SINPIAO DAN SERAPI CORNER

SINPIAO

On the way balik dari Semenggoh, kami singgah sekejap di Sinpiao. Kat sini macam-macam ada. Di tingkat bawah ada jual barang-barang makanan seperti produk berasaskan lada hitam (gula-gula dan jeli), sirip ikan yu, paste laksa Sarawak dan macam-macam lagi. Di tingkat atas pulak, ada jual ole-ole untuk dibawa pulang. Macam-macam jenis keychain, t-shirt, fridge magnet dan produk berasaskan manik untuk perhiasan ada dijual. Yang penting, dompet ada isi.



SERAPI CORNER

Selepas beli ole-ole, kami teruskan perjalanan ke Serapi Corner untuk makan tengah hari. Macam biasa, tempat makan kami sudah siap-siap ditempah oleh Sarawak Tourism Board (STB) di tingkat atas Serapi Corner.


Menu lunch kami adalah nasi putih, ayam berempah, gulai ikan, daging masak kicap dan sayur goreng. Not bad, masakan di Serapi Corner pun sedap-sedap. Alhamdulillah, kenyang perut suka hati.


Blurpppp. Sudah kenyang perut, baru happy nak teruskan perjalanan. Destinasi seterusnya? Jom kita pergi tengok perkampungan suku kaum orang di Sarawak.Katanya ada orang Iban, Bidayuh, Melanau, Penan, Orang Ulu, Melayu dan Cina. Ce teka di mana....

Full series : Sarawak, Aku Datang!  
 

Post a Comment

2 Comments

  1. lamanya nak sampai entri GentinG, teruskan menaip ye kahkaakhaka

    ReplyDelete
  2. CikLily Putih:
    tak sempat lagi kak nak update pasal Genting
    peram dulu kejap, weekend ni la nampak gayanya,haha

    ReplyDelete