BEECOMB 3D VIRTUAL F&B EXPO PERTAMA DI MALAYSIA

Tahukah anda? Beecomb tampil dengan idea hebat dengan mengadakan 3D Virtual F&B Expo yang pertama di Malaysia. Event yang pertama di Malaysia seumpama ini akan berlangsung bermula 27 Ogos 2020 sehingga 31 Ogos 2020. Bertepatan dengan norma baru, pendekatan seumpama ini amat bertepatan untuk kita semua patuh dengan SOP yang telah ditetapkan oleh kerajaan dalam mengawal jangkitan wabak COVID19 seiiring dengan usaha merancakkan ekonomi negara (restart economy). 


Mesti korang excited kan nak join Beecomb 3D Virtual F&B Expo ni dari rumah? Okey, jom aku share serba-sedikit informasi berkaitan Beecomb 3D Virtual F&B Expo yang tengah berlangsung sempena cuti Merdeka tahun ini. Mudah-mudahan, korang akan lebih faham tentang konsep 3D Virtual Expo ini dan ketahui manfaat yang kita akan dapat. 


Untuk pengetahuan semua, 3D Virtual F&B Expo ini dianjurkan oleh pihak Beecomb. Apa yang menarik tentang ekspo ini adalah ia diadakan 100% secara virtual (atas talian) dengan penggunaan grafik 3D yang sangat interaktif. Apa yang perlu kita buat hanyalah dengan install aplikasi Beecomb di Google Play, Apple Store ataupun Huawei App Gallery. Kemudian, kita dah boleh mula melayari ekspo melalui Mobile Phone. Seperti kita bermain game, kita akan dibawa melawati exhibition booths yang ada di F&B Expo ini dengan hanya menggunakan kawalan jari. Betullah orang kata, "dunia di hujung jari". Sekarang ini memang dah terbukti. Kita hanya perlu duduk rumah, explore mobile apps dan melawat booths jualan yang ada untuk shopping secara atas talian (online). Pilih jenama atau produk yang kita nak, settle. Tunggu je barang yang kita order sampai ke depan pintu rumah. Mudah dan senang kan? 




Selain itu, pengunjung Beecomb 3D Virtual F&B Expo juga boleh dapatkan maklumat lanjut berkaitan produk daripada exhibitors secara langsung. Ia sangat canggih dan interaktif. Personally, aku rasa aplikasi Beecomb ini sangat menarik sebab kita boleh explore keseluruhan tapak kawasan ekspo dengan cepat dan mudah. Selain daripada fungsi navigasi pergerakan manual dari satu booth ke satu booth yang lain, kita juga boleh terus ke booth yang kita inginkan dengan hanya klik pada paparan peta (map) yang disediakan. 




Macam mana nak shopping? Bila dah jumpa produk apa yang kita plan nak beli, kita boleh add item ke shopping cart. Kaedah ini sama seperti platform shopping online yang lain. Cuma, kat sini lagi menarik sebab kita boleh explore booth jualan seolah-olah kita berada di tapak ekspo yang sebenar. Boleh bersiar-siar dengan karakter 3D yang direka khas untuk setiap pengunjung. Untuk penghantaran pula, korang boleh pilih syarikat courier pilihan mengikut preference korang. Last sekali, korang boleh proceed dengan membuat bayaran (payment) dengan rangkaian platform pembayaran (integrated payment getaway) yang disediakan. Bagi aku, proses pembelian di platform Beecomb ini sangat mudah dan lancar especially dengan interface yang sangat mesra pengguna (user-friendly). 




Especially to all foodies lover out there, I think Beecomb 3D Virtual F&B Expo is a special event that gather all favorite brands under one roof! Tak percaya? Korang boleh explore aplikasi Beecomb sekarang. Macam-macam brands, macam-macam produk ada dijual. 



Apa lagi menarik tentang Beecomb 3D Virtual F&B Expo? Salah satu tarikan yang mencuri perhatian aku adalah promosi Premium Burnt Cheese Cake pada harga RM8.31 sempena hari Merdeka. Harga sebenar sebiji kek adalah RM188. Wow, banyak jimat tu. Kalau korang berminat nak beli, korang boleh terus ke booth Bake Touch Signature di Booth A2. Limited stocks only. Siapa cepat, dia dapat tau! 


Oh, lagi satu, korang kena get ready dengan Mystery RM1 DEAL. Menarik kan? Aku pun excited ni. Bayangkan barang dengan harga berpuluh ringgit, tapi dengan Mystery RM1 DEAL macam ni, kita boleh beli barang dengan harga serendah RM1. Siapa yang tak excited kan? Jarang-jarang sekali dapat offer macam ni. Mesti grab bila ada peluang macam ni.


Untuk kaki contest pula, korang boleh mencuba nasib dengan join contest mudah di Facebook Beecomb untuk menang RM300 Cash Voucher. Caranya mudah sahaja, korang hanya perlu LIKE, COMMENT & SHARE status di Facebook Beecomb. All the best! Mana tahu rezeki korang kan? 


Pendek kata, Beecomb 3D Virtual F&B Expo ini adalah Expo 3D Virtual Pertama di Malaysia! Paling penting, aplikasi Beecomp adalah app percuma untuk dimuat turun (download). Dari segi interface dan grafik, personally aku rasa is sangat mantap dan gempak. Hanya menggunakan mobile phone, kita boleh berkunjung ke tapak F&B Expo hanya dari rumah seiring dengan Norma baru. Jangan lepaskan peluang untuk menjadi antara orang yang terkawal untuk shoping tanpa batasan dan menikmati promosi hebat dengan tawaran barangan murah dan berkualiti yang dijual pada harga yang jauh lebih rendah berbanding harga pasaran. 


Apapun, jom sama-sama kita rebut peluang untuk menikmati jualan hebat di Beecomb 3D Virtual F&B Expo. Maklumat lanjut seperti di bawah untuk rujukan bersama. Chop, korang dah install ke belum aplikasi Beecomb? Hah, kalau belum, korang boleh pergi install sekarang dan  dapat RM5. Cepat sebelum terlambat!



Tarikh:
27th – 31st August 2020

Cara penyertaan:
1. Download Beecomb app
2. Daftar sebagai pengguna 
3. Mula explore tapak ekspo dan membuat pembelian


Untuk maklumat lanjut mengenai event ini dan Beecomb, korang boleh layari website dan follow laman media sosial mereka. Check it out! 


Website

Facebook

Instagram

Post a Comment

1 Comments

  1. Menarik kan apps ni..senang je sekarang nk pergi expo secara virtual je..takyah lah bersesak sesak..paling tidak terlanggar avatar lain je dalam ni haha..jom shopping :)

    ReplyDelete