dan beberapa items lain merupakan emas 999. Jadi, jangan risau soal ketulenan emas. Antara faktor yang membolehkan mereka boleh jual dengan harga murah kerana kos pengeluaran yang murah. Selain itu, mereka jimat dari segi kos pemasaran seperti tiada kos sewa unit kedai di pusat membeli-belah, tiada kos iklan fizikal dan sebagainya. Jadi kos-kos yang dapat dijimatkan ini telah diberikan pulangan terus kepada pelanggan dengan menawarkan harga emas yang berpatutan. 

2) Design Barang Kemas Yang Trendy

Bila korang jejakkan kaki di Kedai Emas Chiang Heng, get ready untuk rambang mata. Koleksi barang kemas emas yang ditawarkan adalah design-design unik, trendy dan up to date! Paling menarik, Emas Chiang Heng juga menghasilkan rekaan barang kemas sendiri. Jadi, kalau korang tengok barang kemas kat sini cantik-cantik dan tak boleh jumpa di tempat lain, inilah sebabnya!







3) Harga Trade-In Yang Tinggi


Bukan hanya dijual pada harga terendah di pasaran, malah harga untuk trade-in barang kemas di Emas Chiang Heng pun tinggi. Proses jualan semula emas di Chiang Heng sangat transparent dan telus tanpa sebarang kos tersembunyi. Apa yang lagi menarik, Emas Chiang Heng menerima emas untuk dijual semula tanpa banyak syarat. Barang kemas emas yang tidak mempunyai sijil emas dan keadaan barang kemas emas yang berkarat, pecah, dan kemek juga diterima. Bahkan, Emas Chiang Heng menerima emas yang telah terbakar dalam kebakaran. Terbukti, servis after sales Chiang Heng memang terbaik!

4) Pertukaran Barang Kemas Dalam Tempoh 7 Hari


Emas Chiang Heng memberi jaminan kepada pelanggan untuk memulangkan atau menukar saiz perhiasan emas yang dibeli dalam tempoh 7 hari dengan syarat tidak ada kerosakan. Emas Chiang Heng juga menawarkan perkhidmatan membaiki dengan percuma dalam tempoh 30 hari (kecuali jika perhiasan tersebut memerlukan penambahan emas) dan servis membersihkan emas percuma seumur hidup termasuk perkhidmatan rekaan emas menggunakan laser. Servis yang ditawarkan seumpama ini menjadikan Emas Chiang Heng dekat di hati pelanggan.


So guys, kalau korang mencari lokasi best untuk membeli emas atau barang kemas emas, jangan lupa untuk ke cawangan Emas Chiang Heng yang berdekatan. Macam-macam tawaran istimewa dengan koleksi barang kemas yang trendy ditawarkan.


Kalau korang berminat nak dapatkan barang kemas dengan harga yang berbaloi, korang boleh ke kedai Emas Chiang Heng yang berdekatan:
  1. Butterworth, Pulau Pinang (HQ)
  2. Jelutong, Penang
  3. Bukit Jambul
  4. Bukit Mertajam
  5. Alma, Bukit Mertajam
  6. Sungai Petani, Kedah
  7. Taiping, Perak
  8. Alor Setar
  9. Ipoh
  10. Kepong
  11. Puchong
  12. Cheras
  13. Seremban
  14. Kuchai Lama, KL
  15. Kota Laksamana, Melaka
  16. Muar
  17. Kluang
  18. Johor
  19. Bukit Tinggi, Klang


Untuk korang yang jauh dari cawangan Emas Chiang Heng yang disenaraikan, korang boleh beli secara online di TikTok dan dapatkan voucer diskaun sehingga RM60. Untuk info lanjut, korang juga boleh klik link di bawah untuk tawaran hebat!

Platform Jualan Chiang Heng Jewellery

Laman Web:

TikTok : 

Shopee:


Media Sosial

Facebook: 

Instagram:

Youtube:

Tiktok: 

RED App:
4134819312

@penaberkala

♬ Dream

Post a Comment

0 Comments