Carina Jenama Tisu Malaysia Kini Melancarkan Kempen “We Care, We Love” dan Tawarkan Hadiah Sehingga RM15,000 Untuk Review & Win Contest!

Carina iaitu jenama tisu tempatan buatan Malaysia kini melancarkan kempen "We Care, We Love" dan sekaligus menawarkan hadiah sehingga RM15,000 untuk Review & Win Contest! Nak tahu macam mana nak jadi salah seorang pemenang bertuah? Hah, korang kena baca artikel ni sampai habis. Mana tahu, ada rezeki antara korang yang tengah baca ni untuk jadi salah seorang pemenang kan? Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia tidak siapa yang tahu". Semoga sempena tahun baharu 2023 ni, kita semua sentiasa dimurahkan rezeki dan dipermudahkan segala urusan.


Untuk korang yang masih belum tahu tentang kewujudan jenama Carina, di kesempatan ini aku nak cerita serba-sedikit tentang sejarah kewujudan Carina di Malaysia. Carina ditubuhkan pada tahun 2009 sebagai pengeluar tisu pertama Malaysia bagi memenuhi permintaan negara tropika. Penghasilan tisu Carina yang menggunakan hanya 100% pulpa dara (virgin pulp) dan 100% kapas tulen asli (pure cotton) membolehkan Carina memberikan keselesaan kepada orang ramai di samping mengekalkan standard kualiti produk. Ia adalah pilihan terbaik untuk mereka yang berkulit sensitif kerana produk yang dihasilkan oleh Carina tidak mengandungi sebarang komponen kitar semula. Justeru, menjadikannya lembut pada kulit dan tahan lasak.

Carina dicipta khas untuk penduduk Asia Tenggara yang terkenal dengan pulau-pulau yang indah, restoran ternama, masakan yang lazat dan pedas serta pelbagai budaya. Dengan iklim subtropika yang lembap di rantau Asia Tenggara, Carina percaya tisu berkualiti tinggi adalah penting dan sangat berguna kerana ia lebih bersih, mudah dan mesra keluarga. Tak kira untuk kegunaan sendiri ataupun untuk seisi keluarga. Selain itu, tisu Carina juga mesra alam kerana ia larut dalam air. Pendek kata, produk tisu Carina ini bukan hanya dapat melindungi kita sahaja sebagai pengguna, malah melindungi alam sekitar.

Untuk tahun 2023, Carina 2023 tampil dengan konsep baharu dengan mengetengahkan kempen "We Care, We Love" seiring mengikuti peredaran zaman dan terus maju selepas pandemik.  Carina amat menitikberatkan kesedaran tentang kebersihan, mewujudkan persekitaran yang sihat dan mengurangkan pencemaran. Justeru, Carina tampil dengan menawarkan produk untuk menjaga kulit dengan menyediakan produk berasaskan 100% kapas tulen semulajadi yang mesra kulit sekaligus memenuhi keperluan dan kehendak penduduk di Asia Tenggara.

"We Care, We Love" adalah simbolik kepada kepercayaan mereka bahawa menghasilkan produk berkualiti tinggi akan mempengaruhi dan menghasilkan penjagaan dan kasih sayang yang lebih baik untuk keluarga, dengan kata lain #CarinaCares terhadap anda dan keluarga anda.

Produk Carina dihasilkan di Lembah Klang dan diedarkan di seluruh Malaysia secara terus kepada pengguna. Kualiti produk Carina memang berada pada tahapnya yang tersendiri dan menawarkan harga yang sangat berpatutan untuk setiap lapisan masyarakat. Imi menjadikan produk Carina mendapat sambutan dalam kalangan pengguna. Aku sendiri merupakan salah seorang pengguna produk Carina. Sebelum aku bercerita panjang tentang Carina, apa kata jom kita tengok serba-sedikit video tentang pengalaman aku sendiri menggunakan rangakain produk Carina dalam kehidupan seharian. Check it out!

 

Secara ringkasnya, Tisu Carina didatangkan dalam pelbagai saiz. Bermula dari pembungkusan yang kecil sehingga yang lebih besar, menjadikannya sesuai untuk digunakan oleh individu mahupun seisi keluarga. Pembungkusan sederhana Carina Handkerchief Tissue menjadikannya ideal dan sesuai untuk kegunaan harian. Sementara itu, Carina Wallet Tissue dengan pembungkusan yang mengikut trend masa kini pula membolehkan kita semua menggunakannya sebagai on-the-go wallet atau dompet harian.


