SELAMAT HARI GURU

/
25 Comments
INSAN TERISTIMEWA

Dedikasi khas buat insan teristimewa,

Insan mulia yang banyak berjasa


Mengerah keringat menabur bakti,

Melahirkan anak bangsa yang berpekerti


Mengasuh mendidik penuh usaha,

Tanpa kenal erti putus asa

Patah tumbuh hilang berganti,

Namamu tetap terpahat di hati!


penaberkala


Kepada semua warga pendidik, SELAMAT HARI GURU diucapkan. Hanya ucapan pengganti diri, tanda ingatan tulus dari hati. Khas buat semua guru-guruku tercinta!


Kepada insan-insan yang telah menabur budi, mengerah tenaga dan banyak berjasa, ingatlah kalian sentiasa di hati. Di mana bumi dipijak, di situ langit dijunjung. Tanpa anda, siapalah kami.


Di kesempatan yang ada, diberi ruang dan peluang untuk merakamkan jutaan terima kasih tanda penghargaan. Tika ini, hanya mampu menobatkan nama kalian untuk diingati di sini sampai bila-bila. Selagi nyawa dikandung badan, selagi itu kalian di ingatan.



TADIKA SERI INTAN, KUBANG TIN (1994-1995)
  1. Puan Faridah


SEKOLAH KEBANGSAAN MELOR (1996-2001)



  1. Encik Shahrul Amin
  2. Encik Busra
  3. Encik Raja
  4. Encik Sidi
  5. Encik Abdul Halim
  6. Encik Zaini
  7. Encik Nazri
  8. Encik Rosli
  9. Encik Amali
  10. Encik Nawi
  11. Encik Suhaimi
  12. Puan Haslimah
  13. Puan Normizan
  14. Puan Junita
  15. Puan Noraini Daud
  16. Puan Junadah
  17. Puan Filzah
  18. Arwah Puan Mazlifah
  19. Puan Hashimah
  20. Puan Norlida
  21. Puan Wan Besah
  22. Puan Fatimah
  23. Puan Saudah
  24. Puan Ramlah

Dedikasi khas buat semua warga pendidik SK MELOR terutama tenaga pengajar 1 MAWAR, 2 BESTARI, 3 BESTARI, 4 BESTARI, 5 BESTARI dan 6 BESTARI bagi sesi 1996-2001.



MAKTAB RENDAH SAINS MARA JELI (2002-2006)



  1. Encik Zaki
  2. Encik Muhamad
  3. Encik Shahrullazwar
  4. Encik Senusi
  5. Encik Anuar
  6. Encik Khalid
  7. Encik Marzuki
  8. Encik Shamsul
  9. Encik Hanif
  10. Encik Hanapi
  11. Encik Arfan
  12. Encik Nawawi
  13. Encik Nasir
  14. Encik Dzulkiphli
  15. Encik Ghazali
  16. Encik Rozali
  17. Encik Ali
  18. Encik Hanafiah
  19. Encik Jusoh
  20. Encik Firdaus
  21. Encik Khairi
  22. Encik Zabidi
  23. Encik Sabri
  24. Encik Maswan
  25. Encik Zaifuddin
  26. Encik Jasmin
  27. Encik Sukri
  28. Encik Zulkifli
  29. Encik Johan
  30. Encik Zainol Arif
  31. Encik Safardin
  32. Encik Nasir
  33. Encik Hairurazip
  34. Encik Rozaiman
  35. Encik Meikil
  36. Encik Abdul Halim
  37. Puan Dayang Rohaya
  38. Puan Nik Roslina
  39. Puan Nasliza
  40. Puan Siti Khalijah
  41. Puan Rhyna
  42. Puan Zunida
  43. Puan Rohaya
  44. Puan Mawarnee
  45. Puan Asleeza
  46. Puan Aslinda
  47. Puan Sarina
  48. Puan Nasliza
  49. Puan Surya Hanim
  50. Puan Badrunissa
  51. Puan Rosinasuria
  52. Puan Arian
  53. Puan Suhaila
  54. Puan Suhaizan
  55. Puan Mimi
  56. Puan Saidah
  57. Puan Rosidah
  58. Puan Zanafina
  59. Puan Yusrilinda
  60. Puan Rohaya
  61. Puan Siti Noor
  62. Puan Alwani
  63. Puan Roziah
  64. Puan Hayati
  65. Puan Siti Roslina
  66. Puan Zainon
  67. Cik Marsita
  68. Cik Salawati
  69. Cik Hazreen
  70. Cik Samsunnisha Begum
  71. Cik Fazilawati

Dedikasi istimewa buat semua warga pendidik MRSM JELI terutama semua tenaga pengajar tingkatan 1 AMANAH, 2 AMANAH, 3 AMANAH, 4 AMANAH, dan 5 AMANAH bagi sesi 2002-2006


Tidak lupa juga kepada semua warga pendidik di Malaysia, di mana jua anda berada. Selamat Hari Guru diucapkan kepada rakan-rakan seperjuangan yang bakal menjadi warga pendidik. Selamat menabur bakti kepada anak bangsa.

