One Fighting Championship : War of Nations di Stadium Negara, Kuala Lumpur

Dulu duk asyik tengok wrestling kat tv je. Tapi, bila dah tahu aksi-aksi ganas tu semua hanyalah lakonan semata-mata, dah jadi tak minat. Hampeh! Sekarang, syok tengok MMA kat tv. Bila dapat peluang untuk menonton One Fighting Championship: War of Nations secara langsung di Stadium Negara, Kuala Lumpur memang rasa excited. Lagi-lagi bila dapat seats VIP. Kalau beli sendiri mau beratus-ratus. So, bila orang bagi free ticket ambil je lah. Peluang hanya datang sekali. Layan....


VIP Lounge untuk redeem burger Carl's Jr dan Coke
Pengalaman tengok live memang lain. Takde lagi aksi-aksi lakonan macam WWE, semuanya real di depan mata. Tumbuk, sepak dan terajang semua real.Takde belas kasihan. Ada yang berdarah, ada yang surrender, ada jugak yang bertarung sengit sampai ke pusingan terakhir. Sambil bersorak tengok orang kena sepak terajang, sambil layan Burger Carl's Jr. Istimewanya dapat duduk seat VIP ni adalah dapat duduk dekat dengan Cage tengok orang berlawan depan-depan dan dapat kupon makanan untuk redeem di VIP Lounge. Ohsem!


Cage : Gelanggang pertarungan

Dah datang tengok live, dapat juga tengok macam mana penggambaran sepanjang program ni berlangsung. Pendek kata, pengalaman ini aku boleh katakan pengalaman terbaik lagi-lagi bila dapat tengok fighting spirit semua yang bertanding dan dapat tengok aksi secara langsung depan mata. Terima kasih kepada sponsor, Ninetology Malaysia dan One FC untuk peluang kali ni. Next time,boleh jemput lagi ye, keh3.


Main entrance: War of Nations

Nampak tali pinggang One Fighting Championship belakang tuh? Hah, itu lah jadi rebutan untuk fighting kemuncak dan yang terakhir, antara Larson (USA) dan Suzuki (Japan). Jadi, kat sini mai nak share keputusan penuh match One Fighting Championship: War of Nations semalam. Kalau nak tahu, ada 2 orang wakil Malaysia yang bertanding. Jom,cekidout!!!


 Keputusan One Fighting Championship: War Of Nations

One Fighting Championship: War of Nations 2014

NOTE: The winner

UNDERCARD
 Khim Dima (Cambodia) VS Saiful Marican (Malaysia)

Sherilyn Lim (Singapore) VS Ann Osman (Malaysia)
-Dibatalkan-

Harris Sarmiento (USA) VS Herbert Burns (Brazil)


LIGHT WEIGHT

Waqar Umar (Pakistan) VS Peter Davis (Malaysia)

Peter Davis yang menang

Kotetsu Boku (Japan) VS Arnaud Lepont (France)


FLY WEIGHT

Shinichi Kojima (Japan) VS Andrew Leone (USA)


LIGHT WEIGHT 

Ariel Sexton (Costa Rica) VS Kamal Shalorus (Iran)


FLY WEIGHT

Adriano Moraes (Brazil) VS Yasuhiro Urushitani (Japan)


BANTAM WEIGHT

Dae Hwan Kim (Korea) VS Kevin Belingon (Philippine)

Dae Hwan Kim (Korea) menang dijulang
Dae Hwan Kim (Korea)
Sebelum balik, sempat bergambar dengan Dae Hwan Kim (Korea) yang menang mudah bila fighter dari Philiphine menyerah kalah (rear naked choke).


 WELTER WEIGHT WORLD CHAMPIONSHIP

Brock Larson(USA) VS Nobutatsu Suzuki (Japan)


One Fighting Championship belt
Akhirnya, World Championship kali ni memihak kepada Suzuki (Japan). Walaupun sama umur, sama berat badan, namun kelebihan berpihak kepada Suzuki selepas tamat 5 pusingan.


Hoh. layan jugak tengok secara langsung. Torbaikkkkkk. Thank you One FC and Ninetology Malaysia!


::Notakaki::
Sebenarnya, beberapa hari lepas, ada belek-belek facebook dan terjumpa link "One Fighting Championship: War of Nations Ticket Giveaway by Ninetology". Macam biasa lah, kalau tengok je contest/peluang, tangan terus gatal nak taip dan hantar. Mencuba nasib orang kata, lagipun kalau menang dapat tiket VIP woo. Akhirnya, dapat lah menang 2 tiket VIP. Maka, terhasilnya entri ini dan pengalaman baru tercipta. Tak pernah rancang dan jangka pun akan tengok live benda ni, hoho. Apapun, sekali lagi terima kasih tak terhingga kepada Ninetology Malaysia.

Post a Comment

0 Comments