KISAH INSPIRASI DI SEBALIK DYXY COSMETICS

Time dekat nak raya baru-baru ini, aku sempat ke PWTC semata-mata nak merasai sendiri pengalaman bersesak-sesak di Mood Republik. Walaweh, ramai nak mati orang kat sana. Padahal, kami pergi dalam pukul 3 pagi. Tak tahu lah, dari mana ramai betul umat manusia yang datang. Kami ingat, datang time awal pagi macam ni, boleh goyang kaki, lenggang kangkung sambil shopping. Rupa-rupanya, hermmmm! Sangkaan kami meleset sama sekali. Jam 3-4 pagi pun masih berduyun-duyun orang kat sana. Fuh, sabar je lah meredah lautan manusia. 


Dalam banyak-banyak booth baju raya yang ada, tiba-tiba mata aku terpaku tengok booth DYXY. Bukan satu, bukan dua, tetapi beberapa booth DYXY Cosmetics yang dibuka di PWTC sempena Mood Republik 2018. Aku pun tertanya-tanya, "DYXY ni brand lokal ke interational?". Bukan apa, tengok kepada branding, packaging dan sambutan di booth daripada pengunjung yang ada, memang luar biasa. Kagum aku tengok! 


Sebab semangat ingin tahu aku berkobar-kobar, jadi aku pun google la nak tahu dengan lebih lanjut tentang DYXY. Surprisingly, brand DYXY Cosmetics ini merupakan antara produk kosmetik tempatan yang tengah meningkat naik semenjak tahun 2016. No wonder, ramai betul orang yang singgah beli time Mood Republik tempoh hari dan bercakap tentang DYXY di sosial media. Aku je yang terlepas train. Maklumlah, kurang ikut perkembangan tentang produk kosmetik. Tetapi, brand DYXY ni mencuri perhatian aku sekali lagi bila aku terjumpa satu kisah inspirasi di sebalik brand DYXY Cosmetics. Di kesempatan ini, aku terpanggil untuk share dengan korang semua. Mana tahu, korang pun ada yang tengah mnecari hala tuju untuk lebih berjaya especially dalam business. Semoga dengan kisah insipirasi yang dikongsi ini sedikit-sebanyak dapat menyuntik semangat kita semua untuk lebih berjaya.

Hanya Bermodalkan RM800, kini menjadi Master Stokis


Wan Azmira Survive Hidup Mula-Mula Jadi Ejen DYXY


Kisah aku setahun yang lepas. Aku bersyukut bila mengimbas kembali cerita dulu macam mana aku survie dalam hidup masa mula-mula aku jadi Ejen DYXY. Selepas habis belajar, aku menetap di KL buat sementara waktu. Aku gigih mencari kerja, gigih untuk survive seorang diri.

Aku telah menghadiri banyak interview tapi still tak dapat-dapat kerja. Part yang paling aku ingat, bila aku pernah hadiri satu interview di Bangsar. Aku ke sana dengan menaiki LRT, memakai heels dan berkemeja.

Dari stesen LRT, jauh juga aku menapak untuk ke sana. Masa tu, aku memang tak fikir penat atau jauh. Yang aku fikir hanyalah cara nak jimat sehingga aku rela berjalan kaki dari menaiki teksi. Dan pagi itu, aku hanya sempat makan roti untuk alas perut. Dalam hati terdetik, "Alhamdulilah, syukur untuk rezeki hari ini. Orang lain mungkin takde makanan."

Selepas 2 bulan, aku dapat kerja di sebuah syarikat tourism. Dan kerja tu amat menyeksa jiwaku kerana hari-hari aku diberi tekanan oleh boss. Siapa yang suka hari-hari diberi tekanan kan? Ini bukan aku.

Aku sempat bekerja untuk tempoh 3 bulan . Kemudian, aku tekad untuk terus resign memandangkan kerja ini tak kena dengan jiwa aku. Lagipun, company tu banyak problem termasuk tidak bayar gaji pekerja.

