PETUA UNTUK HILANGKAN MASALAH KENCING TAK LAWAS DARI JUS GLAMOHEALTH

Pernahkah korang mengalami keadaan di mana apabila buang air kecil, air kencing macam tidak habis-habis. Dengan kata lain, aliran air kencing mengecil dan tersekat-sekat. Selepas selesai buang air kecil, masih ada aliran air kencing menitis. Simptom-simptom ini akan menyebabkan korang rasa tidak puas selepas buang air kecil. Kalau korang mengalami keadaan seperti ini, bermakna korang mengalami masalah kencing tak lawas. Untuk perkongsian kali ini, aku ingin kongsikan serba sedikit petua untuk hilangkan masalah kencing tak lawas dan seterusnya mencadangkan cara mengatasinya.


Aku sendiri pernah mengalami masalah kencing tak lawas. Memang rasa tak selesa. Perasaan dia macam kau nak bertapa je dalam toilet. Duk asyik ulang-alik pergi toilet, tapi buang air kecil sikit je. Rasa tak puas. Dah kena sekali, memang serik. Sebab tu gigih aku cari cara macam mana cara untuk mengatasi masalah kencing tak lawas. Dah tahu beberapa petua, aku share he kat sini. Semoga bermanfaat untuk korang yang mengalami masalah yang sama di luar sana. 


Bagi mengurangkan dan mengatasi masalah kencing tidak lawas, berikut adalah petua yang dapat diamalkan oleh semua untuk mengubati dan merawat penyakit ini. Tidak kira samada lelaki atau perempuan, dua-dua boleh amalkan. Semoga beramal!


7 PETUA HILANGKAN MASALAH KENCING TAK LAWAS


1. GUNA DAUN SIRIH

Rebus beberapa helai daun sirih. Apabila mendidih, minum air rebusan sirih berkenaan dua kali sehari.(Antara Ramuan Jus Glamohealth)

2. GUNA BIJI BARLI

Rebus sedikit biji barli sehingga kembang dan minum airnya. Ianya dapat melegakan sekiranya ada rasa sakit akibat kencing tidak lawas dan selain itu ianya juga dapat menyejukkan badan.(Juga antara ramuan Jus Glamohealth)

3. GUNA BUAH NENAS

Ambil sebiji nenas yang kurang masak, Kupaskan bahagian kulitnya. Apabila siap, bersihkan dan hiris kepada beberapa potongan. Ambil beberapa potongan nenas tersebut dan kisarkan bersama beberapa gelas air. Tapis air tersebut dan minum airnya. Amalkan 2 kali sehari sehingga pulih.

4. GUNA AIR BASUHAN BERAS

Ambilkan air basuhan beras yang terakhir apabila selesai membasuh beras, kemudian tuangkan ke dalam sebiji gelas. Minum air basuhan beras tersebut selepas makan tengahari. Amalkan setiap hari sehinggalah masalah kencing tidak lawas anda itu sembuh.

5. TANGGAL SEMUA TERMASUK SELUAR

Ketika membuang air kecil, tanggal semua termasuk seluar dalam agar penyaluran kencing mengarah ke bawah dan lancar, sehingga tidak ada air kencing yang tertinggal di dalam pundi kencing.

6. BUAT SQUAT JUMP

Apakah itu Squat Jump? Ia adalah satu exercise di mana korang perlu membongkok kemudian berdiri jinjit secara berulang-ulang kali. Lakukan sebanyak 50 kali pagi dan 50 kali petang. Senaman ini adalah bertujuan untuk memperkuatkan otot-otot pada bahagian punggung penghidap.

7. PERBANYAKKAN SENAMAN BERJALAN KAKI

Untuk menjamin kesihatan, kita juga perlu mangamalkan gaya hidup yang sihart. Antranya bersenam seperti berjalan kaki. Dengan mengamalkan petua ini, bukan sahaja luaran kita sihat, malah dalaman pun sihat.

8. MINUM JUS GLAMOHEALTH

Ini adalah petua paling senang dan mudah. Korang hanya perlu amalkan minum Jus Glamohealth 30ml setiap hari sebelum tidur. Tapi, jangan bilas dengan air masak selepas minum jus Glamohealth. Tidur macam tu je. Korang boleh amalkan minum air masak sekurang-kurangnya 6 gelas sehari untuk membantu melancarkan proses membuang air kecil.



