BUKAN VIDEO BUKAN-BUKAN

ONLINE LIBRARY : INDUSTRIAL AUTOMATION AND CONTROL SYSTEM


Video untuk subjek IACS

Yeah, kali ni buat online library plak. Mudah sikit nak buat revision/rujukan untuk test mahupun exam. Untuk semua pelajar yang ambil major in Process Analysis and Control System, buat video ni adalah salah satu tugasannya untuk coursewrok mark bagi subjek Industrial Automation and Control System (IACS).


Jom, layan video-video yang ada kat bawah ni. Sambil menyelam minum air, sambil tengok video dapat ilmu dan pengetahuan. Semoga bermanfaat :)


CAPACITANCE SENSOR

Group members : Faisal - Faiz - Anuar - Aminbaek




THERMAL EXPANSION

Group members : Hanifi aka beliamuda - Faris aka al-muhandisu - Muzek - Trang




LEVEL MEASUREMENT RADIATION

Group members : Kerol aka cipot - Syafiq - Umair





Behind the scene : The making of Capacitance Sensor Level Measurement Video




:::Credit:::
Rakaman video behind the scene oleh Hanifi aka beliamuda
Rakaman video dikelolakan dan dibantu oleh cameraman jemputan Nasrullah aka NasHunter


Terima kasih kepada semua yang terlibat terutamanya my group members : Faiz, Faisal dan Amin. Hopefully, kerja yang kita buat dalam masa yang singkat ni, lebih kurang 24 jam sahaja akan membuahkan hasil yang lumayan,haha. Best experience, shooting kat merata tempat : Lab IACS, taman di akademik kompleks, dapur, sinki dan dalam bilik di bawah pancaran lampu study,haha. Nasib baik hujan, kalau tak hujan konpem ada lagi scene-scene kat tasik dan swimming pool.


Pengalaman berjaga malam sampai pukul 430 pagi duk menghadap video untuk editing, masukkan sound dan effect. Banyak benda baru dapat belajar, nak split, trim, dan insert effect. Walaupun basic, tapi ia tetap ilmu dan pengalaman baru. Tonggak utama group, Faiz aka Ferstforay tercongak kat depan desktop menghadap video. Skang dak naik taraf, dulu photographer je, lepas ni boleh la slow-slow jadi video maker plop,haha. Faisal yang berbakat besar depan kamera dan Amin yang berbakat besar dalam melukis. Good job guys. Tapi gua tetap segan dengan kamera. Nice experience to work together in making this video. Kenangan untuk masa depan, tunjuk kat cucu-cicit, LOL


Last but not least, terima kasih atas khidmat bantuan dan pertolongan Nash. Tolong rakam, kasik pinjam kamera baru kot. Lepas ni, jom open table ramai-ramai. Kua makan jom :)



Lagi gambar-gambar belakang tabir, klik sini : Flickr Faiz Fudzaili


pssst : Ni bukan nak bersaing dengan video-video anwarhadi ataupun matlutfi tuh, kah3. Sekadar suka-suka untuk simpanan dan koleksi peribadi atas usaha titik peluh sendiri. Harap-harap, lepas ni takde dah keje/projek/assignment macam ni. Penat sikit. Baik bagi soklan, boleh kopipes. Kan3?


Baru tau, best jugak belajar buat video ni. Tapi bukanlah semudah apa yang disangka. Salute dan respect kepada mereka yang pakar dalam bidang ni. Mereka ada skills, mereka ada bakat. Kagum!


Post a Comment

2 Comments