CANNIS APP 7 IN 1 BAKAL BERSINAR DI NASDAQ

Weekend baru-baru ni, aku sempat ke KLCC Convention Centre. Alang-alang ada majlis pelancaran Cannis App, jadi aku pun singgah untuk tahu lebih lanjut mengenai Cannis. Dengar khabar, Cannis ni bakal menjadi bintang terhebat yang akan bersinar di NASDAQ. Betul ke? Kalau China ada Ali Pay dan boleh tembus ke pasaran antarabangsa,  tak mustahil Cannis App pun mampu mencapai kejayaan yang sama. Kita patut berbangga sebabnya Malaysia kini dah bersedia untuk mengorak langkah  ke satu tahap yang lagi tinggi dalam dunia digital dengan adanya Cannis App.


Aku datang ke sini kerana dua sebab. Pertama, aku nak tahu dengan lebih lanjut tentang Cannis App. Dan ke-dua, aku nak tahu lebih mendalam tentang persiapan kita, Malaysia dalam mengharungi 4th Industrial Revolution dengan segalanya berkisarkan tentang dunia digital. Kedua-dua persoalan ini, setidak-tidaknya dapat persiapkan diri kita sebagai individu dan juga rakyat Malaysia dalam mengharungi hari-hari yang mendatang. Bagi aku, ilmu tak akan dapat kalau kita sendiri tidak cari. So, here we go! Untuk perkongsian kali ini, aku akan share serba-sedikit info mengenai Cannis App.



Cannis App

  1. Aplikasi mudah alih Cannis telah membentuk trend aplikasi baru yang berjaya mengumpul ribuan pengguna dalam masa kurang dari dua bulan. Cannis bakal menjadi bintang terhebat di Nasdaq, Amerika Syarikat. 
  2. Sejak awal tahun 2018, Cannis terus melabur dalam industri yang disukai ramai iaitu teknologi, filem, kecantikan, ubat-ubatan preventif, teknologi terkini dalam pertanian dan sebagainya.
  3. Dengan kerjasama dengan rakan strategik, Cannis telah memperluaskan pasaran mereka dengan pesatnya di banyak negara Asia Tenggara dan dijangka akan tersenarai di Nasdaq tidak lama lagi.
  4. Cannis memberi tumpuan kepada industri yang paling cepat berkembang dan menyediakan platform integrasi dengan mewujudkan fungsi 7-dalam-1 yang hebat.
  5. Muat turun Aplikasi dan Perbelanjaan Pengguna telah mencipta rekod baru dalam sejarah, dan Cannis dilancarkan pada era yang tepat dan terbaik.




Ketua Pegawai Eksekutif, Dato 'Ching Eu Boon dalam persidangan "The Upcoming Greatest Star in Nasdaq" bersama 3000 peserta Cannis menyatakan bahawa perkongsian Cannis tidak terhad kepada teknologi terkini, seperti teknologi digital, pangkalan data yang besar, kecerdasan buatan, tetapi juga dengan penggambaran, ubat-ubatan preventif dan industri kecantikan. Semasa event berlangusng, aku sempat melawat beberapa booth yang dibuka untuk tengok sendiri rangkaian produk di bawah naungan Cannis. Macam-macam ada, dari industri kecantikan seperti alat kosmetik sehinggalah ke industri kesihatan dan perubatan seperti water filter.



Perkongsian strategik dengan industri-industri tersebut setidak-tidaknya akan dapat memenangi kepercayaan pengguna dan meningkatkan pengalaman pengguna. Dengan rangkaian produk yang pelbagai, sekaligus dapat menembusi pasaran tempatan dan antarabngsa dengan lebih cepat dan menyeluruh.


Mod Maya-Realiti yang digabungkan dengan Mod O2O

App Cannis bukan sahaja menggabungkan fungsi inovatif setiap bulan tetapi juga melabur dana besar secara selektif di industri tren luar talian, dengan jangkaan menyambung aliran perbelanjaan keseluruhan pengguna luar talian dengan pangkalan data dalam talian. Untuk memulakan membina model O2O, mereka telah mengadakan promosi pemasaran terdahulu, pembekal ahli dalam talian dan luar talian dengan cekap, dan perkhidmatan penghantaran barangan 'back-end' menjadi lebih lancar.