BAGAIMANA MENCEGAH DARI KENCING TAK LAWAS?

Menurut portal Kementerian Kesihatan, myhealth.gov.my, berikut adalah antara yang dicadangkan
  1. Minum air dengan secukupnya
  2. Amalkan gaya hidup yang sihat dengan mengurangkan makanan berlemak dan meningkatkan pengambilan buah-buahan.
  3. Mendapatkan berat badan yang unggul dan mengelakkan kegemukan
  4. Bersenam selalu
  5. Mengurangkan stress
  6. Melakukan hubungan seksual yang sihat dan selamat. Elakkan dari mendapat penyakit kelamin dengan mengelakkan hubungan seksual rambang. Penyakit kelamin seperti gonorrhea menyebabkan radangan dan jangkitan prostat dan salur air kencing.
  7. Jaga kebersihan diri dan persekitaran untuk mengelakkan jangkitan.
  8. Elakkan kecederaan di kawasan perineal seperti semasa berbasikal dan menunggang kuda
  9. Jangan tahan air kencing
  10. Elakan pengambilan alkohol berlebihan kerana ia boleh memburukkan lagi gejala masalah kencing
  11. Bejumpa doktor sekiranya mempunyai sebarang gejala masalah kencing.


Masalah kencing tidak lawas bukan hanya berlaku pada orang tua. Ia tidak kenal usia dan juga jantina. Jadi, orang muda juga berpotensi untuk menghadapi masalah kencing tak lawas. Kalau korang rasa ada simptom-simptom yang disebutkan tadi, boleh cepat-cepat hubungi doktor. Sebagai langkah alternatif, boleh cuba petua yang telah aku kongsikan tadi. Paling mudah, boleh cuba amalkan minum Jus Glamohealth.


Mesti ada yang tertanya-tanya, apakah keistimewaan Jus Glamohealth. Jus Glamohealth adalah sejenis minuman tambahan yang diakstrak daripada buah lemon, ubi bit merah, daun dukung anak, selasih, madu, kurma, buah delima, daun durian belanda dan daun pegaga. Campuran semua ekstrak ini boleh membantu menangani masalah kencing tidak lawas. Selain boleh membantu masalah kencing tidak lawas, Jus Glamoheath juga boleh membantu masalah lain seperti masalah batu karang, mengawal darah tinggi, melegakan pedih hulu hati dan banyak lagi.



Paling penting, Jus Glamohealth diperbuat daripada 100% buah-buahan dan sayuran segar seperti buah lemon, madu, ubi bit merah, daun dukung anak, kurma, selasih, buah delima, daun durian belanda, dan juga daun pegaga.


Untuk pengetahuan semua, Jus Glamohealth juga berkesan dalam merawat penyakit-penyakit berikut: 
  1. Merawat penyakit batu karang
  2. Merawat penyakit buah pinggang
  3. Merawat masalah kencing tak lawas
  4. Menyembuhkan sakit sendi dan sakit tulang. 
  5. Melegakan sakit akibat gout. 
  6. Membantu menyembuhkan keradangan dan kerosakan tisu.
  7. Melancarkan proses penghadaman. 
  8. Mengawal tekanan darah dan paras kolesterol. 
  9. Menyingkirkan toksin dalam badan. 
  10. Mengembalikan tenaga yang hilang setelah melakukan tugas berat sepanjang hari. 

Untuk korang yang ingin mencuba produk Jus Glamohealth untuk mengatasi masalah kencing tak lawas ni, korang boleh dapatkan segera. Aku sendiri dah cuba. Memang sedap. Rasanya masam-masam manis. Maklumat lanjut, boleh rujuk website atau laman sosial media Glamohealth. Selamat mencuba!



