AMNAHOME MENAWARKAN HOMESTAY TERBAIK DI LUAR NEGARA

AmnaHome menawarkan homestay terbaik di luar negara. Dengan menyediakan hampir 40 buah homestay yang terletak di bandar-bandar utama dan dekat dengan tempat-tempat menarik yang menjadi tumpuan para pelancong seperti di Kuala Lumpur, London, Tokyo, Melbourne, Auckland, Amsterdam dan Perth menjadikan pengalaman bercuti lebih bermakna. Dengan tagline "Beyond Homestay", AmnaHome menjanjikan suasana penginapan seperti di rumah sendiri walaupun hakikatnya kita berada di tempat orang. 




Walaupun homestay mereka terletak di lokasi yang strategik iaitu berdekatan dengan tempat-tempat menarik, namun AmnaHome tetap menawarkan harga yang berpatutan. Jadi, jika ditanya apakah impian aku? Semestinya, aku mengimpikan untuk bercuti bersama AmnaHome ke destinasi percutian terbaik dunia. Tidak kiralah ke Amsterdam, Aukland, Perth ataupun ke mana saja destinasi sekalipun, asalkan dapat menginap di AmnaHome. Tak salahkan berangan? Kerana angan-angan itu kan percuma, hehe.


Somethings are just not worth missing
Experience the world in a whole new way
There's a reason
Why we do the things we do
Time dissapears and
Seeing the world
Becomes only a dream
Whatever your destination
It's waiting for you
All you have to do
Is stop waiting.

Yes, now I'm doing this to chase my dream!


AmnaHome merupakan salah satu penaja utama untuk majlis Sepetang Bersama Blogger 2016 (SBB2016). Sempena SBB2016, apa yang menarik dan mencuri tumpuan para peserta sudah semestinya peraduan yang dianjurkan oleh AmnaHome iaitu "Percutian Impian Bersama AmnaHome" / "My Dream Holiday with AmnaHome" yang menawarkan hadiah menarik iaitu pakej percutian. Jadi, demi mengejar impian dan cita-cita, aku cuba gigihkan diri untuk merncuba nasib dan turut serta dalam peraduan kali ini. Bak kata orang tua-tua, "untung sabut timbul, untung batu tenggelam". Apapun, kita cuba buat sehabis baik. 


Hadiah Utama

  • Percutian 4 Hari 3 Malam ke Amsterdam/ Paris (September 2016) untuk 2 orang
  • Tiket penerbangan pergi dan balik dari Kuala Lumpur ditanggung sepenuhnya oleh pihak AmnaHome


Hadiah Ke-Dua

  • Percutian 4 Hari 3 Malam ke Aukland (September 2016) untuk 2 orang
  • Tiket penerbangan pergi dan balik ditanggung sendiri oleh pemenang


Hadiah Ke-Tiga

  • Percutian 4 Hari 3 Malam ke Perth (September 2016) untuk 2 orang
  • Tiket penerbangan pergi dan balik ditanggung sendiri oleh pemenang


Amacam, menarik tak hadiah yang ditawarkan? Fuuuuh, menggeletar beb nak taip ni. Jadi, untuk menyahut cabaran ini, peserta dikehendaki memuat naik video 15 saat di instagram berkaitan "Percutian Impian Bersama AmnaHome". Kat bawah ni, aku sertakan beberapa penyertaan yang telah aku hantar untuk tontotan semua. Sampai pergi office, ada orang tanya, "Awak ni buat advertising untuk AmnaHome ke?". Terkesima kejap dengar pertanyaan macam tu. Terus aku menafikan, "Eh, tak lah. Saya cuma join peraduan. Mana tahu, ada rezeki boleh menang trip free ke oversea". Haaa, sekarang officemates pun dah tahu pasal AmnaHome, hehehe. Ok, cekidout my videos kat bawah! Enjoy :)


PERTH

"Percutian Impian Bersama AmnaHome"

Salah satu destinasi impian adalah Perth, Australia. Bulan lepas, ada dipelawa sahabat blogger Yazid untuk join beliau ke Perth. Memandangan masa tidak mengizinkan, jadi terpaksa batalkan hasrat. So, impian masih tinggal impian. Bila dapat tahu AmnaHome pun ada di Perth, rasanya impian ni hampir subur kembali. Semoga panjang umur, murah rezeki dapat menjejakkan kaki ke Perth.