Selain itu, Carina juga boleh diperoleh dalam siri lain, seperti Tisu Basah, Kapas Muka, Putik Kapas, Kapas Gulung dan banyak lagi. Tekstur Carina Wipes yang lembut, sesuai digunakan untuk pembersihan dan pembasmian kuman bagi menanggalkan kotoran atau cecair dari kulit atau permukaan. 

Carina mempunyai 4 siri utama iaitu:
  1. Penjagaan Kecantikan (Beauty Care)
  2. Penjagaan Bilik Mandi (Toiletaries Care)
  3. Peralatan Dapur (Kitchenware)
  4. Penjagaan Kesihatan (Health Care)

Penjagaan Kecantikan (Beauty Care)

Siri Tisu Kering Carina diperbuat daripada 100% PURE VIRGIN PULP untuk memastikan kebersihannya, menjadikan ia lembut dan selamat digunakan pada kulit, termasuk kulit sensitif. Siri Kapas pula diperbuat daripada 100% PURE COTTON yang sesuai untuk kegunaan kecantikan kerana ia bersifat hypoallergenic dan tidak akan menyebabkan iritasi dan kerosakan kulit kerana kapas yang digunakan adalah bahan semula jadi yang asli. Rangkaian Carina Cotton diperbuat daripada kapas asli, lembut, tahan lasak dan mempunyai kadar penyerapan yang tinggi sesuai untuk kegunaan peribadi dan juga penjagaan bayi. Rangkaian produk yang luas daripada Carina ini dapat memenuhi keperluan harian untuk menggalakkan pengguna mengamalkan gaya hidup yang lebih baik, bersih dan sihat.



Penjagaan Bilik Mandi (Toiletries Care)

Selain itu, Carina juga menawarkan produk untuk penjagaan bilik manda iaitu Toiletaris Care. Tisu Bilik Mandi dengan 3 lapisan, menjadikan ia lebih kuat dan lembut untuk digunakan.


Peralatan Dapur (Kitchenware)

Siri Tisu Dapur Carina menjadikan permukaan dapur dan peralatan bersih, berkilat dan bebas calar. Ia membantu membersihkan kaunter dapur dan peralatan serta menyental tumpahan cecair.



Penjagaan Kesihatan (Health Care)

Siri Tisu Basah Carina mengandungi 99% air, bebas paraben yang tidak menyebabkan sensitiviti kulit dan alahan. Carina menawarkan dua produk utama iaitu bacterial wipes dan juga wet wipes.


Selain itu, Carina menawarkan Carina Gift Box yang mengandungi produk-produk seperti berikut:
  1. Carina Facial Cotton 160's
  2. Carina Box Tissue 90's
  3. Carina Handkerchiefs Tissue
  4. Carina Cotton Buds 400 tips
  5. Carina Wallet Tissues
  6. Carina Antibacterial Wipes 70's
  7. Carina Cotton Bud 480's
  8. Carina Wet Wipes 30's
Carina Gift Box amat sesuai untuk dijadikan hadiah. Untuk setiap pembelian Carin Gift Box, pelanggan juga akan menerima:
  1. Shop online voucher Shopee Carina official Store RM 5 voucher
  2. Review & Win campaign flyer 
  3. Carina Surprise Ang-pao sehingga RM88 melalui TNG
Untuk yang berminat nak dapatkan Carina Limited Edition We Love We Care Bag, korang boleh dapatkan menerusi Gift With Purchase (GWP) dengan pembelian RM 40 dan ke atas.


Mungkin ada yang tertanya-tanya, kat mana nak dapatkan Carina Gift Box ni? Buat masa ini, Carina Gift Box boleh didapati di beberapa lokasi terpilih iaitu:
  1. Aeon Big (Cawangan terpilih)
  2. Mix Store (Cawangan terpilih @ IOI City Mall)
  3. Hot Market @ Berjaya Times Square
  4. Tong Hup Trading, Melaka

Untuk korang yang dah beli produk Carina ataupun pengguna setia produk Carina, jangan lepaskan peluang keemasan ini untuk menyertai Carina Review & Win Contest yang menawarkan hadiah lumayan bernilai sehingga RM15,000. Nak tahu macam mana nak jadi salah seorang pemenang bertuah? Jom, check it out!