Laman web

Facebook

Instagram

Email

Telefon 
012-2266953
013-6918656

Post a Comment

20 Comments

  1. wah.. Jus Glamohealth ni sesuai untuk mereka yang hadapi masalah kencing tak lawas ye? semua orang boleh minum ke.. TB pernah jugak kencing tak lawas tapi masa tu tengah pregnant.. orang pregnant boleh minum ke Jus Glamohealth ni

    ReplyDelete
  2. wah dah lama tak dengar pasal produk lawaas kencing. tengok produk pun macam bagus, berkesan tak? boleh la recommend nanti kan? hehehe

    ReplyDelete
  3. Minuman botani macam ni bagus utk sesiapa yang ada masalah kencing tak lawas kan..akak permah consume 2 tahun lepas rasanya...bagus sangat..botol pun besar dan 2-3 kali minum dh ok dh...kena minum mir yg banyak jugak

    ReplyDelete
  4. banyak cara nak jaga kesihatan ni. tp semuanya bermula dengan penjagaan pemakanan. selain tu kena suga ambil supplement tmbahan kan?

    ReplyDelete
  5. Haaa jumpa dah solution utk kencing tak lawas ni. My sister ada yg ada maslah nih. Boleh share dgn dia org nnt

    ReplyDelete
  6. Bagus lah jus Gamohealth ni. Baru tahu, nak rekemen kat atok yang ada masalah kencing tak lawas. Thanks for sharing

    ReplyDelete
  7. Kalau petua orang tua kencing tak lawas minum air barli .Tak pernah kena tapi adik oernah kena. Menangis2 dia tahan sakit .Sekarnag ni dah ada minuman botani glamohealth ni lagi mudah nak consume .Tapi minuman ni untuk orang preggy atau yang ada sakit kronik boleh minum ke?

    ReplyDelete
  8. Bagus jugak ekk produk ni. Banyak jugak penyakit yang mampu dirawat. Tengok ada merawat sakit sendi2 tu..cam berminat je, sis pun tengah sakit sendi2 ni, bolehlah cuba nanti. Kalau ada geng yang kencing tak lawas..nanti sis akan syorkan minum jus ni

    ReplyDelete
  9. menarik botol dia...rasa macam kena standby stok Jus Glamohealth ni kot sebab memang ada kalanya akak kena gak serangan kencing tak lawas tu....thanks moka info pasal produk nih

    ReplyDelete
  10. This is the first time i am hearing about this peoduct. Sounds like a very good product for those with urinary problems. Thanks for sharing.

    ReplyDelete
  11. Yeah. Boleh nak share ngan family members nie. Rawlins pun macam nak try - untuk tambahbaik kesihatan ye tak. TQ MoKA

    ReplyDelete
  12. Bagus ada nya produk gini. Kencing tak lawas bukan boleh ambik mudah. Bahaya! Paling berisiko Warga emas terutama lelaki .Mudah kena kencing tak lawas ni. Dan ibu mengandung juga. Eh! Ibu mengandung boleh ambik tak?

    ReplyDelete
  13. Bagus ye produk ni. Leh la rekmen kat kawan2 yg ada masalah kencing tak lawas. Actually mmg sakit kalo kena penyakit kencing tak lawas ni. Cara terbaik mmcegah penyakit ni ialah kena amalkan minum air masak banyak2

    ReplyDelete
  14. Ada juga cara natural yang kencing yang lawas. Makan petai. Haha.

    ReplyDelete
  15. bahaya kalau kencing tak lawas, tersekat-sekat..nasib ada produk ni..mereka yang ada masalah kncing tu boleh ambil ni..pertama kali nampak produk ni..thank you bgaitau

    ReplyDelete
  16. OUh...ada juga makanan seperti sirih untuk masalah kencing yang lawas? So buat exercise pun boleh? :D Tapi kalau nak lagi berkesan boleh cuba produk ini kan? :D

    ReplyDelete
  17. Kena minum air yang banyak ni, terutamanya skrg ni mmg cuaca panas sgt.

    ReplyDelete
  18. buat squat jump also can helps? hahaha thanks for sharing all the tips! actually i dont really know what's lawas?

    How to deal with markets ups and downs?

    ReplyDelete
  19. i have seen this jus and my uncle is taking this too. it really helps him a lot in his bladder.

    ReplyDelete
  20. dulu amal minum barli jer.. dh ade jus mcmni lgi senang.. thanks for the info

    ReplyDelete