IZEARA XTRAVAGANZA COOL SERUM | TIPS TURUNKAN BERAT BADAN

Pernah tak korang rasa, "Dulu muat pakai baju saiz S, tapi sekarang saiz M pun ala-ala muat je. Saiz L sedang tersengih menanti. Seluar pulak, dulu saiz 30-32 dah cun semua. Tapi sekarang saiz 34-35 baru muat." Opppps! Kalau korang pun senasib dengan aku, mari lah sama-sama kita sedar diri dan start ubah gaya hidup kita untuk jadi lebih sihat dan cergas. Jom, kita amalkan tips ni untuk turunkan berat badan. Hindari berat badan berlebihan, ayuh banteras obesiti! 



Salah satu tips yang aku jumpa adalah senaman untuk perut. Abaikan grafik yang dibuat khas untuk muslimah, aku rasa untuk jejaka-jejaka kacak bergaya macam kita pun boleh kalau nak buat, keh3, Ok, ni salah satu cara untuk kempiskan perut dan turunkan berat badan. Cekidout!

1) 40 kali heel touch
2) 20 kali plank cross crunch per side
3) 30 kali leg raises
4) 60 kali bicycle crunches
5) 80 kali flutter kicks

Ulang langkah 1-5 sebanyak 3 kali. Rehat selama 1-2 minit untuk setiap sesi senaman. Kalau rajin, bolehlah amalkan at least 3 kali seminggu. Ingat, nak turunkan berat badan dan dapatkan berat badan ideal, satu je kuncinya. Nak tahu apa? DISIPLIN! No pain, no gain ok!



Lakukan exercise dan amalkan gaya hidup yang sihat untuk turunkan berat badan adalah kunci utama untuk turunkan berat badan. Cuma, sekarang ada satu lagi alternatif untuk membantu memperceptkan proses menurunkan berat badan. Apa dia? Tak lain tak bukan produk Izeara Xtravaganza Cool Serum. Orang kata, produk seumpama ni mampu jadi pemangkin untuk mempercepatkan kadar penurunan berat badan. Ye ke? Jom kita tengok apa kelebihan produk Izeara Xtravaganza Cool Serum.



Pernah dengar produk Izeara XtraVaganza Cool Serum? Aku yakin, majoriti daripada kita semua tahu tentang produk ni bila satu video menjadi viral di facebook gara-gara seorang gadis bernama Bella yang terlampau fanatik nak kurus sampai pergi report polis mendakwa produk ni tak panas. Katanya, "kalau tak panas, macam mana nak kurus?". Meh abang nak story sikit. Nak panas macam mana Bella oii kalau dah Izeara Xtravaganza ni adalah Cool Serum. Nak panas? Awak pergi la layun perut awak atas bara api yang duk masak ayam golek tu haa. Ok, meh tengok apa lagi keistimewaan produk Izeara Xtravaganza Cool Serum.

Antara keistimewaan Izeara 6 Inch Serum
✔ Dirumus menggunakan Formulasi Stem Cell
✔ Izeara XtraVaganza Cool Serum 100% Tiada bahan kimia
✔ Izeara XtraVaganza Cool Serum 100% Tidak Mengandungi Paraben
✔ Keberkesanannya terjamin mampu mengurangkan 6 Inch dalam masa 48jam

✔ Mengurang dan menghilangkan parut serta selulit-selulit baru dan lama
✔ Membakar lemak, membentuk s-line dan menjadikan badan yang ramping


Sebagai salah seorang pengguna produk Izeara Xtravaganza Cool Serum ni, first of all aku nak share pengalaman peribadi bila menggunakan produk ni. Jujurnya, produk ni bau wangi. Memang betul, cool serum ni langsung tak panas. Sejuk macam yang didakwa oleh Bella tu haa. But, aku suka sebab bila sapu especially di bahagian perut, tak rasa melekit. So, memang sesuai nak guna di mana-mana saja dan pada bila-bila masa. Bau dia pun tak mengganggu. Wangi! Cubalah kalau nak tahu best ke tidak.




Kenapa sejuk? Kenapa tak panas? Kenapa bau wangi? Kenapa tak melekit? Semuanya terjawab bila kita tahu kandungan yang terdapat dalam Izeara Xtravaganza Cool Serum. Jangan risau, produk ini sudahpun mendapat kelulusan daripada pihak berwajib. Nak guna pun senang je. Just sapu 3-5 kali sehari pada bahagian-bahagian tertentu untuk kesan yang efektif. Selamat mencuba!



