GKB Memperkenalkan 5 Produk untuk Kesihatan Usus secara Komprehensif

Siapa sini ada masalah penghadaman atau pencernaan? Untuk perkongsian kali ini, aku nak share tentang 1 tips untuk membantu proses penghadaman dan sekaligus meningkatkan taraf kesihatan. Tips dia mudah je, hanya perlu mengamalkan pemakanan yang sihat dan mengamalkan produk GKB. Apa produk GKB yang dimaksudkan? Jom, aku kongsikan!


Kebanyakan nutrien dalam makanan diserap di dalam usus. Dengan gaya hidup moden yang serba pantas, tekanan kerja yang tinggi, kerap makan di luar, makan makanan yang berminyak, kurang pengambilan sayur-sayuran dan buah-buahan, makan makanan yang tidak sihat serta senaman yang jarang dilakukan boleh menyebabkan pelbagai masalah kesihatan dan lain-lain masalah yang berkaitan. Oleh itu, penambahan probiotik yang sesuai boleh membantu mengekalkan kesihatan, meningkatkan fungsi penghadaman dan meningkatkan sistem imun.

Personally, aku sendiri sejenis yang kuat makan. Maklumlah, bila selalu buat food review, macam-macam yang kita telan. Tapi, sejak kebelakangan ni aku perasan selepas aku makan, aku cepat rasa mengantuk dan penat. Selain masalah metabolisma badan yang semakin menurun seiring dengan peningkatan usia, mungkin juga faktor masalah penghadaman dan pencernaan. Solusinya, sekarang aku dah mula mengamalkan produk GKB.

Masalah Penghadaman dan Pencernaan

Bila dah kerja sebagai content creator especially dengan rutin harian kena buat food review, macam-macam kena makan. Kadang-kadang, perut akan meragam. Bukan itu je, part paling seram bila berat badan badan makin naik.

Memandangkan GKB menawarkan variasi produk untuk pelbagai manfaat, aku tertarik nak cuba. Untuk perkongsian kali ini, aku nak share 5 produk yang patut korang cuba untuk kesihatan usus dan membantu proses penghadaman & pencernaan.

Untuk pengetahuan korang, GKB (GK BIO International Sdn. Bhd.) telah ditubuhkan pada tahun 2018 dan merupakan sebuah syarikat yang ditubuhkan hasil usaha sama antara All Cosmos Bio-Tech Holding Corporation dan Grape King Bio Taiwan. Objektif utama mereka adalah bertujuan untuk mempromosikan kepentingan kesihatan dengan menyediakan produk kesihatan yang berkualiti tinggi di Malaysia pada harga yang berpatutan terutama dalam membantu mengawal fungsi tubuh badan. Nak tahu apa yang lagi menarik? GKB telah membantu lebih daripada satu juta rakyat Malaysia untuk mengekalkan gaya hidup yang sihat.

Soal kualiti jangan risau kerana GKB memastikan setiap produk kesihatannya diperakui dengan sijil PIC/S GMP, ISO22000, HACCP, NSF GMP, TQF, HALAL, sijil kawalan kualiti tahap 2 TFDA, pensijilan standard pembuatan cemerlang GMP Malaysia, FSSC 22000 dan ISO/EC TAF 17025. Mesti korang tertanya-tanya, penting ke semua sijil ni? Dah tentu penting untuk memastikan jaminan keselamatan, kualiti dan standard piawaian pembuatan produk pada tahap tertinggi. Kultur probiotik dan cendawan yang digunakan oleh GKB dikembangkan oleh 145 orang penyelidik dan teknikal untuk menumbuhkan bakteria yang tahan asid, aktif, sihat dan bermanfaat dengan inovasi bioteknologi. Fuh, no wonder produk GKB berkualiti dan mendapat sambutan ramai.

Kelebihan utama probiotik GKB adalah dihasilkan dengan teknologi paten lapisan pelindung pelbagai antioksidan dalam bentuk granul. GKB adalah satu-satunya syarikat suplemen kesihatan yang menawarkan empat lapisan pelindung untuk probiotik dan memastikan probiotik berjaya sampai ke usus dengan kadar kelangsungan hidup yang tinggi. Selain itu, probiotik yang berbentuk granul probiotik juga dapat membantu mengurangkan risiko tercekik dan sesuai untuk dimakan terus atau dicampurkan dengan minuman. Jom, kita tengok manfaat dan cara untuk consume 5 produk GKB!


GKB telah melancarkan 5 produk sasaran yang berorientasikan untuk membantu pengguna mengekalkan kesihatan usus mereka dan seterusnya dapat membantu mengubah mereka lebih cantik dari dalam dan luar.