Start dari situ, aku jobless. Pada waktu itu jugalah aku terdesak untuk menerima apa-apa kerja. Dan aku bermula dari seorang crew DYXY. Selepas jadi crew, aku terus memulakan langkah pertama sebagai agent DYXY. Dan macam biasa lah, macam-macam benda terlintas di benak fikiran aku masa tu. “Takut la, macamana kalau tak habis jual?". Itu lah, ini lah, dan macam-macam lagi yang berlegar-legar di kotak fikiran. Aku mencari seribu satu alasan. Inilah aku yang dulu!


Memandangkan aku terdesak, aku menerima tawaran itu. Dan pada waktu itu, aku hanya bermodalkan RM800. Aku tak fikir banyak. Dari situ, aku mula belajar berfikiran gaya orang bisnes.

Orang bisnes dia takkan memberi alasan. Takkan ada langsung alasan. Yep, aku didik diri aku untuk jadi lebih yakin dan kuat setiap hari.

Dan paling aku tak sangka, sebenarnya ada sebab kenapa hati aku tergerak untuk cuba nasib sebagai crew dyxy dulu. Rupa-rupanya Dia nak beri rezeki berganda-ganda untuk aku dalam bisnes ni. Alhamdulillah.

Alhamdulilah sekarang aku puas. Aku punya waktu 24 jam. Aku bekerja ikut waktu sendiri. Yang paling penting, aku tak stress langsung. Paling aku bersyukur, kini aku boleh bantu keluarga dan bantu orang sekeliling.

Bila diimbas kembali, akyu yakin ini adalah berkat usaha aku selama ni. Aku tak sangka dapat memiliki kereta mewah dari bisnes yang aku buat hasil titik peluh aku sendiri. Semuanya rezeki daripada Allah. Dan dengan usaha, tiada yang mustahil. Betullah orang kata, "Percayalah selalu akan ada pelangi setelah hujan badai yang lebat"'
Cuba fikir balik, kalau dulu saya masih takut takut untuk melangkah ke dunia bisnes? Jujurnya, saya takkan dapat merasa apa yang saya ada sekarang. Saya orang biasa biasa, Saya bukan anak orang senang, Saya sentiasa beremosi. Saya juga hidup biasa-biasa.

Tapi, apa yang saya dapat harini. Berkat dari semangat dan usaha kental diri sendiri. Dan pastinya dari Allah S.W.T. Terima kasih DYXY kerana hadir dalam hidup saya dan menjadi platform terbaik untuk saya mengubah hidup saya.

Seorang gadis yang berimpian setinggi langit.
Azmira,
MASTER STOKIS,
DYXY Cosmetics


DYXY Cosmetics

DYXY Cosmetics tidak perlu diperkenalkan lagi kerana sejak Viralnya produk DYXY ini, ratusan testimoni terbaik dan terhebat telah diterima dari para pengguna. Ini jelas menunjukkan DYXY Cosmetics bukanlah calang-calang brand makeup, tidak seperti mana-mana brand makeup lain yang begitu banyak di pasaran. Sekarang, DYXY Cosmetics bukan sahaja digilai oleh wanita di Malaysia bahkan tidak ketinggalan wanita di Indonesia termasuklah artis-artis mereka yang telah membuat review tentang produk makeup daripada DYXY. Bukan 2 negara sahaja, DYXY kini sedang berusaha untuk menawan seluruh pasaran di rantau Asia Tenggara.


Pencapaian DYXY Cosmetics.

  1. DYXY Cosmetics ditubuhkan pada pertengahan tahun 2016. Dalam masa yang singkat, DYXY telah mencapai target sales sehigga lebih RM20 juta yang direkodkan pada penghujung tahun 2017.
  2. DYXY Cosmetics telah melahirkan ramai usahawan yang berjaya dalam masa yang singkat dengan purata pendapatan mereka sehingga 5 ke 6 angka sebulan dan ianya meningkat dari masa ke semasa.
  3. Menghasilkan produk yang "Long Lasting" kepada pengguna 
  4. Produk diiktiraf oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM)
  5. Ratusan ribu unit telah terjual dengan testimoni yang terbaik
  6. DYXY telah mewujudkan Akademi Keusahawanan
  7. Melahirkan jutawan muda DYXY Cosmetics membina empayar perniagaan

