YOODO TAWARKAN DATA PUBG PERCUMA DAN DATA ROAMING SERENDAH RM10

Yoodo kini genap setahun berada di pasaran Malaysia selaku Digital Telco Pertama di Malaysia. Happy Anniversary Yoodo! Terima kasih kerana menawarkan keistimewaan kepada pengguna dalam memberikan flexibility dan kebebasan kepada pengguna dalam menentukan servis yang mereka perlukan. Apa yang menarik sempena first year Anniversary, pihak Yoodo telah menghadiahkan pelanggan setia Yoodo yang menjadi pengguna sejak Yoodo diperkenalkan dengan special goodies yang mengandungi smartphone dan limited edition Yoodo Hoodie.




Ada yang tanya, "Macam mana nak jadi pengguna Yoodo?" Jawapannya mudah je. Korang just perlu order free SIM melalui Yoodo App ataupun website mereka www.yoodo.com.my. Free SIM akan dihantar secara percuma kepada korang dalam masa 1 hingga 3 hari.


Then, korang kena install Yoodo App. Kat sini korang boleh activate dan register sebagai pengguna Yoodo dengan menggunakan kad pengenalan ataupun passport. Fungsi keselamatan dalam Aplikasi Yoodo ini agak bagus sebabnya dilengkapi dengan facial recognition. So, orang lain tak boleh nak access to our account sesuka hati. Pengguna juga boleh menentukan plan yang mereka inginkan mengikut keperluan dan kehendak mereka. Apa yang best tentang Yoodo, pengguna boleh pilih jumlah data yang diperlukan untuk setiap servis yang ada seperti voice message, call, ataupun data internet bagi langganan setiap bulan.


1. Customisable & Transparent Plan

Pendek kata, Yoodo menawarkan plan yang transparent dan boleh dipilih mengikut keperluan dan kehendak pengguna. Tiada lagi fix plan yang hanya menawarkan pakej untuk data panggilan dan internet. Kini, Yoodo tampil dengan menawarkan pakej data internet yang lebih spesifik. Lebih kurang 1,000 pilihan kombinasi data, voice call dan SMS tanpa sebarang caj tambahan bagi personal own plan daripada Yoodo ditawarkan kepada pengguna. Memang pilihan terbaik!


Analogi dia macam kita dapat casing phone kosong. Terserah kepada kita selaku pemilik casing tersebut untuk decorate mengikut preference dan minat kita masing-masing. Kalau kita suka konsep minimalis, maka kita akan decorate dengan item yang minimal. Kalau kita suka yang lebih funky dan meriah, kita akan tambah lagi banyak accessories untuk menghasilkan casing yang lebih menarik.



2. Save Your Money!

Pengguna Yoodo hanya perlu membayar apa sahaja yang mereka perlukan. Plan Yoodo yang paling murah bermula serendah RM3 untuk 50 SMS setiap bulan. Selain itu, Yoodo juga menyediakan Celcom's widest coverage iaitu 4G/LTE. 4 ciri utama yang membezakan Yoodo dengan syarikat telco yang lain adalah seperti berikut:

  • SIM Card percuma - Penghantaran SIM Card percuma dalam masa 1-3 hari
  • Self-Activate SIM - Boleh install Yoodo app dan activate sendiri di mana sahaja kita berada
  • Fully cashless - Tak perlu top-up atau bayar bil setiap bulan, hanya melalui online banking
  • 100% online - semua urusan hanya di atas talian. 




3. Yoodo supports E-Gamers

Seperti yang pernah aku share dalam artikel sebelum ini (klik sini!), Yoodo menawarkan 20GB data percuma kepada semua PUBG Gamers yang perlukan internet connection yang laju tanpa mengeluarkan kos tambahan. Ini adalah salah satu inisiatif pihak Yoodo dalam memajukan industri e-sports di Malaysia.

Yoodo juga telah menjadi sponsor dalam Malaysia's First official PUBG MOBILE National Championshop (PMNC) yang telah berjaya menghimpunkan 256 pasukan (1000 players) di seluruh Malaysia dalam merebut hadiah wang tunai sehingga RM60,0000 dan 1 tahun Yoodo Mobile plan secara percuma. Selepas ini, pihak Yoodo akan berkerjasama dengan pasukan juara PMNS iaitu Gank FTY dalam menyertai tournament yang lebih besar.



