The Influencer

Minggu ini, nampak ramai bloggers duk share gambar-gambar dan blogpost pasal The Influencer. First time tengok, terdetik juga kat dalam hati, "Apa tu The Influencer?" Semangat ingin tahu berkobar-kobar. Selidik punya selidik, baru dapat tahu, The Influencer merupakan rancangan realiti online terbaru tajaan Nokia dengan kerjasama PersonEdge Sdn Bhd dan Lowyat MSC.



Dapat tahu pasal The Influencer dari gambar yang dimuatnaik oleh blogger otai, Denaihati di instagram. Dari situ, dapat tahu salah seorang peserta The Influencer adalah blogger famous, Ben Ashaari. Rupa-rupanya, ada 10 peserta kesemuanya yang terdiri daripada personaliti social media, bloggers yang turut serta merebut gelaran The Influencer.
 
 
10 Contestants
 
Six Challenges
 
Six Themes
 
Who will be The Influencer?




10 peserta yang dimaksudkan adalah seperti berikut

Cheerserland
Vernon Chan
Ben Ashaari
Kelly Chin
Rebecca Saw
Ami Schaheera
Karen Kho
Jacklyn Gan
Ah Bok
Chriz Ooi


Dalam ramai-ramai peserta yang join The Influencer ni, ada dua blogger yang pernah aku jumpa iaitu Kelly Chin (trip to Kuching) dan Ah Bok (video shooting Samsung). Dan satu peserta lagi yang pernah jumpa adalah Chriz Ooi, iaitu salah seorang ahli Elecoldxhot time trip ke Genting Highland.


Jadi, sesiapa yang nak tahu pasal program realiti online The Influencer dan menyaksikan blogger-blogger berjuang merebut title The Inluencer, boleh layan di lowyat.tv/theinfluencer


Untuk Episod 1 The Influencer, boleh layan kat bawah ni. Cabaran minggu pertama adalah mereka Apps. Selepas brainstorm, mereka kena present idea, bukan dalam bentuk power point ke apa, tapi dalam tarian dan nyanyian. Hahahahaha, struggle semua peserta nak deliver presentation sambil rap.




Untuk episod seterusnya, boleh layari lowyat.tv/theinfluencer  setiap hari Jumaat di mana Episod 1 bermula 6 disember 2013. Apapun, semoga berjaya kepada semua peserta The Influencer.


Notakaki: Menarik jugak tengok Episod 1 The Influencer. Ala-ala The Apprentice pun ada. Setiap peserta dibahagikan kepada 2 kumpulan iaitu Red team dan Blue team untuk siapkan cabaran yang diberikan. Dan setiap minggu, cabaran-cabaran berbeza akan diberikan. Ada unsur surprise kat situ. Can't wait for next episode :)

Post a Comment

12 Comments

  1. Billion terima kasih kerana sudi sertai denaihati instagram foto kontes dan semoga sukses.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama-sama... sekadar mencuba nasib dan berkongsi info bersama pembaca :)

      Delete
  2. Replies
    1. welcome :)
      I like the format for this reality show, especially with bloggers involvement
      btw, all the best Kelly

      Delete
  3. wahh.. you blog about it ..

    thanks~

    ReplyDelete
    Replies
    1. welcome..
      All the best bro!
      Good luck for next challenge

      Delete
  4. Owhh baru tau jugak... hehee :)
    Kena cuba layan ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tengok la nanti,baru episod 1 last week
      jumaat ni Episod 2

      Delete
  5. apakah.. saya baru tau jer.. huhuhuu... :D
    boleh layan nie :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh la layan, episod 1 ada kat atas tuh
      tunggu episod 2 di lowyat.net

      Delete