RESIPI ISTIMEWA UNTUK PRODUK PACIFIC WEST

Baru-baru ni, aku berkesempatan untuk pergi ke event Cook Show with Celebrity Chefs bersempena dengan Karnival Tefal di Shah Alam. Event ini dianjurkan oleh pihak Pacific West dengan kerjasama Tefal untuk berkongsi ilmu dan teknik memasak menggunakan produk Pacific West kepada para pengunjung yang hadir. Aku excited sebabnya first time datang belajar resipi istimewa untuk produk Pacific Chef daripada chef-chef ternama.


Mesti korang tertanya-tanya kan? "Kat mana dak dapatkan produk Pacific West?" Untuk pengetahuan semua, produk Pacific West sekarang boleh didapati di semua pasaraya utama di Malaysia seperti Cold Storage, Sam Groceria, AEON, AEON Big, Tesco, Giant, Sunshine, Grocer Village dan banyak lagi. Bukan di Malaysia sahaja, malah time aku pergi Macau, China haritu pun ada dijual dalam mini market Tesco. Nampak tak? Produk Pacific West ni memang mudah didapati di mana-mana sahaja. Yang penting, produk Pacific West dijamin Halal oleh JAKIM. So guys, kalau korang travel ke mana-mana destinasi di luar negara, don't forget to buy this product!


TESCO di Macau ada menyediakan makanan HALAL dan makanan dari Malaysia


Antara produk Pacific West yang ada dijual di TESCO Macau, China





Kualiti produk Pacific West memang tiada tandingan kerana mereka menggunakan makanan laut dan bahan makanan yang memenuhi piawaian keselamatan dan proses makanan antarabangsa dengan pengesahan BRC, IFS, HACCP dan YUM!








Persoalannya, bila beli produk Pacific West ni, nak masak apa ye? Kebiasaannya, kita akan goreng Fish Fillets dan makan dengan sos atau mayonis. Betul tak? Macam boring je nak makan benda yang sama. Sebenarnya, banyak lagi cara masak atau resipi istimewa untuk produk Pacific West. Bila dah datang ke cook show ni, baru tahu banyak lagi cara untuk sediakan hidangan Fish Fillets untuk jadikannya lebih menark dan sedap. Nasib baik ada Tefal Carnival Sale, dapat juga top up ilmu baru.



Kemeriahan Tefal Carnival Sale di Shah Alam Convention Centre (SACC)


Tefal Carnival Sale


Antara resipi terbaik yang dikongsikan oleh Chef Celebrity dengan menggunakan produk Pacific West dan produk Tefal adalah seperti berikut:

  1. Trio Canapé Cheezy Fish Fillets
  2. Cheezy Fish Wholemeal Sandwich
  3. Cheezy Fish, Caesar Salad and Cajun Crisp Onion Flower
  4. Salt & Pepper Squids with Tiga Rasa Sauce
  5. Salted Egg Yolk Black Pepper Tempura Fish Fillets
  6. Crispy Calamari with Pickles
  7. Tempura Fish Fillets and Mixed Vege Spring Rolls



Antaran Chef Selebriti yang terlibat dalam Cook Show With Celebrity Chefs Pacific West  adalah Chef Leong (Pacific West Chef), Dr Ezani (Master Chef Malaysia) dan Bryan Ong (Celebrity Chef). Terima kasih chef sebab ajar kami resipi-resipi best untuk masak produk Pacific West.


Chef Leong (Pacific West Chef)


Chef Leong telah berkongsi resipi Trio Canapé Cheezy Fish Fillets, Cheezy Fish Wholemeal Sandwich dan hidangan terakhir iaitu Cheezy Fish, Caesar Salad and Cajun Crisp Onion Flower. Paling best, Chef Leong ajar kami macam mana nak buat Crisp Onion Flower. Ya Allah, mudah rupanya. Hanya guna bawang Holland, potong macam bunga dan celup dengan tepung sebelum digoreng rangup. Simple tapi sedap, bau dia semerbak weh!


Dr Ezani (Master Chef Malaysia)


Chef Dr Ezani iaitu Juara Masterchef Malaysia musim pertama pula menyediakan dua resipi yang menggunakan produk Pacific West dengan memperkenalkan masakan Malaysia. Menu special dari Dr Ezani adalah Salt & Pepper Squids with Tiga Rasa Sauce dan Salted Egg Yolk Black Pepper Tempura Fish Fillets. Aku memang suka gila dengan Salted Egg Yolk. First time tengok live macam mana nak buat sos Salted Egg Yolk. Lepas ni, dah boleh cuba masak sendiri di dapur bujang, hehe.