1) GKB Probio+

Kalau korang ada masalah pencernaan atau penghadaman, korang disyorkan untuk mengambil GKB Probio+. Ia boleh membantu pencernaan dan memberi perlindungan kepada usus. Kalau korang nak tahu, GKB Probio+ mengandungi 5 jenis bakteria probiotik yang berfungsi aktif serta 4 jenis prebiotik yang boleh membantu pencernaan dan mengurangkan sembelit dan cirit-birit. Jadi jangan ragu-ragu untuk mengamalkan produk GKB dalam kehidupan seharian ye. 


Manfaat GKB Probio+
✅ Memberikan lebih perlindungan kepada saluran usus
✅ Membantu pencernaan dan penyerapan nutrien daripada makanan
✅ Mengekalkan keseimbangan mikroflora usus dan meningkatkan imuniti.
✅ Mengurangkan sembelit dan cirit-birit


Cara pengambilan:
Ambil 1 sachet, 2 kali sehari selepas makan. Boleh makan terus atau bancuh dengan air/jus/makanan untuk diminum/dimakan

2) GKB Probizymes

GKB Probizymes pula boleh membantu untuk mengurangkan Gastritis. GKB Probizymes diformulasikan daripada probiotik, prebiotik, enzim karbohidrat, enzim protein dan enzim lemak


Manfaat GKB Probizymes
✅ Menangani masalah kembung perut berpanjangan
✅ Sakit perut akibat gastrik
✅ Mengurangkan simptom refluks asid gastrik dengan berkesan


Cara pengambilan
Ambil 1 sachet, sekali sehari selepas makan. Bancuh dengan air

3) GKB Lactobacillus Plantarum GKM3

Siapa sini suka makan? Yes, kita boleh gang. Tapi, risau juga asyik makan je tapi kesihatan tak jaga kan? Nasib baik ada GKB Lactobacillus Plantarum GKM3 yang boleh membantu untuk mengawal minyak dan mengurangkan Kalori. GKB Lactobacillus Plantarum GKM3 adalah satu-satunya bakteria yang boleh menyerap minyak. GKB Lactobacillus Plantarum GKM3 mengandungi Lactobacillus plantarum iaitu ketegangan probiotik yang kuat untuk menyerap lemak dalam badan. Ketegangan probiotik ini telah memenangi lebih daripada 20 anugerah dan paten dari pelbagai negara termasuklah Amerika Syarikat, Jepun, China, Singapura dan Taiwan.


Manfaat GKB Lactobacillus Plantarum GKM3
✅ Menyerap lemak dalam badan
✅ Membantu mengurangkan penyerapan kalori
✅ Membantu mengurangkan berat badan
✅ Meningkatkan tenaga
✅ Membantu sistem penghadaman
✅ Menjadikan badan lebih langsing
✅ Meningkatkan kelembapan kulit
✅ Mengurangkan kesan kerosakan kulit disebabkan olen cahaya ultraviolet


Cara pengambilan
Ambil 1 kapsul sekali sehari selepas makan

4) GKB G-Pro Gold

Antara manfaat GKB G-Pro Gold adalah untuk mengurangkan sembelit. GKB G-Pro Gold mengandungi 10 jenis probiotik dan 2 jenis prebiotik dan didatangkan dalam bentuk kapsul. Setiap kapsul vegetarian mengandungi 80 bilion jumlah bakteria probiotik hidup yang boleh meningkatkan flora usus.


Manfaat GKB G-Pro Gold
✅ Direka khusus untuk memperbaiki usus
✅ Membantu masalah iritasi usus
✅ Membantu masalah cirit birit yang teruk
✅ Membantu masalah sembelit
✅ Meningkatkan pH dan rembesan usus
✅ Membantu mengurangkan kemandirian bakteria patogen
✅ Mengurangkan kejadian keradangan usus


Cara pengambilan:
Ambil 1 kapsul sekali sehari selepas makan

5) GKB Lactobacillus Rhamnosus Plus

GKB Lactobacillus Rhamnosus Plus boleh membantu untuk memperbaiki kulit. GKB Lactobacillus Rhamnosus Plus mengandungi ketegangan probiotik Lactobaollus rhamnosus.


Manfaat GKB Lactobacillus Rhamnosus Plus
✅ Mencegah penyakit gastrousus seperti usus bocor atau dysbiosis
✅ Mengurangkan masalah kulit kering
✅ Mengurangkan sensitiviti kulit
✅ Mempromosikan kesihatan kulit
✅ Membantu mencegah jangkitan alat kelamin wanita
✅ Meningkatkan imuniti
✅ Melegakan penyakit berkaitan ketidakseimbangan microb


Cara pengambilan
Ambil 1 sachet, 2 kali sehari selepas makan. Boleh makan terus atau bancuh dengan air

Testimoni Produk GKB

Secara keseluruhannya, semenjak mengamalkan produk GKB ni, aku boleh rasa perubahan. Sekarang perut dah tak mudah meragam. Nak membuang pun dah tak Ada masalah especially sembelit. Paling best, boleh membantu untuk kurangkan masalah cirit-birit. Semoga dengan mengamalkan Produk GKB secara konsitem, sistem penghadaman dan pencernaan semakin baik.

