YOODO PRESENTS COMMUNITY DAY : CONCERT LOCAL INDIE

Yoodo Malaysia sekali lagi tampil dengan konsep yang berbeza untuk menghargai para pengguna. Kali ini, Yoodo menganjurkan Yoodo Presents iaitu Malaysia's first interactive online concert series. Keunikan concert local indie yang dianjurkan sempena Yoodo Presents Community Day adalah malam kemuncak kepada Yoodo Presents series yang telah diadakan di FB Live dengan menampilkan indie bands dan penyanyi indie tempatan yang berbeza setiap minggu bermula 6 June 2019. Dalam masa yang sama, pihak Yoodo telah menganjurkan segmen kuiz kepada penonton untuk berpeluang memenangi merchandise istimewa dari Yoodo. Untuk malam kemuncak, Yoodo menganjurkan Grand Finale Yoodo Presents Community Day bertempat di Battle Arena, Jaya Shopping Centre.


Yoodo mempersembahkan konsert indie dengan menampilkan beberapa local indie bands dan penyanyi indie yang popular di Malaysia. Antaranya Modescape, An Honest Mistake, A.Ron, Battle Bloom, Nadirah dan Sevencollar T-Shirt. Apa yang menarik tentang Yoodo Presents Community Day Concert Local Indie kali ini adalah ia diadaka  secara live on-ground untuk Yoodoers di sekitar Kuala Lumpur dan juga secara live atas talian di FB Live untuk Yoodoers di seluruh Malaysia. 



"Today's event was a perfect reflection of Yoodo's commitment in promoting local talents and bringing Yoodoers a memorable experience. Whether it is gaming, sports or music, Yoodo is always ready to support talents and to fuel their passion"

"Yoodo Presents has been a great platform in highlighting these fantastic local indie musicians. The event today is the climax to the series and I hope it has inspired young talents locally. It’s all part of Yoodo’s greater commitment to empower Malaysians to achieve their dreams no matter what it may be,"

-Chow Tuck Mun, Head of Yoodo-


Aku kagum dengan usaha pihak Yoodo dalam menyerlahkan bakat-bakat indie bands dan penyanyi indie yang berbakat di Malaysia di pentas yang lebih besar. Pendek kata, pendekatan yang digunakan oleh pihak Yoodo dalam gaming, music dan sports adalah salah satu inisiatif untuk mencungkil dan melahirkan bakat-bakat baru dalam bidang yang mereka minat. Bukan hanya sekadar menyediakan servis telco terbaik, malah Yoodo sentiasa berusaha untuk menawarkan keistimewaan kepada Yoodoers!

Untuk perkongsian kali ini, aku nak share beberapa shot yang sempat aku rakam sempena malam kemuncak Yoodo Presents Community Day tempoh hari. Actually, ada antara indie band yang pertama kali aku tahu kewujudan mereka. Surprisingly, they all are really talented! Thanks Yoodo for bringing them here to showcase their talent. Semoga di masa akan datang, event seumpama ini dapat diteruskan sekali gus memartabatkan indie singers di Malaysia untuk menonjolkan bakat yang mereka ada. Keep it up! 

YOODO PRESENTS COMMUNITY DAY

Battle Bloom

A.Ron

Modescape

Nadirah

An Honest Mistake

Sevencollar T-Shirt

YOODO

Yoodo merupakan Malaysia's first fully customised & 100% digital mobile service. Yoodo juga merupakan Telco pertama di Malaysia yang membolehkan pengguna untuk mendaftar eSIM secara atas talian tanpa perlu ke mana-mana physical store. Semua urusan hanya di hujung jari di atas talian. Selain itu, Yoodo memberi kebebasan kepada pengguna untuk customise plan telco mengikut kehendak dan keperluan mereka. Bukan itu sahaja, terkini Yoodo menawarkan pakej Roaming ke luar negara tanpa memerlukan pengguna untuk membeli SIM baru tetapi hanya perlu menggunakan Roam Like Home Add-on feature. 

Yoodo sangat menghargai pengguna dengan memberikan sokongan untuk pelbagai segmen lifestyle seperti gaming, sports dan entertainment. Selain menjadi penaja utama untuk PUBG Mobile National Championship (PMNC) dan melahirkan juara seperti Yoodo Gank yang kini menjadi PUBG MOBILE e-sports team untuk Yoodo, kini Yoodo menganjurkan online PUBG competition secara bulanan dalam segmen terbaru iaitu Beat the Champs. Selain itu, untuk segmen sport, kini Yoodo tampil sebagai sponsor untuk Malaysia Futsal Premium League. Dan untuk segmen entertainment, Yoodo Presents Community Day seperti ini adalah titik tolok permulaan untuk Yoodo mengorak langkah lebih jauh dalam memeriahkan industri seni tanah air dan mengangkat bakat-bakat baru.

Rezeki menang contest Yoodo sempena Yoodo Presents Coomunity Day!


About Yoodo
Launched in January 2018, Yoodo is an independent digital mobile service that is owned and operated by Celcom Axiata Berhad. It offers the country’s first truly customisable mobile service with complete transparency, flexibility and customer convenience. 


Untuk mengetahu lebih lanjut tentang Yoodo, pakej istimewa yang ditawarkan serta promosi terkini, korang boleh kunjungi www.yoodo.com.myAtau, korang boleh follow dan kunjungi laman sosial media Yoodo seperti berikut:

Website:

Facebook:

Instagram:

Post a Comment

0 Comments