The 1 Thing that Matters to You!

The 1 Thing that Matters to You?

Mungkin ada yang cakap duit. Mungkin ada yang cakap kereta mewah, rumah mewah ataupun kehidupan yang mewah. Mungkin ada juga yang cakap kesihatan. Apa pun jua kemungkinan pilihan yang ada, masing-masing ada sebab-musabab tersendiri.

Begitu juga dengan kami bertiga. Bila ada yang bertanya kepada kami mengenai "The 1 Thing that Matters to You!", maka dengan sebulat suara kami setuju untuk pilih family. Bagi kami, family adalah harta kami dunia dan akhirat. Tak ada apa yang berharga yang mampu menandingi ahli keluarga yang kami ada dan pastinya family adalah aset yang tidak ternilai harganya berbanding harta-benda lain.


Siapakah kami?

Kami adalah 3 jejaka yang akan berganding bahu dalam menyahut cabaran Allianz Amazing Hunt 2014 - The 1 Thing that Matters to You! pada 18 Oktober 2014. Walaupun kami daripada 3 family yang berbeza, kami mempunyai pendapat dan impian yang sama dalam misi kali ini.

Dengan nama team "Budget Good-good" yang terdiri daripada saya Anuar a.k.a penaberkala selaku penulis blog Visible Voice dan 2 lagi ahli yang gempak dan bergaya iaitu saudara Omar Rahman dan saudara Shukor bakal berjuang memeriahkan acara. Jujurnya, ini pertama kali kami digandingkan dalam satu team untuk menjayakan misi merungkai misteri Allianz Amazing Hunt 2014 - The 1 Thing that Matters to You!


Kenapa Family?

Berbalik kepada persoalan asal, The 1 Thing that Matters to You!, ada beberapa sebab kenapa kami pilih family. Antaranya:
  1. Tanggungjawab untuk membela nasib ahli keluarga terletak di bahu setiap insan
  2. Memberi perlindungan sewajarnya kepada family dalam apa jua keadaan
  3. Memastikan keperluan asas seperti makan, minum, pakaian dan tempat tinggal cukup
  4. Mengutamakan pendidikan dan kesihatan terjamin
  5. Kestabilan kewangan untuk kesejahteraan dan keharmonian family

Rasanya, cukup jelas dengan setiap sebab yang kami utarakan. Bak kata Princess Diana, "Family is the most important thing in the world". And we must remember that, our family a circle of strength. Founded on faith, joined in love and kept by God. Tanpa family, siapalah kita hari ini.



The best quote about Family?

Anuar dan keluarga


Family like a branches on a tree, we all grow in different directions yet our roots remain as one.



 Omar Rahman dan keluaarga

No family is perfect. We argue, we fight. We even stop talking to each other at times, but in the end,family is family. The love always be there.


Shukor dan keluarga

Family is not always blood. It is the people in your life who want you in theirs, the ones who accept you for who you are. The ones who would do anything to see you smile and who love you no matter what.


So, moral of the story sayangilah family kita sepenuh hati dan jiwa. Sometimes you will never know the true value of a mommet until it becomes a memory. Maka, kita semua seharusnya menghargai setiap detik yang dilalui bersama sebaiknya sebelum terlambat. The love of a family is life's greatest blessing. Ingat, dalam apa jua yang kita lakukan, Family First!

The 1 Thing that Matters to You! bagi kami adalah family. Apa pula kata anda?


For more details about The 1 Thing that Matters to You! or Allianz Amazing Hunt 2014, check it out at AllianzMalaysia



Notakaki
Doakan team kami, "Budget Good-good" berjaya dalam Allianz Amazing Hunt 2014 - The 1 Thing that Matters to You! Untuk semua peserta lain dan rakan bloggers yang turut serta, we wish you all the best and good luck. See you there!

Post a Comment

0 Comments