____________________




psssst: semalaman mengerah memori ingatan untuk mengingati semua guru-guru yang pernah menjadi tenaga pengajar di sekolah-sekolah lama. Lama gak nak recall balik nama-nama cikgu ni, mujur ada bantuan rakan-rakan. Kalau bukan hari ini untuk mengingati nama-nama mereka, bila lagi? Walaupun sudah pasti ada nama yang tertinggal, inilah barisan-barisan tenaga pengajar yang pernah berbakti yang mampu disenaraikan setakat ini.


TERIMA KASIH SEMUA





You may also like

25 comments:

  1. hebat byk ingat nama cekgu hehe

    ReplyDelete
  2. aish, kalau nak ingat balik semua nama cikgu ni, mmg lama jugak la... ada yang dah samar2 namanya tu...

    ReplyDelete
  3. wah~
    teringat puisi untuk guru dalam 'Sehijau Warna Daun'.

    gelaran guru adalah mahkota yang tidak sama dengan gelaran pangkat.

    ReplyDelete
  4. hans:
    sat lagi, ko boleh jadi cikgu aku, ajar nk karang cerpen,haha

    ReplyDelete
  5. ~AmyLiana8886~:
    selamat2
    doakan kesejahteraan cikgu-cikgu kita semua

    ReplyDelete
  6. Miss:
    rasa cam ramai lagi tuh tak tersenarai
    cikgu tusyen, cikgu memandu,haha

    ReplyDelete
  7. nifi a.k.a beliamuda:
    hampir 1jam gak la nak senarai semua nama nih
    ni je yg termampu

    ReplyDelete
  8. wanufara:
    tenkiu anem tolong ingatkan nama2 cikgu yg den lupo

    ReplyDelete
  9. norashikin rahmat:
    ganjaran guru sungguh besar di sana kelak, insyaAllah

    ReplyDelete
  10. banyaknya nama cikgu yg kamu ingat..pelajar mithali ek :p..hehe

    ReplyDelete
  11. banyaknya nama cikgu yg kamu ingat..pelajar mithali ek :p..hehe

    ReplyDelete
  12. hahha
    macam xlayak jer aku nak jadi cikgu

    ReplyDelete
  13. amirah:
    klu tak senarai time igt ni, takut lama-lama lupa plak

    mithali eh? haha

    ReplyDelete
  14. hans:
    apepun, teruskan berkarya bro
    makin rmai je peminat setia cerpen bersiri ko tuh

    ReplyDelete
  15. insyaallah
    dah adalah sikit2 pengikut siri Antara Kau, Dia Dan Aku tu

    ReplyDelete
  16. tu diaa...ghajinnn list semua nama cikgu..brtuah la sape jadi cikgu awk..

    haih..kngn zaman skolah mmg xleh dilupakan,kan?

    eh akk baru trperasan..Nuar blaja chemical eng. eh?

    kalo btul..same bidang laaa dgn hasben sis :)

    ReplyDelete
  17. hans:
    adoi, suspen tak habis ye citer tuh
    makin menarik nampak gayanya

    ReplyDelete
  18. Akma:
    selamat2
    btw, thanx singgah sini
    salam kenal

    ReplyDelete
  19. Ummi Hanie:
    tanda apresiasi sis
    nak bagi hadiah pun duk jauh,haha

    betul tuh, kenangan yg bnyk ajar erti kehidupan

    yup, sy ambil chemical engineering..hasben sis keje katne skang?

    ReplyDelete
  20. so konfem lah betol ...

    hasben sis keje kat USM Transkrian..USM yg cawangan utk engineering je tuh...:)skang dia plak mengajar student..mcm awk lah ;)

    ReplyDelete
  21. Ummi Hanie:
    ye,betut la tu
    lagi satu taun setengah blaja,
    dh nak abis
    bulan 6 ni praktikal

    owh, hasben sis lecturer kat sana

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...