Kalau korang berminat untuk menambah pendapatan bersama DYXY, korang boleh menyertai keluarga DYXY dengan berdaftar sebagai Agen ataupun Dropshipper. Untuk maklumat lanjut, boleh rujuk info seperti di bawah:

AGEN DYXY COSMETICS
  1. FREE coaching sales + tips jualan
  2. FREE marketing tools (Feedback + testimoni)
  3. FREE Flyers + Brouchure
  4. Kami akan monitor perkembangan setiap agen
  5. Kami akan guide dari zero to hero
  6. Fast action fast result!


DROPSHIPPER DYXY COSMETICS
  1. Tidak perlukan MODAL
  2. Testimoni dan material pulak secara percuma so tak perlu susah2 nak cari. Nak material gambar dan testimoni boleh ke page
  3. Keuntungan tinggi untuk setiap produk


PRODUK DYXY COSMETICS

Sebelum korang register jadi Agen atau Dropshipper, korang kena tahu tentang produk dulu. So far, DYXY mengeluarkan 5 produk. Jadi, kepada semua yang tengah mencari produk kosmetik yang tengah trendy seperti DYXY, boleh dapatkan di pasaran sekarang!

1. DYXY BC CREAM



  • Menutup segala cela, jeragat dan parut
  • Mengadungi SPF 50++
  • Meratakan tona warna kulit muka
  • Mudah meresap ke dalam kulit
  • Tidak berminyak & tidak melekit
  • Selesa dipakai & tidak bertumpuk
  • Sesuai untuk semua jenis kulit 

2. DYXY FACE MIST




  • Melembabkan muka sesuai untuk kulit kering dan mengelupas
  • Effect Glowing serta merta
  • Bau Green Tea yang wangi & Fresh
  • Boleh dijadikan Makeup based
  • Bantu kurangkan alahan pada muka sesuai untuk muka sensitif
  • Membantu mengecutkan jerawat
  • Boleh digunakan bila-bila masa

3. DYXY LIPSTICK




  • Warna yang Gorgeous
  • Tidak melekat pada cawan
  • Rasa ringan bila apply
  • Bebas dari plumbum
  • Bibir lebih lembut & munggil
  • Tahan lama sehingga 8 jam
  • Bauan Fruity yang memikat
  • Boleh apply sebagai Lipstick, eyeshadow, Blusher

4. DYXY SINTETIK BRUSH




  • Tidak menyerap cecair
  • Dapatkan kurangkan kegunaan BC Cream
  • Berusnya sangat lembut
  • Mudah untuk mixing foundation
  • Sapuan yang rata dan tidak bercampuk

5. DYXY MASKARA




  • Waterproof
  • Senang cuci
  • Melentik dengan pantas
  • Tak tanggalkan bulu mata
  • Tahan 12 jam
  • Berus tebal
  • Senang untuk dicuci
  • Melentikkan bulu mata
  • Melebatkan bulu mata
  • Tahan melebihi 12 jam

Untuk korang yang berminat untuk menambah pendapatan bersama DYXY Cosmetics sama ada menjadi Agen ataupun Dropshipper, boleh dapatkan maklumat lanjut seperti yang tertera di bawah. Untuk pengguna setia produk DYXY ataupun korang yang first time nak mencuba produk DYXY, jangan lupa ikuti perkembangan semasa DYXY di laman sosial media seperti berikut:


Website:

Facebook:

Instagram:

Twitter:

Post a Comment

19 Comments

  1. Tahniah dari Aida. Begini la yg kita nak dgr. Kejayaan hasil usaha sendiri. Rajin.
    Berniaga memang x mudah, kan? Hati kena kental. Jgn malas.
    Teruskan berusaha hingga impian tercapai ye.

