TAIWAN EXCELLENCE ACTIVE LIFESTYLE EXPO SEMPENA KLSCM 2019

Alhamdulillah, tahun ni sekali lagi berpeluang untuk menyertai Kuala Lumpur Standard Chartered Marathon (KLSCM). Walaupun masih belum mampu untuk menyertai Half Marathon atau Full Marathon, menyertai kategori 10KM pun dah menjadi kepuasan untuk diri sendiri. Last year join 10KM leisure, this year kita upgrade sikit join 10KM cruise. Semoga satu hari nanti, dapat lah join half marathon dan full marathon pulak, hehe. 


Seperti tahun-tahun sebelum ini, penganjuran KLSCM adalah antara penganjuran marathon terbesar di Malaysia yang bertaraf antarabangsa. Dari segi sponsorship, tak payah cakap. Memang banyak syarikat besar-besar yang tampil untuk menjadi sponsor untuk event gah seperti KLSCM ini. Apa yang menarik untuk tahun ini, Taiwan Excellence buat pertama kalinya turut menjadi sponsor untuk KLSCM 2019.


Taiwan Excellence adalah jenama yang mengetengahkan inovasi dan produk dari Taiwan di Malaysia dan di serata dunia. Sempena Active Lifestyle Expo yang telah diadakan pada 26-28 September 2019, Taiwan Excellence telah mempromosikan Run in Style dengan menampilkan rangkaian produk terbaik mereka kepada para pengunjung di PWTC. 


Selain itu, Taiwan Excellence Pavilion turut menawarkan pelbagai produk lifestyle dari Taiwan termasuklah pakaian, produk kesihatan, produk inovasi dan berteknologi tinggi dan macam-macam lagi. 



Sebanyak 27 jenama merangkumi 95 produk telah dipamerkan di Taiwan Excellence Pavilion. Antara tema utama yang diketengahkan adalah Sports & Leisure, Health & Beauty dan juga Esports & ICT. Selain pelbagai produk yang ditawarkan, pelbagai aktiviti menarik telah diadakan sepanjang 3 hari event berlangsung termasuklah Run for Excellence contest dengan menggunakan  Matrix TF50XR Treadmill iaitu teknologi terbaru dari Johnson Fitnesss.


Untuk perkongsian kali ini, jom kita tengok antara tarikan utama di Taiwan Excellence Pavilion sempena Active Life Style Expo 2019. Sambil datang ke PWTC untuk collect race kit KLSCM 2019, sambil kita singgah di booth yang ada. Aku tertarik dengan 3 produk ini yang ada di Taiwan Excellence Pavilion. Nak tahu apa? Jom, check it out! 


Sports & Leisure

Brand Johnson


1. Matrix TF50XR Treadmill

Di sudut Sports & leisure, aku tak lepaskan peluang untuk cuba sendiri berlari atas Matrix TF50XR Treadmill iaitu teknologi terkini dari Johnson. Apa yang menarik tentang treadmill ni, ia cukup mudah untuk dilipat dan disimpan selepas digunakan. Foldable! Selain itu, binaan yang stabil dan rekaan yang berteknologi tinggi, menjadikan treadmill ini sangat user friendly untuk digunapakai.




  1. Experience a natural, powerful run with the industry’s most advanced frame and deck combination.
  2. Easy-folding Frame
  3. Ultimate Deck System
  4. Exclusive Johnson Drive System
  5. Convenience Features
  6. Expanded Running Surface

Untuk maklumat lanjut berkaitan Matrix TF50XR Treadmill, boleh rujuk info dan video berikut:

2. Horizon GR7 Indoor Cycle

Seterusnya, aku sempat cuba untuk berkayuh menggunakan Horizon GR7 Indoor Cycle. Ini memang sesuai untuk orang yang suka kayuh basikal tetapi nak tukar selera untuk kayuh indoor. Antara ciri istimewanya adalah ia boleh disambungkan dengan aplikasi hanya menggunakan smartphone. Sangat ringan untuk kayuh, mungkin sebab dibina menggunakan Teknologi magnetic resistance system.




  1. The GR7 Indoor Bike is ideally suited for anyone that wants to train inside using a racing cycle. 
  2. Experience an almost silent and frictionless training thanks to it's magnetic resistance system.
  3. The freely available fitDisplay App connects your Smartphone or Tablet via Bluetooth with your Indoor Cycle and offers entertainment, motivation, tracking your training and more.
  4. Ride through real landscapes throughout the whole world with Virtual Active. 



Lifestyle

Brand GIGO


1. Robotics Smart Machines Rovers & Vehicles

Selain peralatan sports dan leisure, Taiwan Excellence Pavilion juga mempamerkan Robotics Smart Machines Rovers & Vehicles berjenama GIGO. Ini memang canggih, ia macam lego tapi dilengkapi dengan sistem robotik. Apa yang lebih menarik, ia boleh dikawal dengan aplikasi di smartphone. Memang canggih permainan zaman sekarang. Amazing! 


  1. 8 robotic models with related applications introduce children to the world of robots.
  2. An app-driven ultrasonic sensor commands the robots to perform specific actions in response to their surroundings.
  3. The child-friendly app interface includes 8 built-in programs to learn basic programming logic. It also gives you the option to create your own programs.
  4. 2 DC motors and Bluetooth(TM) battery box included.






Untuk maklumat lanjut berkaitan GIGO, boleh baca di website atau tonton video berikut:

  1. https://www.gigotoys.com/en/products/7437/
  2. https://youtu.be/axFHxl4mCiM

Setakat ini saja perkongsian tentang Taiwan Excellence dan Active Lifestyle Expo 2019 sempena KLSCM 2019. Semoga sedikit-sebanyak dapat membantu korang untuk mengenali Taiwan Excellence dengan lebih dekat. Thanks for reading! 

About Taiwan Excellence

Supported by Ministry of Economic Affairs Taiwan, the “Taiwan Excellence Awards” is organized by the Bureau of Foreign Trade, and executed by TAITRA since 1992, the symbol of Taiwan Excellence is recognized by 100 countries worldwide. The award winners were all prominent Taiwanese brands, which rigorously selected based on a thorough mechanism and several evaluation criteria including research & development (R&D), design, quality, marketing, Taiwanese manufacturing and etc. 

In order to allow Taiwan Excellence to reach out to the world and to establish a stronger position in the global marketplace, an integrated marketing initiative--Taiwan Excellence Image Enhancement Plan (IEP) has been implemented worldwide. Now, for the very first time, Taiwan Excellence arrived in Malaysia and series of promotional events will be carried out over the time.

Website:


Instagram: 

Post a Comment

2 Comments

  1. Awesome! Its tгuly remarkable post, Ӏ haνe g᧐t much
    cleaг idea regarding fгom thiѕ article.

    ReplyDelete