Dari segi lencongan ahli, ahli-ahli Cannis boleh menggunakan diskaun dalam talian, termasuk pembelian di kedai runcit dan rakan kongsi strategik Cannis. Mata ganjaran dalam talian boleh digunakan sebagai diskaun yang membantu pengguna menjimatkan wang. Penyertaan dalam pertandingan yang direka oleh Cannis juga membolehkan ahli memenangi hadiah utama melalui perkongsian.


Muat turun di App Store dan Google Play

Suku ketiga tahun 2018 telah menjadi musim yang paling menguntungkan untuk 'App Store' di mana jumlah muat turun aplikasi yang komprehensif pada musim tersebut di App Store dan Google Play telah melebihi 29 bilion, kenaikan 10% berbanding terdahulu. Walaupun perbelanjaan pengguna global telah mencapai hampir 20 bilion dolar AS, kenaikan 20% berbanding dengan musim yang sama pada masa lalu, kedua-duanya mencipta rekod sejarah baru.


Melalui analisis didapati peningkatan dalam kategori aplikasi yang dimuat turun adalah berkaitan dengan permainan, hiburan dan aplikasi penyiaran video,. Ketiga-tiga kategori ini telah menjadi antara kategori yang paling banyak dimuat turun. Melihat prestasi yang mengalakkan dari dua platform Aplikasi ini, ia memerlukan kandungan kreatif bagi memenuhi permintaan pasaran.


Pada keseluruhannya, suku ketiga tahun 2018, App Store dan Google Play kedua-duanya mempunyai sejarah muat turun yang lebih tinggi dalam perbelanjaan pengguna. Ini menunjukkan trend pasaran Aplikasi dunia terus meningkat tetapi bergantung kepada populariti penggunaan telefon pintar yang menyediakan pembelanjaan tanpa henti dan potensi pembangunan yang besar.


Ketua Pegawai Operasi Cannis, Encik Mohammad Mustaqim Bin Abdullah menegaskan bahawa platform itu secara aktif akan menjalankan susun atur yang komprehensif untuk perkhidmatan dalam talian dan luar talian, supaya gedung yang sedia ada tidak lagi dibatasi oleh saiz atau sekatan serantau. Melalui mod Cannis e-commerce dan keutamaan belanja, maklumat pedagang boleh diperolehi dengan kos yang rendah dalam pasaran sasaran yang tepat, sekaligus memaksimumkan keberkesanan pengiklanan.


Rakan Strategik Cannis

Rakan-rakan strategik yang hadir pada hari tersebut termasuklah Dr. Eco-Dr. Coco Alex; Produser Syarikat Produksi Da Motion, Encik Along; Pengarah Kreatif (凯 优 影视 控股 有限公司), Miss Bo Bo; LongTV Sdn. Encik Chis Yen; Weber PDT Pusat Kesihatan Rawatan Kanser Prof Madaya Dr. Martin E. Roberts; Ketua Pegawai Eksekutif (名 资 股份有限公司), Encik (蔡逸群) dan Dr. DNA Encik Jannings Lee.


Konsul Kehormat Republik Slovakia, Tan Sri Datuk Sri Tee Keat berkata bahawa Cannis mempunyai ketajaman idea terhadap perkembangan trend. Melalui analisis pangkalan data yang besar, mereka secara tepat mempelajari keperluan sebenar pengguna. Budaya etnik yang kaya di Malaysia juga membantu mengembangkan perniagaan ke seluruh dunia, bagi menarik rakan strategik pada masa hadapan. Sama ada dalam pemasaran media atau strategi pembangunan, pencapaian semasa mereka sangat luar biasa.


Cannis adalah aplikasi bersepadu pertama di dunia yang menyediakan platform kepada pengguna dengan pelbagai fungsi iaitu 7 dalam 1 merangkumi penyiaran langsung, e-dagang, diskaun membeli belah, rangkaian sosial, video pendek, permainan dan pembayaran. Semuanya boleh didapati dalam satu aplikasi iaitu Cannis App. Cannis yakin bahawa mempunyai pelbagai kumpulan etnik dan budaya Malaysia sebagai titik permulaan, lebih mudah untuk mengembangkan Cannis dari Asia Tenggara ke seluruh dunia. Kalau korang nak tahu lebih details tentang Cannis App, korang boleh install di Google Play atau Apple Store sekarang.


Apapun, tahniah diucapkan kepada Cannis. Semoga terus maju jaya di persada dunia dan mampu menembusi pasaran antrabangsa sekaligus bersinar di Nasdaq, Amerika Syarikat.



Untuk maklumat lanjut, sila layari : 

Website: 

Facebook: 

Instagram: 

Post a Comment

2 Comments