TIPS PENGGUNAAN TEH HIJAU ASLI STEA

Tahu tak apa khasiat minum Teh Hijau? Biasanya, orang minum Teh Hijau dengan merendam daun teh hijau yang dikeringkan dalam air panas tanpa letak gula. Kemudian, diisi dalam botol yang ada filter untuk diminum. Pernah tengok di office, ada sorang superior di office mengamalkan minum teh hijau dalam botol besar setiap hari. Kagum tengok beliau sangat konsisten. Patutlah nampak cergas dan sihat sepanjang masa walaupun dah berusia. Kadang-kadang, teringin juga nak try minum teh hijau. Biasa duk minum teh o ais, teh ais dan teh tarik je, kah3. 


Sepeti teh biasa yang ada di pasaraya. Teh Hijau juga kini dijual dalam bentuk uncang. So, untuk first timer yang nak try minum teh hijau asli, kalau malas nak pergi cari daun teh hijau yang dah dikeringkan, alternatif lain adalah beli yang dalam kotak. Ready untuk dibancuh dan minum. My first time try teh hijau dalam uncang brand STEA. Dalam satu kotak STEA, ada 28 uncang kesemuanya.


Teh Hijau Asli STEA


Mesti korang nak tahu kan. Apa beza antara Teh Hijau STEA dengan teh hijau lain di pasaran. Ye lah, setiap produk ada kelebihan masing-masing. Memandangkan aku sendiri minum teh hijau STEA ni, jadi kat sini meh nak share sedikit-sebanyak info berkaitan STEA yang aku tahu untuk rujukan korang semua. Mana tahu kan, ada yang berminat untuk try juga. Maklumlah, teh hijau ni kan bagus untuk kesihatan especially untuk detox dan turunkan berat badan.


Kenapa Teh Hijau STEA berbeza daripada Teh Hijau yang lain?

1. Teh Hijau yang diimport dari Jepun.

2. 100% teh hijau sahaja tiada campuran bahan lain

3. Terdapat matcha extract dalam setiap uncang

4. Warna hijau jernih.

5. Tidak pahit

6. Tidak berbau herba dan tidak meloyakan

7. Tidak mengakibatkan sakit perut atau cirit-birit

8. Sesuai dan selamat untuk ibu yang menyusukan anak

9. Tidak menyebabkan pening selepas pengambilan

10. Rasa yang ringan dan tidak meninggalkan rasa tidak selesa di tekak

11. Sesuai untuk seisi keluarga

12. Boleh diminum tak kira masa

13. Disahkan Halal oleh JAKIM




Aku dah mula mengamalkan minum teh hijau STEA. Biasanya, diminum selepas breakfast dan selepas lunch. Kalau bukan selepas lunch, aku minum selepas dinner. Kadang-kadang, lepas makan tak ingat dunia tu, especially musim sekarang yang banyak food review dan Ramadhan Buffet review, hah elok benarlah minum teh hijau STEA ni lepas makan. Biar tahap metabolisma badan meningkat dan sekaligus memudahkan proses penghadaman.


Untuk cara pengambilan, nanti aku share lepas ni. Boleh baca kat bahagian bawah. Kat sini apa yang aku cuba nak sampaikan selepas menjadi pengguna STEA, teh hijau ini tak terlalu pahit dan warniany bukan berwarna hijau pekat sampai kita nak minum pun rasa gerun. Maksudnya, dari segi warna dan rasa memang boleh telan. Paling penting, selepas minum teh hijau perut tak meragam. Ada sesetengah produk teh hijau, selepas minum kita akan ulang-alik pergi tandas untuk buang air besar atau air kecil. Sebaliknya, selepas minum teh hijau STEA ni, tiada perubahan yang berlaku. Cumanya, time membuang tu memang lawas. Lega beb! Jadi, maksudnya produk ni memang betul-betul berkesan untuk detox. Untuk dapatkan hasil yang lebih berkesan, kena banyak minum air. Sebenarnya, dari situ puncanya korang akan ulang-alik pergi toilet. Itu normal! Apa jua kaedah detox yang kita guna, memang tak boleh lari. Tak payah tahan-tahan, buang je apa yang tak perlu tu. Okay?


Hah, sebelum korang tanya, meh nak inform awal-awal. STEA adalah produk yang telah mendapat sijil HALAL daripada JAKIM. Jadi, jangan was-was atau curiga dengan produk STEA. Dijamin HALAL!