Syarat penyertaan Carina Review & Win

  1. Muat naik Foto/Video Ulasan pengalaman anda dengan mana-mana produk siri Carina di Facebook/Instagram/ Tiktok
  2. Kongsikan sebab kenapa anda mengesyorkan produk Carina & tag @carina.malaysia di laman social media rasmi mereka seperti Facebook / Instagram / Tiktok
  3. Letakkan hashtags #MYCarina #WeCareWeLove dan pastikan post anda ditetapkan kepada umum
  4. Tempoh kempen bermula sekarang dan akan berakhir pada 30 April 2023
  5. 100 pemenang bertuah akan dipilih setiap bulan untuk memenangi 3 bulan bekalan rumah dari Carina Malaysia dengan jumlah bernilai RM150 untuk setiap pemenang. 
  6. Baucar tunai bernilai RM150 adalah untuk pembelian produk CARINA sahaja. Setiap baucar tunai RM50 hanya sah selama 1 bulan. 
  7. Secara keseluruhannay, 300 pemenang bertuah akan dipilih untuk tempoh kempen berlangsung dan pemenang akan umumkan di halaman Facebook Carina Malaysia bermula dari Feb 2023
  8. Hadiah tidak boleh ditukar, tidak boleh dipindah milik dan tidak boleh ditebus dengan wang tunai atau hadiah lain
  9. Resit pembelian wajib disimpan dan ditunjukkan untuk menuntut hadiah
  10. Setiap pemenang hanya sah untuk menuntut sekali sahaja. Nama pemenang & resit pembelian yang sama tidak dibenarkan
  11. Resit pembelian sah dari 1 Jan 2023 sehingga 30 April 2023 sahaja
  12. Carina berhak untuk mengubah suai dan meminda terma dan syarat tanpa notis terlebih dahulu.

Di mana boleh dapatkan CARINA?

Majoriti produk Carina boleh diperolehi di pasaraya mahupun atas talian (Online). Aeon Big, Aeon Wellness, Econsave, Mydin, NSK, Hot Mart dan farmasi adalah beberapa peruncit luar talian. Pada masa yang sama, korang juga boleh dapatkan produk Carina menerusi platform e-dagang rasmi mereka dan produk akan dihantar terus ke depan pintu rumah anda! Kini, sangat mudah untuk membuat pembelian melalui Shopee dan Lazada.


Offline
  1. Aeon Big
  2. Aeon Wellness
  3. Econsave
  4. Mydin
  5. NSK
  6. Ascen+ Pharmacy
  7. MiX Store
  8. PotBoy Groceries
  9. C-Mart Penang, Kedah, Perlis
  10. Ceria 99 Penang, Kedah, Perak
  11. Family Stores Seremban
  12. Family Stores Melaka
  13. Oppa Mart Melaka & Seremban
  14. Nirwana Maju Johor, Pahang, Terengganu, Kelantan
  15. Target Supermarket Johor
  16. Song Mart Malaysia Johor
  17. Pasaraya Hwa Thai Johor

Online 

Shopee: 

Lazada: 

TopzMall: 


Social Media

Untuk maklumat lanjut tentang Carina, korang boleh hubungi Carina melalui wangzhengcarina@gmail.com. Selain itu, korang boleh ikuti Carina Malaysia di platform berikut untuk perkembangan terkini, info-info tentang kesedaran kebersihan dan promosi menarik yang lain.

Carina MY Facebook: 

Carina MY Instagram: 

Carina MY Tiktok: 


#MildAndGentle #comfortable #pure #SoftAndTender
#CarinaMalaysia #CarinaCares #HealthyTissue #VITAMEDIA #CARINA #WeCareWeLove
#beautytissue #BetterLife #CarinaMY #MYCarina #Tissue #CarinaTissue #handkerchieftissue
#handkerchief #VirginPulp #PurePulp #Wallettissue #CarinaLavender #CarinaGreentea
#CarinaRose #CarinaEveryday #CarinaPure #CarinaCaringLife #CarinaForAll #BetterwithCarina
#CarinaFamily #Carina100natural #CarinaNature

Post a Comment

0 Comments