GLAMPING DI LOST WORLD OF TAMBUN

Mencari kelainan untuk bercuti bersama keluarga atau teman-teman? Sudah bosan menginap di hotel bertaraf 5 bintang, resort-resort mewah, chalet-chalet di tepi pantai atau homestay? Cubalah  pula menginap di Glamping, Lost World of Tambun, Perak. Sebagai penutup tirai 2016, kami team +Projek Travel telah mencuba sendiri pengalaman Glamping. Best ke tidak? Jom, ikuti perkongsian pengalaman kami sepanjang percutian singkat selama 2 hari 1 malam di Lost World Of Tambun.




Untuk pengetahuan semua, glamping boleh didefinisikan sebagai "glamorous camping" iaitu camping gaya modern dan mewah. Pendek kata, glamping menawarkan pengalaman camping yang selesa dan eksklusif. Kalau dulu-dulu, kita camping dalam khemah iglu atau pasang khemah guna kanvas dengan kayu atau buluh. Sekarang, tent dah pasang siap. Dulu tidur beralaskan lengan dan tanah rata, sekarang siap ada katil berserta tilam dan bantal empuk. Fuh, memang lain dari yang lain. Apa yang sama? We're close to nature!


Fasiliti Glamping 



Bila kami pergi glamping di Lost World of Tambun baru-baru ni, ramai yang tanya, "Best ke glamping?" Untuk menjawab persoalan tu, meh aku share apa yang best tentang glamping ni. First and foremost, fasiliti yang disediakan memang cukup lengkap seperti hotel. Apa yang ada? Untuk satu tent, boleh memuatkan sehingga 4 orang. Dalam tu disediakan 1 katil king dan 2 katil single. Paling penting, tilam dan bantal empuk. Syiok gila tidur!



Selain itu, kami dibekalkan dengan set mandian, tuala, air mineral dan kunci bilik mandi. Kat sini bilik mandi hanya khas untuk orang yang ambil pakej glamping. Cuma satu la ye, so far bilik mandi jauh sikit. Kena menapak sikit sebab toilet dan bilik mandi baru belum siap. But don't worry, aku boleh gerenti tandas dan bilik mandi yang disediakan sekarang memang bersih dan selesa.


Night View @ Glamping Lost World Tambun


Aktiviti glamping ni best bila kita rasa dekat dengan nature. Waktu malam, boleh lepak-lepak dalam tent sambil borak-borak dengan member-member. Kalau bawa family, boleh spend lebih masa dengan family. Quality time with them! Pendek kata, glamping ni bukan saja sesuai untuk anak-anak muda, malah sesuai juga untuk yang dah berkeluarga.



Jujurnya, ini first time aku glamping. Dengan fasiliti yang cukup lengkap, termasuk dengan kipas, memang cukup selesa. Kalau macam ni lah keadaan camping, memang nak repeat lagi. Bukan camping macam zaman pengakap, zaman kadet polis lagi dah, hahaha. Macam ni punya camping, memang bertaraf 5 juta bintang. 




Glamping di Lost World of Tambun memang seronok. Mesti korang tanya, "Bosan tak? Macam takde orang je kawasan tu? Tak takut ke?" Dan macam-macam lagi lah persoalan yang orang akan tanya bila sebut pasal camping. But, believe me! Glamping ni lain dari yang lain. Memang tak bosan sebab bila korang rasa bosan, boleh pergi jalan-jalan ke Theme Park. Then, tak perlu takut sebab ada pengawal yang jaga. So, soal keselamatan, jangan risau. 



Pasal nyamuk pun jangan risau. Walaupun berada dalam kawasan hutan dan tepi batu kaput yang dipanggil niddle stone, satu nyamuk pun tak ada dalam tent kami. Satu sebab kipas disediakan. Then, pihak Lost World of Tambun siap tanam serai wangi di sekeliling tent. 


Experience a 5-Billion star hotel.

What is Glamping?
Fancy sleeping under the star but without the fuss of pitching a tent? Introducing Glamping – a fusion of simple luxuries and camping. For those experience seekers who want to experience the positive aspects of camping without the “uncomfortable” negatives. Here’s your chance to sleep under the stars in style.




Bab tempat tidur dan katil, memang selesa. Sekali tidur, rasa malas nak bangun, hahaha. Macam ni lah keadaan dalam tent dengan satu katil king.


Back to Nature

Staycation seperti glamping membawa kami semua dekat dengan alam sekitar. Bila bangun pagi, ditemani dengan kicauan unggas dan burung. Keadaan pada waktu siang dan malam sangat tenang. Pendek kata, percutian kami kali ni cukup berbeza dari biasa. Kalau sebelum ni, buka tingkap bilik hotel nampak bangunan konkrit. Apa yang best untuk kali ini, buka je tetingkap khemah, nampak kehijauanan.






Kemudahan Bilik Mandi dan Tandas

Untuk bilik mandi dan tandas, kami perlu berjalan kaki lebih kurang 5 minit dari tapak glamping. Kalau korang penakut nak pergi tanda waktu tengah malam, memang kena ajak kawan teman, hahahaha. Bilik mandi dan tandas memang dalam hutan. Tapi jangan risau. Kawasan tandas terang-benderang dan keadaan bilik mandi & tandas bersih.







Pakej Glamping Lost World Of Tambun

Pakej Glamping Lost World of Tambun bermula serendah RM388 untuk 2 orang dewasa. Untuk tambahan, iaitu orang ke-3 dan ke-4, hanya perlu tambah RM108. Maksudnya, kalau korang sewa 1 tent iaitu untuk 4 orang, kos dia makin murah. Pakej cukup lengkap termasuk pass masuk ke theme park untuk 2 hari dan juga sarapan.




4 pax (2 Adults + 2 Child)
Includes:
1 King Bed 2 Single Beds
Buffet Breakfast at Garden Terrace for 4
Theme Park Entrance 2 Adult +2 Child for 2 days (worth RM 452)
Power Socket
Towels
Toiletries
Fan
RM 488

2 pax (2 Adults)
Includes:
1 King Bed
Buffet Breakfast at Garden Terrace for 2
Theme Park Entrance 2 Adult (worth RM 240)
Power Socket
Towels
Toiletries
Fan
RM 388

Add-on for 3rd person adult / child
Includes:
Single Bed
Towel
Toiletries
Theme Park Entrance for 2 days
RM108


Lost World of Tambun


Apa yang best kalau datang Glamping di Lost Word Of Tambun? Jom, tengok apa aktiviti-aktiviti best yang telah kami buat sepanjang bercuti di Lost World Of Tambun. Boleh baca di Aktiviti Menarik di Lost World of Tambun


Untuk booking/ reservation, boleh contact Lost World Hotel Reservation:

Telefon:
05-5408801/02

Email: 
lwhreservation@sunway.com.my

*Tents are subject to availability upon reservation.

Post a Comment

0 Comments