R&J Cafe Amway HQ, Malaysia

Sebenarnya, dah lama tak terjah tempat-tempat makan yang best. Kali ni, rasa terpanggil nak share satu tempat makan yang best dan murah. Bukan tu je, suasana pun kondusif. Terima kasih kepada Atika Ramlan kerana memperkenalkan tempat ni.Ohsem!



Inilah dia tempat yang dimaksudkan, iaitu R&J Cafe & Snackbar. Pernah dengar pasal cafe ni? Hah, jujurnya aku pun baru first time tahu pasal kewujudan R&J Cafe & Snackbar nih. Nak tahu kat mana? Lokasi R&J Cafe & Snackbar adalah di Amway HQ Malaysia. Satu-satunya yang ada di Malaysia yang terletak di Petaling Jaya.


Mungkin ada yang tertanya-tanya, kat mana R&J Cafe & Snackbar dan lokasi sebenar Amway HQ Malaysia. Untuk memudahkan semua, meh nak share map, alamat dan koordinat. Haaa, mudah sikit korang nak pergi terjah next time.


Alamat
28 Jalan 51a/223 Seksyen 51a 
46100 Petaling Jaya, Selangor

GPS Coordinates
Latitud: 3°  6'  7.42"      
Longitud: 101°  37'  59.73"

Map


Website
amway2u.com

Contact no
03-7946 2800



Amway HQ ni terletak betul-betul berhadapan dengan Pensonic dan Stamford College. Jadi, sesiapa yang kerja di Pensonic atau study di Stamford College tuh, molek benar lah. Time breakfast ke, lunch ke, minum petang ke, boleh singgah di R&J Cafe & Snackbar.



Antara ahli rombongan cik tikah sewaktu hari kejadian : Konah, Kifli, Mahamahu, dan Mira Cikcit. Ini gang kuat makan, wakaka. Tak percaya? Nah, tengok apa yang dorang telan hari tuh.



Nasi Lemak with curry chicken: RM5.00 (Distibuter) RM5.50 (Non-distributer)
Nasi Lemak Biasa: RM2.80 (Distibuter) RM3.50 (Non-distributer)

Kalau jadi distributer Amway, katanya dapat diskaun.Ini adalah menu yang paling popular kat sini. Kalau search di foursquare pun, ramai yang duk cakap pasal nasi lemak ni. Worth a try! Memang sedap.


 Ipoh Kuew Teow Soup : RM4.00 (Distibuter) RM4.50 (Non-distributer)


 Curry mee with chicken : RM4.00 (Distibuter) RM4.50 (Non-distributer)


 Dry curry mee : RM4.00 (Distibuter) RM4.50 (Non-distributer)


  Sweet potato bun with curry chicken : RM2.50 (Distibuter) RM3.00 (Non-distributer)
 Sweet potato bun : RM1.50 (Distibuter) RM1.80 (Non-distributer)


 Laichikang : RM2.20 (Distibuter) RM2.80 (Non-distributer)


Marble cheese cake / Chocolate cake / strawberry cake : RM5.80


Amacam? Menggiurkan tak makanan-makanan kat sini? Satu je nak cakap, susah nak cari makanan yang sedap pada harga yang berpatutan macam  di R&J Cafe & Snackbar. Betul tak? Alang-alang nak gi beli barang Amway ke, ada meeting ke, lalu-lalang area sini ke, why not just drop by and eat here.


Terima kasih kepada Encik Wahyudi Mohd Yatim Salam perkenalan daripada kami semua


Jadi, inilah serba-sedikit perkongsian tentang cerita kami, sepetang di R&J Cafe & Snackbar, Amway HQ. Sambil duk makan-makan, ada chit-chat pasal business dari orang kuat Amway. Kalau rasa berminat nak buat business dengan Amway, boleh contact Encik Wahyudi Mohd Yatim ye. Paling best, bila dapat tour satu office Amway. Design dan tatarias bangunan ni memang superb. Kagum!



Post a Comment

2 Comments