Semalam sambil makan cendol duk borak-borak dengan @yazidizzat pasal trip dia ke Perth, Australia last month. Tanya dia stay mana. Just nak tahu the best place to stay in Perth. Mana tahu, satu hari nanti nak ke sana ke kan? Boleh buat rujukan. Ye lah, Perth is one of my dream holiday destination. As far as I know, one of the best, strategic place to stay in Perth is AmnaHome. Why? . • Reasonable, only at $135 per night • 1 Bedroom • 1 Queen Bed & Airflow Bed (Based on request) • Can accommodate up to 4 adults • Cooking facilities provided except rice cooker • Walking distance to Perth CDB • 3-5 minutes walk to Swan River • Free CAT bus Stop Nak tahu apa lagi yang best mengenai AmnaHome? Wait for next episodes. Stay tune! Follow: @amnahome Visit: Amnahome.com Pssst! Tempat menarik di Perth boleh check sini -> #PTxPerth #AmnaHomeSBB2016 #SBB2016 #AmnaHome #AmnaHomeOfficial #AmnaHomeHomestay #ProjekTravel #PTxPerth #DenaihatiNetwork #Denaihati
A video posted by MoKA [nuar] (@penaberkala) on



AMSTERDAM

"Percutian Impian Bersama AmnaHome"

Destinasi impian seterusnya adalah Amsterdam. Kenapa Amsterdam? Jujurnya, Amsterdam sepatutnya tersenarai dalam travel bucket list last year, 2015. Pernah dapat offer letter dari salah sebuah syarikat penerbitan majalah travel untuk Europe Tour. Antara destinasinya adalah Amsterdam, London, Paris dan beberapa lokasi lagi. Tapi, janji tinggal janji. Betullah orang kata, "rezeki ni kadang-kadang yang dah nak masuk mulut pun boleh jatuh ke tanah". Jadi, kita redha je lah. Simpan balik impian tu kemas-kemas untuk masa akan datang. Bila AmnaHome membuka peluang macam ni, semestinya kena manfaatkan sebaiknya Mudah-mudahan ada rezeki. Amin


Dah tengok video sebelum ni? Rasanya, rata-rata dah tahu kan serba-sedikit mengenai @amnahome AmnaHome merupakan rangkaian homestay di 7 lokasi percutian terbaik dunia dengan menawarkan hampir 40 buah homestay. Salah satunya terletak di Leidsegratch, Amsterdam. Percutian Impian Saya bersama AmnaHome semestinya untuk ke Amsterdam *insert mood berangan* 😁 Kenapa? Dah tentu sebab lokasi AmnaHome yang strategik. Dekat dengan shopping area dan restoran Halal. Mudah sikit nak merayap, hehehe. See! Penjaga Alvin & The Chipmunks pun tahu AmnaHome kat mana. Dekat je. Hehehe. Nak tahu lokasi-lokasi lain lagi? Stay tune 😍 Follow: @amnahome Visit: Amnahome.com #AmnaHomeSBB2016 #SBB2016 #AmnaHome #AmnaHomeOfficial #AmnaHomeHomestay #ProjekTravel #Amsterdam #Denaihati #DenaihatiNetwork @DenaihatiNetwork
A video posted by MoKA [nuar] (@penaberkala) on



TOKYO

"Percutian Impian Bersama AmnaHome"

Ingat, bukan setakat Perth dan Amsterdam. Tokyo pun merupakan salah satu destinasi impian aku. Macam AmnaHome juga, bukan setakat di Perth dan Amsterdam, malah di Tokyo, Jepun pun ada. Kenapa nak pergi sangat ke Tokyo? Aku sangat kagum dengan kemajuan yang dikecapi di Jepun. Aku juga teruja nak belajar cara hidup dan meneliti gaya hidup dari kacamata aku sendiri. Walaupun mata aku sepet, orang gelarkan aku Jepun, tapi sepatah haram pun aku tak faham bahasa Jepun, hahaha. Nak buat video ni pun, gigih google cari maksud. Bahasa bukan penghalang, Jepun tetap menjadi salah satu destiansi idaman.





Tips Sebelum Travel

Antara perkara paling penting sebelum travel adalah buat homework especially mencari tempat penginapan yang strategik dengan tempat-tempat menarik. Paling penting, mestilah pada harga yang berpatutan.




Lokasi Utama AmnaHome



Berikut merupakan lokasi utama AmnaHome buat masa ini. Akan datang, AmnaHome akan melebarkan sayap ke Paris dan Kanada.





Kenapa perlu pilih AmnaHome?



