AXILAS ANTI-PELUH GLAMO HEALTH UNTUK ATASI MASALAH BAU BADAN

Pernah naik public transport? Especially KTM, LRT ataupun Monorail. Kalau time peak-hour, memang mencabar. Macam tin sardin dibuatnya. Memang kena berhimpit-himpit. Sesak satu hal, bau yang tak menyenangkan satu hal. Lagi-lagi kalau train penuh dengan foreigner (if you got what I mean), maka astaghfirullah lah jawabnya. Korang kena tahan nafas sampai ke stesen yang nak dituju. Ini antara permasalahan yang selalu aku hadapi bila naik public transport especially time pergi dan balik kerja.


Bila kerap sangat benda ni terjadi, terlintas juga di benak fikiran. Tak ada ke produk yang dapat bantu mereka yang ada bau badan yang melampau ni? Aku syak, bau badan ni tak lain tak bukan berpunca daripada masalah ketiak cepat berpeluh. Korang pun, kalau ada masalah macam ni, jangan malu jangan segan. Cepat-cepat cari jalan penyelesaian.




Aku pun selalu berkejaran ke sana ke sini dengan menaiki train. Jadi, memang tak boleh lari daripada masalah ketiak berpeluh yang akan menyebabkan bau badan yang tidak menyenangkan. Nasib baik ada deodorant. Cuma, deodorant yang aku guna sekarang tak mampu untuk atasi masalah ketiak berpeluh. Dari segi bau, yes ia sangat membantu. Aku tak nak jadi penyumbang kepada punca bau yang tidak menyenangkan dalam train atau tempat public, so lebih baik aku cepat-cepat cari jalan penyelesaian.


Sebab-Sebab Kenapa Ketiak Berpeluh

  1. Pemakanan yang tidak terjaga.
  2. Perubahan pada hormon.
  3. Merokok.
  4. Minum minuman alkohol.
  5. Kurang menjaga kesihatan tubuh badan.
  6. Jarang mandi.
  7. Berat badan
  8. Faktor usia.

Bila dikaji balik, rupa-rupanya masalah ketiak cepat berpeluh ada banyak penyebabnya. Antaranya dari segi pemakanan yang tak terjaga, perubahan hormon, masalah berat badan dan faktor usia. Walaupun kita tak merokok, minum alkohol dan sebagainya, itu bukan jaminan untuk kita bebas dari simptom-simptom ketiak berpeluh. Paling teruk, kalau salah pilih brand deodorant. Fuh, sampai hitam ketiak dibuatnya. 




Sekarang aku dah jumpa jawapan untuk permasalahan aku selama ini. Macam mana nak atasi masalah ketiak mudah berpeluh, ketiak hitam dan seumpama dengannya. Actually, ini first time aku tahu wujud produk macam ni untuk atasi masalah-masalah tersebut. Nak tahu produk apa? Dah pasti produk Axilas anti-peluh dari Glamo Health yang mampu atasi masalah bau badan.


Axilas Anti-Peluh


Syarikat Glamohealth telah melancarkan produk baru yang dicipta khas untuk pengguna yang mempunyai masalah “ketiak”. Ketiak atau lebih sopan dipanggil bahagian bawah lengan adalah kawasan yang sensitif kerana ketiak adalah salah satu tempat yang menghasilkan bau badan. Oleh itu, produk ini dirumus khas untuk membantu pengguna yang mempunyai masalah ketiak seperti ketiak berbau, ketiak berair/berpeluh, ketiak hitam dan lain-lain lagi.


Axilas adalah produk seperti deodorant, untuk membantu anda semua mengurangkan masalah peluh berlebihan di bahagian ketiak dan mengurangkan masalah badan berbau. Selain itu, ia juga membantu dan dapat merawat liang pori ketiak anda daripada pengeluaran peluh yang berlebihan kerana ia dapat menutup liang pori ketiak. Bukan iti saja, malah ia dapat membantu masalah tangan dan kaki berpeluh.




Aku pun dah start guna produk Axilas anti-peluh ni. Seriouslt, sangat best bau dia dan sangat membantu. Tak perlu pakai hari-hari macam kita pakai deodorant pun, Cukuplah pakai 2-3 kali dalam seminggu especially sebelum tidur. Apa lagi kebaikan Axilas anti-peluh? Jom kita tengok!


Kebaikan Axilas Anti-Peluh

  1. Memutihkan ketiak
  2. Hilangkan masalah bau badan dan ketiak dengan pantas.
  3. Badan akan merasa segar, kering dan bebas bau sepanjang hari
  4. Lebih Yakin berhadapan dengan kawan kawan atau orang sekeliling.
  5. Tiada lagi perasaan malu kerana anda telah bebas dari masalah bau badan dank etiak
  6. Ketiak tidak rasa melekit lagi walaupun dalam situasi cuaca panas.
  7. Tiada lagi masalah baju di ketiak kekuningan.
  8. Hubungan suami isteri tiada lagi masalah bau badan.
  9. Mendapat pujian dari suami atau isteri anda.
  10. Stress akan hilang kerana bau pada ketiak anda hilang serta merta.