    ReplyDelete
  2. wahh hebatt... suka tgok yg suka niaga secara serius ni...walaupun wawa xleh pakai produk ni mybe sbb stiap skin org xsama kan.. tp wawa impressed sgt dgn kewujudan dyxy ni tau... suka tgk cre diorg niaga..dan melonjak naik dgn pantas... smoga berterusan jayanya ya :)

    ReplyDelete
  3. Bagus ada cerita yang memberikan motivasi pada semua sebegini. Memang kita perlukan kejatuhan untuk terus bangun dan berjaya - tapi ramai yang takut untuk bangun semula selepas jatuh. MoKA belikan Rawlins berus tu please.

    ReplyDelete
  4. glamer jugak produk DYXY ni ek, nampak macam bagus je. citer2 motivasi ni kak lily suka baca gakk

    ReplyDelete
  5. Bagus kisah ni..semangat tu penting kan..dari awal sampai betul-betul berjaya.salute akak dengan usaha gigih mereka..bukan senang nak yanakyakinkkan pelanggan kan..ilmu marketing kena pandai ni..jangan mudah mengalah

    ReplyDelete
  6. Terima kasih berkongsi kisah inspirasi ni. Seronok berbisnes bila kita dapat capai time freedom dan paling best money freedom. Menarik juga produk DYXY ni.. tak pernah cuba lagi, tapi ramai kata best

    ReplyDelete
  7. dari bawah dia berusaha sampai ke tahap ni mmg betul2 kagum. tgk video interview kt youtube dia nangis cerita kisah susah dia. fuhhhh

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah tahniah, suka tengok anak melayu kita berjaya dalam perniagaan. Bukan mudah nak capai ke tahap ni. Minat dan matlamat kena selari, xboleh hangat2 tahi ayam nanti sia2 keduit nanti lebur macam tu je untung pun xdapat.

    Suka tgk org review psl dyxy ni banyak positif fredback, rasa macam kena trylah produk ni hahaha. Tq share.

    www.yanmieonline.com

    ReplyDelete
  9. Suka dengar kisah orang yang gigih dan bersemangat kental camni. Kalau I susah la nak survive. I prefer earning salary je. Janji comfortable hidup sudah la kan.

    ReplyDelete
  10. All the best to you in your business venture. as long as you are willing to work little harder, i believe you will gain what you want. This is a good business module.. go for it and aim higher to achieve more achievements.

    ReplyDelete
  11. Nak berjaya cara dia kena usaha lebih kan. Seronok baca cerita mrk yg telah berjaya
    Mmg memberi inspirasi betul hehehe

    ReplyDelete
  12. Dyxy ni memnag ramai orang cari walaupun harganya boleh tahan, sebab dia best. nak berbisnes juga, boleh cuba la buat bisnes dyxy ni..huhuhu..macam mnenarik je

    ReplyDelete
  13. Alhamdulillah yah berkat DYXY Cosmetics akhirnya bisa merambah dunia bisnis. Semoga lancar jaya dan selalu berkah bisnisnya. Aamiin...

    ReplyDelete
  14. hangat diperkatakan sekarang produk ni. Brush dia mcm comel je...hihihi

    ReplyDelete
  15. im loving how everthing is packaged...and as for her inspiring story...this proves yet again...why everyone should try doing something they are afraid of at least once in their lifetime...

    ReplyDelete
  16. Byk feedback best2 psal dyxy ni..
    Tapi i xpernah try lg..sebab byk sgt make up yg tak terguna pun lgi😂😂😂

    ReplyDelete

  17. Wowww! Terbaik ah! Produk ni femes kot, sape yg tak jadi agen mmg rugi sebab produk ni dah dikenali n tak sabar nak pakai produk ni. Part yg paling penting adalah facemist moka. Jangan lupa try nanti ya.

    ReplyDelete
  18. Oh wow starting capital just rm800, ok juga sebab modal pun tak sampai beribu-ribu asalkan rajin boleh cari duit kat mana mana juga kan.

    ReplyDelete
  19. Ada baca pasal cerita panas on DYXY ni baru2 ni. Bisnes memang boleh berjaya asalkan kita bekerja keras dan jangan berkira masa. Semoga MoKa berjaya dalam apa jua yang Moka lakukan di masa hadapan!

    ReplyDelete