4. Yoodo supports travellers

Yoodo bukan sahaja support e-gamers, malah sekarang ini Yoood telah tampil dengan servis baru iaitu data roaming di luar negara dengan hanya menggunakan SIM Card Yoodo. Sekaligus menjadikan Yoodo sebagai digital telco pertama di Malaysia yang support travellers dengan menawarkan flat rate di 53 negara terpilih.


Antara keisitmewaan Yoodo's Roam Like Home adalah seperti berikut:

  • Hanya perlu guna local plan ketika travel
  • Hanya perlu bayar flat rate serendah RM10-RM20 bergantung kepada negara yang dikunjungi
  • Boleh access to roaming plan untuk tempoh 24 jam
  • Tiada caj tersembunyi atau caj tambahan




Sempena dengan Yoodo Turns 1, Mr Chow Tuck Mun iaitu Head of Yoodo mengumumkan akan meningkatkan lagi kualiti servis Yoodo kepada pengguna dengan adanya Komuniti Yoodo di Malaysia. Selain itu, Yoodo akan menawarkan beberapa pakej istimewa seperti music and entertainment, fitness goals dan digital tech dreams dalam masa terdekat. Stay tuned!

Untuk maklumat lanjut tentang Yoodo, korang boleh layari website ataupaun laman sosial media Yoodo untuk mengetahu promosi terkini daripada Yoodo. 

Website: 

Post a Comment

12 Comments

  1. wow bestnya menang smartphone

    ReplyDelete
  2. Wah menarik! Memang sangat memudahkan kalau waktu travel kan. Teringin pula nak tau lebih lanjut. :D

    ReplyDelete
  3. Nie macam menarik nie. Macam boleh share dengan family dah nie. Tapi Rawlins tak layan PUBG, takpe ke?
    Hehe

    ReplyDelete
  4. Happy first anniversary Yoodo!
    bagus pakej yang ditawarkan, mengikut kehendak kegunaan kita.Kadang-kadang kita terikat dengan sesebuah plan yang tak bersesuaian dengan kita. kaki games mesti senyum lebar dengan tawaran ni :)

    ReplyDelete
  5. Cx pernah dengar pasal Yodoo ni. Sekarang dok offer data percuma pula kepada pemain pubg dan e-gamers yang lain? Pergh terbaiklah! Memang makan tido hidup dengan game. Hahahah menarik²! Kena spread out ni

    ReplyDelete
  6. Nampak macam menarik no. Murah pulak tu data ni. walaupun tak main game tpi data tu penting kan. Boleh survey2 lah ni. hehehe

    ReplyDelete
  7. wahhh baru hari ni tahu pasal yoodo ni..yang best tak payah dah beli traveler sim pakai yoodo pun boleh..congratulate for 1st anniversary Yodoo. Sapelah yang bertuah dpt smartfon tu ek

    ReplyDelete
  8. Kita paling suka yang Data Rooming tu memang bebaloi sangat kalau pergi negara-negara Asean memang murah gilerrr kita hari tu tak tahu je dah ada rooaming untuk internet boleh nanti kita dah jadi pelanggan Yoodo...

    ReplyDelete
  9. Orang yang suka game ni memang berbaloi lah sangat yoodoo ni untuk dieorang. Bukan setakat percuma game tu je yang berbaloi. Pakej fleksibel dieorang pun nampak bagus sangat untuk kite yang nak berjimat

    ReplyDelete
  10. Wahhh ini satu berita yang baik buat pemain2 PUBG di luar sana. Serendah 10 ringgit je ? Itu satu tawaran yg menarik dan pasti ramai akan langgan. Sekarang kan mmg tgh musim main game nie.

    ReplyDelete
  11. best woii main pubg dengan data unlimited..memang puas hati dan menyeronokkan..kalau anak akk tahu mesti dowang excited suruh tukar plan..sgt rekomen pd kaki gamers :-)

    ReplyDelete
  12. Bagus yodoo ni. Memang highly recommended untuk mereka yang nak berjimat. Apa yang best siap leh custom sendiri apa yg kita perlu. So memang x mmebazir la.

    ReplyDelete