Chef Bryan iaitu chef untuk Yum Yum Publications pula menyediakan dua resipi sihat. Resipi mudah yang disediakan adalah Crispy Calamari with Pickles dan Tempura Fish Fillets and Mixed Vege Spring Rolls. Walaupun resipi ini lebih menggunakan banyak sayur, tapi resipi ini still tidak mengecewakan. Looks tempting dan sedap!


Produk Pacific West yang bakal memeriahkan #DapurPB. Siapa nak try?




Satu produk baru yang diperkenalkan oleh Pacific West adalah Cheezy Fish Fillets. Fish Fillets ini adalah inovasi terbaru dengan menambahkan cheese dalam Fish Fillet. Cheese campuran Mozarella dan Nacho premium disalut dengan serbuk roti Jepun memberikan rasa yang rangup untuk produk Cheezy Fish Fillet. Aku ni memang jenis suka makan cheese, so prefer beli yang ni. Tak sabar nak try.


Pacific West: The taste the world loves!



Post a Comment

18 Comments

  1. Sedap2lam paling penting ianya sgt praktikal untuk dimasak pagi, petang dan malam. Nak lebih kreatif jadikan ia pelbagai jenis hidangan

    ReplyDelete
  2. Harus ada kat rumah ni. Anak nak masuk sekolah nak buat bekal boleh ni....tak mengambil masa yg lama nak masak....simple tapi mengenyangkan.

    ReplyDelete
  3. tak pernah try lagi product PAcific West ni..tapi nampak banyak gak review yang best. kena cuba gak nnt ni..

    ReplyDelete
  4. wow, rasa macam nak dapatkan fish fillet ni sebab tengok macam senang nak dimasak je tak payah nak potong potong ikan dah..

    ReplyDelete
  5. Ya Allah bang... Memang saya pun suka dengan produk Pacific West ni! Tempura ikan dia cukuo lembut dan sedap!

    ReplyDelete
  6. Ok disebabkan CCL suka sis .. kena pilih chezzy fist fillet lah .. wow .. tak dapat bayangkan macam mana rasanya

    ReplyDelete
  7. Tak pernah try beli produk pacific west ni. Nk try la beli,ramai kata sedap

    ReplyDelete
  8. Amboih.. Semuanya nampak sedap ni.. tak tahu nak beli yang mana nanti.. TB suka Fish Fillet sebab TB takleh makan ayam..

    ReplyDelete
  9. Saya memang suka beli fishbfillet dari Pacific West... tp yg cheesy baharu ni belum try sbb tak suka keju huhu

    ReplyDelete
  10. Terima kasih. Kalau pergi shopping memang biasa saya amik brg yang sama je. Tak pernah tukar yg lain. Lepas ni boleh dah tukar citarasa

    ReplyDelete
  11. I was there too, the fish fillet was super good, my family loves it. Stock up a few packets as well.

    ReplyDelete
  12. Tak pernah lgi cuba jenama nie. Banyak feedback positive katanya. Nak cuba cari lah kat Tesco yg berdekatan. Nampak sedap je

    ReplyDelete
  13. Hari tu ada nampak produk ni dekat jaya grocer tapi time tu tak bawa duit... jd tak sempat beli, mengidam nak fillet fish tu....

    ReplyDelete
  14. The event so happening right. Three of the chef is good and preparing delicious dishes using Pacific West products.

    ReplyDelete
  15. Ana dah cuba resipi salted egg yolk dr ezani tu. Memang senang giler dan sedap ok. Cheezy fillet tu pun goreng saja mcm tu kemudian cicah sos je dh sedap.

    ReplyDelete
  16. Ya Ampun, tak pernah lagi try brand Pacific West ni haaaa...nantilah kalau jumpa nak beli lah wak.

    ReplyDelete
  17. tak pernah lagi makan tp bila tengok review org kata sedap and anak sy mesti suka. insyaAllah looking for this brand

    ReplyDelete
  18. produk pacific memang bagus. macam2 boleh kita olah. yang paling penting mudah dan ringkas

    ReplyDelete