Selain itu, semenjak mengamalkan produk GKB, aku dah kurang mengalami masalah-masalah kesihatan. Untuk LifeStyle aku yang selalu buat food review dan makan tanpa pengawasan yang rapi, dengan mengamalkan produk GKB dalam rutin harian menjadikan aku lebih siap-siaga untuk menjaga kesihatan diri. Paling penting, GKB dapat memberikan perlindungan kepada usus secara holistik dan efektif.

Meningkatkan kesihatan usus secara holistik

Semakin tinggi kadar bakteria probiotik di dalam saluran usus manusia, semakin kurang toksin di dalam usus, jadi menyebabkan usus lebih sihat. Ramai yang telah menggunakan produk probiotik KB menyatakan keberkesanan produk tersebut yang dapat membantu meningkatkan fungsi penghadaman dan meningkatkan taraf kesihatan. Pengguna GKB Lactobacillus Plantarum GKM3 khususnya telah berjaya menurunkan beat badan sebanyak 5kg dalam tempoh 2 bulan (hasilnya berbeza-beza untuk setiap individu). Pengguna yang telah menggunakan GB G-Pro Gold juga telah berjaya mengatasi masalah sembelit, sakit perut atau kembung perut dan lain-lain masalah usus dan perut dengan berkesan.

Sempena permulaan tahun 2023, GKB berharap dapat menggalakkan rakyat Malaysia untuk menghargai gaya hidup sihat. Selain produk probiotik, GKB juga telah mengeluarkan produk kesihatan berasaskan cendawan. Penyakit Alzheimer adalah salah satu punca utama ketidakupayaan dan kebergantungan pada orang lain bagi warga emas di seluruh dunia.

Menurut kajian klinikal daripada Grape King Bio, sebatian aktif yang diekstrak daripada lion's mane mushroom mengandungi bahan aktif Erinacine A yang diketahui boleh meningkatkan daya ingatan, mencegah penyakit Alzheimer dan menjadi makanan kesihatan untuk otak serta memberikan harapan baru bagi orang yang mengalami penurunan fungsi otak. GKB Lion's Mane Mushroom mengandungi miselium lion's mane mushroom dengan Erinacine A yang boleh mengekalkan dan menguatkan fungsi otak dengan berkesan, membantu warga emas untuk mengekalkan daya ingatan yang kuat dan kemahiran daya berfikir yang baik.


Jika korang pun ada masalah berkaitan pencernaan dan penghadaman, boleh cuba ikhtiar untuk amalkan produk GKB. Macam mana nak beli? Boleh dapatkan di semua cawangan Farmasi besar di Malaysia termasuk Alpro Pharmacy atau boleh beli secara online. Untuk info lanjut, korang boleh rujuk website rasmi GKB.



GKB Official Selling Platform

All major pharmacies in Malaysia, including

Central: 
Alpro Pharmacy, M CARE Pharmacy, Leo Pharmacy

Melaka: 
Alpro Pharmacy, Farmasi Big Tree, Farmasi Limbongan, Farmasi Tanjung Minyak

Penang: 
Alpro Pharmacy, MEDS & VITS Pharmacy, Pure Pharmacy, NuCare Pharmacy, Bliss Pharmacy, Guan Pharmacy, Island Retail Pharmacy

Perak: 
Alpro Pharmacy, HTM Pharmacy

East Coast: 
Alpro Pharmacy, Lau & Tan Pharmacy, Farmasi Nazen, Farmasi Ehsan

Southern: 
Alpro Pharmacy, The One Pharmacy, You Pharmacy, AcePro Pharmacy

Sabah: 
Alpro Pharmacy, LifePlus Pharmacy, Pearl Pharmacy

Sarawak: 
Alpro Pharmacy, Trinity Pharmacy, Hometown Pharmacy, Mana Pharmacy

For latest list of pharmacies, please refer to

Website: 

Platform Media Sosial GKB:

Facebook: 

Instagram: 

TikTok: 

RED /D: 
1318211221 (GKB 集康宝)

YouTube: 

Hashtag: 
#gkbinternational #gkbsoftlaunch20223 ttgkoprobiotios #gkbspacesuithttps://www.youtube.com/@mygkb01

Post a Comment

0 Comments