Untuk yang ragu ragu nak pakai deodorant ni, jangan risau tentang bahan-bahan yang ada di dalam Axilas Anti Peluh. Sebabnya, bahan yang ada disenaraika  di kotak dan botol produk Axilas. Satu lagi sebab aku suka dengan produk Axilas Anti-Peluh ni adalah dari segi saiznya yang kecil dan mudah untuk dibawa ke mana-mana. Aku ni suka travel, jadi mudah nak selit di mana-mana untuk dibawa. Sangat user-friendly!


Bahan-bahan Axilas Anti-Peluh

  1. Ethanol Denat
  2. Aluminium Lactate
  3. Alimunium Choloride
  4. Cyclopentasiloxane
  5. Glyceryl Strearate
  6. Cetyl Palmitate
  7. Hydrogenated Microcrystalline Wax
  8. Hydrogenated Castor Oil




Cara-Cara Penggunaan Axilas Anti-Peluh


1) Kulit mestilah kering dan tidak luka atau melecet

Pernukaan kulit mestilah kering (tidak lembab) dan tidak luka atau melecet sebelum menggunakan Axilas anti-peluh. Permukaan kulit yang lembab atau luka,  anda tidak digalakkan untuk menggunakan Axilas anti-peluh


2) Menggunakan Axilas anti-peluh pada waktu malam sebelum tidur

Apabila badan sedang berehat, kalenjar di bahagian ketiak tidak aktif. Oleh itu, digalakkan untuk menggunakan Axilas pada waktu malam iaitu sebelum tidur. Hanya perlu sapu nipis pada permukaan kulit ketiak sebanyak 2 kali atas dan bawah. Pastikan permukaan kulit ketiak anda kering selepas menggunakan Axilas anti-peluh. Penggunaan Axilas terlalu banyak di permukaan kulit ketiak boleh menyebabkan kulit lambat bertindak balas dan rosak.


3)Basuh permukaan kulit ketiak di waktu pagi dengan menggunakan sabun dan air.

Perlindungan Axilas anti-peluh tetap ada di permukaan kulit (menyerap ke dalam kulit). Jadi, anda perlu membasuh bahagian permukaan kulit ketiak ketika mandi di waktu pagi. Tapi perlu ingat, walaupun anda dah guna produk Axilas, ini bukan penghalang untuk anda menggunakan deodorant atau minyak wangi lain di permukaan kulit ketiak untuk waktu-waktu lain.


:::TIPS:::
Untuk kesan yang cepat dan perlindungan yang efektif daripada Axilas anti-perspirant, pengguna digalakkan menggunakan Axilas untuk 2-3 kali pada waktu malam untuk tempoh seminggu atau selepas mencabut/mencukur bulu ketiak.


Untuk korang yang berminat untuk dapatkan produk Axilas anti-peluh ini, boleh dapatkan produk ini secara atas talian (online). So selepas ini, masalah ketiak basah, ketiak hitam atau ketiak berpeluh tiada lagi! Atasi masalah yang ada dengan Axilas Glamo Health. Selamat mencuba!


Harga:
RM 45.00 (SM)
RM 50.00 (SS)


Untuk maklumat lanjut, boleh dapatkan maklumat di:

Facebook: 

Instaram: 

Whatsapp:
www.wasap.my/60136991275

Post a Comment

16 Comments

  1. oh guna sebelum tidur, ingatkan guna macam biasa. macam best je produk ni

    ReplyDelete
  2. Sadonya abang ni hehehe.. kita pun kuat berpeluh juga tapi kat ketiak dan kat muka macam mana tu hehehe.. Produk ni bagus lah...

    ReplyDelete
  3. Boleh lah nanti sis suggestkan kat anak2 pakai. Janji beli sendiri jangan suh mak beli..hehehe

    ReplyDelete
  4. Ingatkan macam deodarant biasa..

    ReplyDelete
  5. Nampak menarik...eh..guna sebelum tido..lain plak style nyer..tp bagus la sebab ianya merawat kan?

    ReplyDelete
  6. menarik ni..kena kasi kt husband...haha #coverline

    ReplyDelete
  7. selalu orang terlepas pandang tentang penjagaan ketiak padahal memang ia penting bukan setakat untuk keselesaan diri sendiri, bahkan orang lain. hihi. nice info bang!

    ReplyDelete
  8. produk yang bagus untuk orang yang mengalami masalah bau badan.
    thanks for sharing!

    ReplyDelete
  9. kalau boleh elak dr ada bahan AC. tp skrg kebanyakkan produk anti peluh deo mempunyai bahan2 terkancung AC.

    saya pakai garam deo saja

    ReplyDelete
  10. Guna sebelum tido . Mcm menarik deadorant ni

    ReplyDelete
  11. wakkkkkkkkk,kita ada satu wakkkkkkk...hihi

    ReplyDelete
  12. siapa yg ada masalah badan boleh cuba axilas ni. lepasni confirm wangi je

    ReplyDelete
  13. Pernah try produk ala2 mcm ni...tpi nama dia perspirex klau tak silap..mmg tak bau keti

    ReplyDelete
  14. bagus produk ni, especially kalau travel kat negara panas, sesak dan musim panas.....

    ReplyDelete
  15. dekat rumah mmg jarang pakai... bau badan nie buat anak selesa nak tidur dengan daddy dia

    ReplyDelete
  16. Good tips for guys. Will ask my husband to try this out.

    ReplyDelete