A POPCORN SESSION : CZ12



Sesuai dengan tajuk movie, CZ12. Dengan ini, diisytiharkan, movie terakhir yang aku tonton untuk tahun 2012 adalah CZ12. First, setelah sekian lama tak keluarkan duit sendiri untuk tengok wayang,kali ni spend sikit untuk movie akhir tahun. Secondly, berbaloi. Sebab filem CZ12 worth to watch. Aksi ada, nakal ada, jalan cerita pun boleh tahan best. Puas hati!


CZ12
23 December 2012 (Sunday)
4.45pm
Cathay Cineplaxs, e@curve

Synopsis
Globe-trotting soldier-of-fortune JC is hired by shady antiques dealers to track down six missing bronze animal-heads by any means necessary. The six bronzes originally formed part of a set of twelve, representing the animals of the Chinese Zodiac, forming part of a fountain in the old Summer Palace outside Beijing; they were looted and dispersed when Anglo-French armies sacked the Summer Palace in 1860.



Aku ni membesar dengan filem-filem lakonan Jackie Chan. Kebanyakan cerita yang dia berlakon, aku tengok. Bab-bab kungfu memang minat. Kali ni, dalam filem CZ12 lain sikit. Part bertumbuk tangkas memang tak boleh lari, tetap ada. Apa yang lebih menarik lagi, bila dia main kasut roda seluruh badan. Kita main di kaki je, dia ada roda sampai seluruh tubuh.Ohsem! Permulaan cerita pun dah best action. Kagum betul dengan Jackie Chan, tua-tua pun masih hebat lagi melakonkan aksi stunt. Cayalah!


Cerita dia pasal nak cari balik khazanah Zodiak China yang hilang. Ada 6 semuanya zodiak gangsa yang berbentuk binatang daripada 12 yang ada. Apa yang best, sebab sepanjang nak dapatkan kepala zodiak tuh, macam-macam aksi ada. Lawak ada, sengal pun ada.


VVIP jemputan kali ini adalah beliamuda


Rasanya, CZ12 la kot movie paling best tengok di cinema untuk tahun 2012. Dan ini adalah movie ke-13 yang aku tengok di cinema untuk 2012. Rasanya, boleh bilang berapa je movie yang tengok di cinema berbayar. Kebanyakannya dapat tiket free dari Nuffnang. Harap-harap, 2013 pun akan dapat banyak jugak tiket free. Dah dapat cut cost kat situ, keh3


notakaki : Ini pun entri sudah basi. Apadehal, publish je lah untuk penutup tirai 2012 daripada membusuk di dashboard. Semoga untuk tahun 2013 ni, segmen A Pop Corn Session menjadi lebih meriah hendaknya. Sape-sape yang duk area KL, nak tengok movie bagitahu ye. Boleh aku join sekaki. Tak pun, sape-sape yang rasa nk tengok movie free time premiere screening, roger-roger lah.

Post a Comment

5 Comments

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete