DiGi iPhone 4 Play

/
2 Comments
Perbualan cucu dan atuk menjadi semakin serius. Pertanyaan atuk tempoh hari membuat si cucu tidak senang duduk. Si cucu asyik memikirkan soal iPhone 4 yang kini baru berada di pasaran. Mandi tidak basah, tidur tidak lena, makan tidak kenyang, hidup tidak keruan.

Panggilan MR DiGi kepada PENABERKALA juga turut mendapat perhatian. Kini PENABERKALA juga asyik memikirkan soal iPhone 4. Jemputan dan informasi yang diberikan oleh MR DiGi tempoh hari berhubung iPhone 4 percuma oleh DiGi, membuka minda PENABERKALA untuk terus mencuba dan mencuba walaupun dalam kesuntukan masa dan kesempitan waktu.

Bagaimana agaknya kesudahan kisah CUCU VS ATUK dan MR DiGi VS PENABERKALA?


Sekarang, wujud lagi satu cerita di lokasi berbeza berhubung iPhone 4. Kini, kecoh berita dan cerita mengenai DiGi iPhone 4 di segenap kampus di salah sebuah universiti. Makin parah, bila pensyarah sendiri membawa topik yang sama ke dalam kelas.

LOKASI : DEWAN KULIAH
WATAK : PROF DiGi, MAT BUDU dan kawan-kawan

PROF DiGi: Ok, today I'll give an assignment for you. You need to finish this assignment by today.

STUDENTS: Sigh..Arghhhh..

PROF DiGi: Silent please. I'm not finish yet. Don't worry, today you don't need to think so hard to finish it. I'm sure the topic for today is quite interesting for all of you.

MAT BUDU: What is the topic Prof?

PROF DiGi: The topic is regarding the App from the iTunes App Store that you have seen/tried out is your favourite, and state your reasons.

MAT BUDU: But, I know nothing about that Prof. How to finish the assignment by today?

PROF DiGi: Good. That's what we call learning lesson. You do what you don't know. So that, you will know after that. Understand?

MAT BUDU: Ok Prof. I'll try laaa.

PROF DiGi: Don't worry. Don't panic. If you’re not familiar with iPhone Apps, you could get an overview at this link, or try Googling around maaa.

STUDENTS: What is next Prof?

PROF DiGi: Then, you need to submit to me a short report regarding this topic by today. OK?

STUDENTS: Ok Prof!

All the students start to work hard on their assignment especially MAT BUDU. MAT BUDU is a Kampung Boy, so he never know about the iTunes App Store before. He's struggling searching and googling via internet to know what is iTunes App Store. Then, he finished a short report to submit to Prof DiGi for evaluation.


REPORT BY : MAT BUDU
REPORT TO : PROF DiGi

iTunes App Store

INTRODUCTION

Dear Prof Digi,

Honestly, I never know about iTunes App Store before. So, I never see or try to use the iTunes App. Hence, I cannot identified my favorite iTunes App. Maaf ya Prof, saya ni budak kampung. Tak mampu nak ambil tahu benda-benda berteknologi tinggi macam ni, apa lagi nak beli.

However, to complete this assignment, I tried to search and find the informations from the internet. So, what can I summarize here is Everything we love — music, movies, HD TV shows, apps, games, podcasts, audiobooks, and tuneful ways to connect with artists and friends — is all on the world’s #1 music store. Discover all there is to entertain us at the iTunes Store.

CONTENTS

iTunes U
Segala maklumat dan bahan-bahan pembelajaran boleh didapati bila-bila masa dan di mana-mana jua kita berada terutama sekali sebagai seorang yang bergelar pelajar. Pelbagai aplikasi disediakan termasuklah Periodic Table dan segala perisian berkaitan pembelajaran. Segala informasi mudah untuk dimuat turun dari pelbagai sumber. Pendek kata, semua maklumat hanya di hujung jari sahaja. Never stop learning!


Audiobooks
Perisian ini memang sesuai untuk semua golongan terutamanya yang malas untuk membaca. Dengan audiobooks, kita tidak perlu lagi membaca guna mata, cuma pasang telinga sahaja. Never stop reading although via listening!


Podcasts
Podcasts ini seperti satu aplikasi untuk memudahkan urusan muat turun aneka juadah mata dan telinga seperti lagu, cerita mahupun drama. Never stop subscribing to fulfill your interest!


Music
Irama dan lagu memang tidak dapat dipisahkan. Aplikasi untuk mendendangkan muzik tidak ketinggalan. Sudah pasti dengan satu klik sahaja mampu mendapatkan beribu-riban lagu-lagu lama dan baru tidak kira dimana jua kita berada. Never stop listening the music!


Movies
Tidak perlu kerap-kali ke panggung wayang, Kini hanya di tangan anda. Bila-bila masa sahaja mampu untuk muat turun filem yang menarik untuk ditonton. Never stop watching movies!

TV Shows
Tidak perlu usung TV ke sana ke mari, hanya perlu ada iPhone sebiji segalanya boleh ditonton hari-hari. Aplikasi yang membolehkan anda menonton drama bersiri yang diminati tanpa mengira tempat dan waktu. Never stop wathing favorite drama!


iTunes Gift Cards
Untuk golongan pemurah dan penderma, tidak perlu keluarkan wang kertas untuk memberi hadiah. Derma lagu, cerita, playlists dan albums yang diminati oleh kawan-kawan pun sudah cukup untuk diberikan sebagai hadiah. Pastinya ia akan dapat menggembirakan teman-teman. .

CONCLUSION
From what I read so far, iTunes App Store provide many good app for their user. For the time being, my favorite app from iTunes App Store is iTunes U. This is because, I'm a student and for sure by using the app it is more easier for me to get any informations and materials for study. Prof, ini ayat poyo je. Sebenarnya, saya malas nak bawa laptop ke hulu ke hilir. Kalau ada semua app seperti muzik, movie, dan semua tu dalam gadget yang lebih kecil kan mudah untuk dibawa ke mana-mana. Betul tak prof?

Recommendations:
Bagi saya satu iPhone untuk cuba godek-godek semua aplikasi yang ada pun dah ok! No need to do any improvement, because I believe, the product iPhone 4 is a tip top one. My suggestion, to add more app especially for officer and students because they are the major possible user for this gadget.

REFERENCE
iTunes


When MAT BUDU start to write a report, this is what will happen!
When PROF DiGi start to read this report, I don't know what will happen!

DiGi iPhone 4 Play
Play the iPhone 4
Play for entertainment
Play for information
Play in order to change everything
To be better
For the best


You may also like

2 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...