Harganya RM60 sekotak tidak termasuk kos penghantaran. Sekotak mengandungi 28 sachet dan 1 sachet boleh digunakan antara 2 ke 3 kali. Jadi korang boleh gunakan 28 sachet itu untuk satu bulan


Cara Pengambilan Teh Hijau Asli STEA

1. 2 kali sehari (pagi & tengahari)

2. Setiap uncang Teh Hijau STEA boleh dibancuh sehingga 3 kali untuk diminum

3. Disarankan untuk minum 30 minit selepas makan:
  • 1 kali selepas sarapan
  • 1 kali selepas makan tengahari/ makan malam
4. Boleh juga diambil selepas mengambil makanan berat/ berlemak/ berminyak




Penyediaan Teh Hijau Asli STEA

1. 1 uncang direndam 2-3min dalam 1 cawan air panas (tapi bukan air menggelegak)

2. Simpan uncang di dalam peti sejuk atau bekas kedap udara untuk digunakan untuk tengahari

3. Hampas STEA boleh diguna semula untuk scrub muka dan badan





Aku pun baru je start minum Teh Hijau Asli STEA ni. Nak share lebih-lebih pasal results, macam tak relevan. So far, so good! Rasa macam lega sikit. Nak membuang pun mudah, berpeluh dan tubuh rasa ringan. Lagi satu, hampas teh hijau yang sudah dibancuh, jangan buang. Boleh guna semula hampas teh hijau untuk scrub muka dan badan. Best kan?


Semoga dengan pengambilan berterusan dan cabaran minum STEA selama 28 hari ini dapat membantu aku untuk menurunkan berat badan dan membakar lemak especially part perut yang semakin maju ke depan, hehehehe. Di kesempatan ini, aku nak share juga beberapa tips untuk mendapatkan hasil yang berkesan selepas menggunakan Teh Hijau Asli STEA. Semoga bermanfaat!


TIPS PENGGUNAAN TEH HIJAU ASLI STEA
  1. Untuk kesan yang optimum selepas pengambilan Teh Hijau Asli STEA, pengguna digalakkan untuk minum air kosong 3-6 liter sehari atau mengikut berat badan setiap iaitu 25kg = 1 liter air
  2. Kurangkan minuman berais, sejuk & berkarbonat
  3. Elakkan fast food (mcD, burger, nugget, sosej)
  4. Elakkan dairy products (cheese, susu pekat manis)
  5. Makan ikut masa dan sebolehnya mengamalkan eat clean
  6. Kurangkan makanan berminyak & bergoreng. Lebihkan makan sayur & buah
  7. Ambil makanan yang boleh meningkatkan metabolisma badan seperti almond,epal hijau dan broccoli
  8. Elakkan pengambilan kafein kerana STEA juga mengandungi kafein
  9. Kalau ada mengambil produk yang berasaskan COLLAGEN, kena stop dulu. Sebabnya collagen akan menyebabkan selera kita bertambah
  10. Kalau ada ambil sebarang slimming product, boleh minum STEA 15-20 minit selepas mengambil produk tersebut
  11. Tidak disarankan untuk mengambil STEA sebelum tidur kerana STEA berfungsi dengan cepat pada waktu siang untuk mempercepatkan proses pembakaran lemak.
  12. Penurunan berat badan adalah bergantung kepada metabolisma badan masing-masing. 
  13. Untuk pengguna yang mengalami metabolisma badan yang rendah, anda disarankan untuk mengambil lebih buah-buahan dan sayur-sayuran

Tips paling penting, kena DISIPLIN. Kena berdisiplin dalam mengambil teh hijau STEA setiap 2 kali sehari. At least, cuba je dulu sekotak untuk tempoh 28 hari. Kalau berkesan, boleh continue consume untuk kotak seterusnya. Kalau tak berkesan, maybe boleh cuba ikhtiar cara lain. Berdasarkan testimoni daripada pengguna lain, nampaknya produk STEA ni betul-betul menjadi. Maybe korang boleh refer kat gambar di bawah ni.




So kalau korang pun nak cuba untuk mendapatkan produk teh hijau asli STEA ni, korang boleh dapatkannya melalui stokis atau agen yang dipilih dan ditetapkan di setiap negeri seperti di bawah. Selamat mencuba!


JOHOR

Eja Shafeie
013-7229688
Kulai dan JB Tengah

Liza Iza
017-7378745
Senai dan Tiram

Noorasrah bt Abdul rahim
017-7365334
Pasir Gudang dan Masai

Nurulfarhana
016-4446737
Ayer Hitam dan Parit Raja

Zuliza
017-338 1418
Batu Pahat dan Kluang


SELANGOR & PUTRAJAYA

Afiqah Zaidi
019-6667293
Klang Valley dan KL

Syira Zakaria
012-3655394
Bangi dan Kajang

Aya
019-3164845
Uitm Puncak Alam dan Saujana Utama

Zai Keflee
019-3020222
Shah Alam dan Alam Megah

Zairul Zailan
016-6370891
Puchong dan Putrajaya

Najdah
012-9563538
Subang Bestari dan Denai Alam

Syakirah
019-3366619
Puchong dan Petaling Jaya


NEGERI SEMBILAN

Noradlin
016-3202444
Seremban dan Kuala Pilah


KEDAH

Junaida saidin
013-364 8583
Sungai Petani


BRUNEI

Nuraini Salina
+6738902350


Untuk maklumat lanjut berkaitan STEA, boleh rujuk di Facebook & Instagram berikut:

Facebook: 

Instagram: 

Post a Comment

0 Comments