Kandungan Bahan Izeara Xtravaganza: 
Stem Cell Formula
Produk 100% Bebas bahan kimia
Produk 100% Bebas Paraben
100% Terjamin keberkesanannya menurunkan



Ok, dah tahu kan nak guna produk apa untuk turunkan berat badan? Setersunya, untuk mengoptimumkan keberkesanan produk ni, Izeara XtraVaganze ada berkongi tips turunkan berat badan dengan 10 langkah mudah yang patut kita praktikkan dalam kehidupan kita sehari-hari. Kalau betul-betul tekad nak turunkan berat badan, kena praktikkan 10 langkah mudah ni dan amalkan sebagai gaya hidup. In sha Allah, apa yang kita nak akan tercapai. Aku pun sedang praktikkan tips ni.


10 Langkah Mudah Untuk Kurangkan Berat Badan

1) Berjalan kaki

Jangan malas! Berjalanlah walaupun sekejap. Di office pun, jangan statik di workstation. Sekali-sekala ambil masa untuk berjalan ke pantry, tandas, atau workstation kawan-kawan. Lebih afdal, berjalan ke surau untuk solat berjemaah. 

2) Jangan makan secara berlebihan

Tahan nafsu dan jangan makan berlebihan. Kalau selalu order nasi sepinggan, cuba tukar order nasi separuh je. Kalau nak kesan lebih cepat, boleh skip nasi dan makan lauk-pauk dan sayur je.

3) Jangan skip breakfast

Breakfast is king! So, jangan skip breakfast. Makan pada waktu pagi perlu sebab banyak energy nak guna sepanjang hari. Lagipun, metabolisma badan baik pada waktu pagi.

4) Makan dalam kuantiti yang sedikit

Makan dalam kuantiti sedikit, tapi kerap. Itu lebih baik daripada makan sekali sehari, tapi sekali makan. Amekaw, menggunung! Sia-sia je nanti duk tahan lapar seharian.

5) Lakukan senaman ringan

Malas nak pergi gym, malas nak pergi jogging? Tak apa, buat senaman ringan dalam bilik atau di rumah pun ok. Mulakan dengan push up 30 kali sehari. Kemudian, tingkatkan bilangan dari semasa ke semasa.

6) Luangkan masa untuk melakukan aktiviti outdoor

Untuk weekend, jangan lupa untuk libatkan diri dengan aktiviti outdoor seperti jogging, marathon, hiking ataupun jungle trekking. At least, dapat membakar lemak dengan cepat.

7) Lakukan aktiviti untuk membina otot

Nak nampak tough? Nak nampak sado? Buatlah aktiviti lifting seperti angkat dumbell. Tak pun boleh je pumping atau bergayut. Jadikan sebagai rutin, in shaAllah berkesan.

8) Timbang berat badan setiap hari

Sebelum tidur atau selepas bangun tidur, jangan lupa timbang berat badn untuk monitor orestasi semasa. Set kan target untuk capai berat badan yang ideal. Jadikan catatan harian sebagai pembakar semangat untuk terus berusaha turunkan berat badan.  

9) Kurangkan minum minuman berkarbonat

Paling penting, kurangkan makana makanan fast food dan minuman berkarbonat. Kita adalah apa yang kita makan. Susah? Ubah slow-slow, lama-lama dah biasa ok lah. 

10) Amalkan makan buah-buahan

Tips paling mudah. Insted of buying junk food, lebih baik beli buah-buahan dan simpan dalam peti ais. Amalkan makan buah-buahan setiap hari untuk membantu turunkan berat badan.



Apa korang tunggu lagi? Kalau berminat untuk menggunakan produk Izeara Xtravaganza Cool Serum dan nak turunkan berat badan dalam masa yang terdekat, sila dapatkan produk ini sebelum terlambat.



HARGA ASAL
RM 149.00

HARGA PROMOSI
RM 109.00 sahaja!

Untuk maklumat  lanjut atau testimoni pengguna, boleh rujuk:

Instagram: 
#izearaxtravaganza

Facebook:

Tempahan (Whatsapp):
013-777 3617

Post a Comment

0 Comments