Secara tuntas dan ringkas, 4 sebab utama kenapa korang perlu pilih AmnaHome berbanding hotel-hotel lain? Cekidout!!!

Percutian Impian Bersama AmnaHome Destinasi dah tahu kan kat mana? Sekarang, meh nak cerita 4 sebab utama kenapa perlu pilih AmnaHome. 1) Lokasi yang strategik Homestay AmnaHome terletak berdekatan dengan tempat-tempat menarik. Walking distance ke public transport dan city centre. 2) Value for money Hak ni paling penting. Harga yang berpatutan, tapi servis yang ditawarkan tip top! 3) Satisfaction Dengan lokasi strategik dan harga berpatutan, semestinya menjamin kepuasan untuk semua. Bilik tidur, ruang tamu, kitchen semua ada. Complete! 4) Feel like at home! Walaupun kita berada jauh di perantauan, tapi tetap rasa macam berada kat rumah sendiri. Mana taknya, sewa satu homestay, boleh duk ramai-ramai satu family. Baru syiok. Ok, sampai sini je lah perkongsian video untuk kali ni. Sampai sudah kita di episod terakhir Percutian Impian Bersama @amnahome Untuk tonton semua video, boleh klik link di profil IG. Bye! AMNAHOME Beyond homestay 😍 Follow: @AmnaHome Visit: amnahome.com #AmnaHomeSBB2016 #SBB2016 #AmnaHome #AmnaHomeOfficial #AmnaHomeHomestay #Denaihati #DenaihatiNetwork #ProjekTravel
A video posted by MoKA [nuar] (@penaberkala) on


AMNAHOME


Are you looking for affordable place to stay? Yes, I recommend this. Mungkin ada yang tengah plan nak pergi bercuti ke luar negara bersam keluarga, molek benarlah pilih AmnaHome. Kalau travel seorang dua, takpe lah nak book bajet hostel atau hotel. Tapi, bila dah travel ramai-ramai, disyorkan untuk stay di homestay untuk menjimatkan kos. Lagi-lagi homestay yang menawarkan harga yang berpatutan dan lokasi yang strategik seperti AmnaHome.


Berikut aku kongsikan beberapa foto yang diambil dari laman facebook AmnaHome untuk rujukan dan tontotan semua. Nak tengok foto-foto yang lain ataupun info lebih lanjut, boleh follow dan ikuti perkembangan Amnahome di laman media sosial.


Aukland CDB





33/35Wellington Street, Perth 6000


$135 per night
1 Bedroom
1 Queen Bed & Airflow Bed (Based on request)
Can accomodate up to 4 adults
Cooking facilities provided except rice cooker
Walking distance to Perth CDB
5 minutes walk to Swan River
Free CAT Bus Stop


76/143 Adelaide Terrace, Perth 6000


$135 per night
1 Bedroom
1 Queen Bed & Airflow Bed (Based on request)
Can accomodate up to 4 adults
Cooking facilities provided except rice cooker
Walking distance to Perth CDB
3 minutes walk to Swan River
Free CAT Bus Stop


60 Siddely Street, Docklands Melbourne 3008


2 Bedrooms
2 Queen Bed & 1 single/ Airflow Bed
TV
Cooking facilities
Dining Table
Sofa
Private covered parking
3 minutes walk to tram station


470 St Kilda Road, Melbourne 3000


$165 per night
2 Bedrooms apartment
1 Queen bed
2 Single beds
TV
Cooking facilities
Dining Table
Sofa
Private covered parking



AmnaHome.com provide homestay in London, Kuala Lumpur and Perth. Their properties are close to central business district and at affordable price.


Homestay services

Strategic Location
Homestay are located in central business distric.

Value for Money
Price are affordable compare to others.

Welcome Home
Where memories are created and joy never ends.

Its about YOU
Your experience and satisfaction are our priority.


Amna Home - Beyond Homestay

Kuala Lumpur
Amsterdam
Auckland
London
Tokyo
Melbourne
Perth

Coming soon
Paris
Canada


Kesimpulannya, nak homestay yang murah, selesa, dekat dengan tempat-tempat menarik dan to feel like at home, boleh la book AmnaHome. Kalau ada member-member yang tanya tempat penginapam murah di luar negara terutamanya destinasi yang dinyatakan tadi, jangan lupa suggest AmnaHome. Macam mana nak book? Boleh refer info kat bawah ye. Selamat bercuti!



Facebook

Instagram
@amnahome

Google Plus
+AmnaHome 

Reservation
+61 402 966 473

Post a Comment

5 Comments