Video Potong Stim dan Banyak Stim

Sudah tengok video potong stim (#PotongStim) dan banyak stim (#BanyakStim) ni? Ce tengok, aku rasa memang pernah berlaku dalam hidup korang. Cuma, mungkin situasi yang agak berbeza. Dalam video ni, aku rasa kebanyakannya, aku pernah alami. Korang pulak macam mana? Cuma satu je aku perasan kan, scene paling penting diorang tertinggal dan lupa nak shoot. Nak tahu kat mana? Tengok dulu video ni, cuba teka. Nanti aku bagitau.



Ok, dah tengok video ni? Style jugak kan? Kelakar pun ada. Hah, berbalik kepada persoalan aku sebentar tadi. Scene mana agak-agak yang tertinggal dalam video potong stim banyak stim ni? Jawapan aku, dalam KTM/LRT/monorail yang dipenuhi penumpang especially mat-mat Bangla yang dengan bangganya membuka kepak. Setuju?


Nak menang iPad mini?

Aku rasa, kalau join contest Smelly to Smiley Challenge Ambi Pur, letak gambar Mat Bangla dalam KTM/LRT/monorail, confirm ramai yang undi kata setuju. Betul tak? So, bila ramai yang undi, mana tahu pihak Ambi Pur akan serang semua KTM/LRT/monorail yang ada di sekitar KL ni dan sponsor produk Ambi Pur untuk digantung dalam KTM/LRT/monorail. Style jugak kan? 


Nak join contest ni, Klik like facebook Ambi Pur Malaysia dan bukak Apps Smelly to Smiley Movement Kalau ada rezeki, mana tahu salah sorang dari korang akan menang iPad mini. Kalau idea ni menang, aku tumpang gembira sekaki, wakakaka.


Smelly to Smiley

Sebenarnya, pada 28 September 2013 (Sabtu) yang lepas, aku dan beberapa belas orang bloggers ada join majlis pelancaran untuk kempen Smelly to Smiley di AEON Maluri. First of all, thanks to Blooggers sebab invite. Thanks jugak to Nuffnang, sebab invite untuk event yang sama but one day later. Kebetulan free, boleh lah join. Event yang santai dan best!


Registration


Event bermula pada pukul 11 pagi. Syok jugak, jumpa bloggers yang selalu jumpa time event. Antara yang ada Mr Jocko, Sohoque, Yana Yassin, MahaMahu, Farisya, Kifli, Rawlin dan Mira Cikcit. Lepas daftar, dapatlah goodie bag sorang satu yang di dalamnya ada sebotol produk Ambi Pur. Lavender woo. Favorite! Terima kasih Ambi Pur.


 Campaign Launching


Antara selebriti yang menjayakan kempen Smelly to Smilley ni adalah Hani Hatim (Hunny Madu), Hafiz Hatim (Abe), dan Dan Khoo. Emcee for the event, tak lain tak bukan Henry Golding.


Untuk permulaan, kami semua diberi penjelasan mengenai objektif kempen Smelly to Smiley oleh pihak Ambi Pur. Menarik jugak kempen Ambi Pur kali ni.


Smelly to Smiley Challenge

Selebriti yang hadir iaitu Hani Hatim (Hunny Madu), Hafiz Hatim (Abe), dan Dan Khoo ditutup mata untuk mengharungi cabaran Smelly to Smiley challenge. Jom tengok apa jadi dengan mereka...


Fulamak,dalam bilik tu macam-macam ada. Durian, kasut, stoking busuk, makanan dan macam-macam lagi. Tapi, bila ditutup mata, bilik disembur dengan Ambi Pur, magik nya bau-bau makanan dan bau-bau busuk tak dapat dihidu. Power jugak Ambi Pur ni. Nasib baik dapat sebotol time attend event, boleh buat experimen kat rumah.


Aku pun tak melepaskan peluang untuk merasa sendiri pengalaman ditutup mata, dibawa ke dalam bilik yang ada ikan masin. Memang tak berbau pun time masuk tuh. Tak tau la takut dia sembur Ambi Pur kat ikan masin tu kan? heehehehe. Seriously, memang wangi. 

Promosi Hebat

Kalau pergi ke shopping complex, jangan lupa intai-intai, usha-usha produk Ambi Pur  ni. Sebab, sekarang memang ada promosi sempena kempen ni.


Alang-alang berada di lokasi Ambi Pur, jadi sempat snap gambar produk-produk Ambi Pur. Untuk letak dalam keeta ada, yang penyembur dalam rumah ada, dan yang nak letak dalam kabinet/almari pun ada. Pilih je mana yang berkenan sebab sekarang ni promosi besar-besaran. Harga jauh lebih rendah dari biasa. Murah la sikit kalau nak dibandingkan dengan harga biasa. Time ni lah kalau nak borong buat stok.


Roadshow

Kalau nak jumpa selebriti yang menjayakan kempen Smelly to Smiley, boleh berkunjung ke tempat roadshow untuk tarikh seterusnya. Alami sendiri pengalaman dimasukkan dalam bilik misteri sambil ditutup mata. Lepas masuk bilik, siap dapat hadiah lagi. 


Anntara bloggers yang hadir ke majlis pelancaran. Jangan lupa temujanji seterusnya dari 10 pagi - 10 malam di lokasi-lokasi berikut:
  • 5 Oktober 2013 di AEON Mid Valley
  • 5 November 2013 di Giant Kota Damansara
  • 9 November 2013 di AEON Bukit Tinggi
INFO: Hani dan Hafiz akan ada di lokasi pada 5 dan 9 November


Bergambar bersama Mr Emcee, Henry Golding, blogger kecik molek,Mira Cikcit, blogger yang dah tak jumpa 3 tahun, Bok (taufulou) dan selebriti Ambi Pur, Hafiz Hatim. Aku baru tahu, Hani Madu dan Hafiz Hatim adik-beradik rupanya. Hani kakak, Hafiz adik. Ayah dia orang Pasir Puteh. Patut panggil dengan gelaran Abe.


Lunch

Terima kasih kepada pihak organizer untuk makan tengah hari di Nandos yang super lazat dan super ohsem. Event habis lebih kurang dalam pukul 1 tengah hari. Ayuh makan yok!



Antara keseronokan bila ada event-event macam ni, dapat kenal dengan bloggers lain di alam nyata. Biasanya, keep in touch via social media je. Apapun, semoga dapat berjumpa lagi di event-event seterusnya.Makan ramai-ramai macam ni memang syok. Hao liao!


Pssst, jangan lupa start memburu mat bangla dalam KTM/LRT/monorail untuk joint contest ni, keh3.

Post a Comment

8 Comments

  1. hahaha. memburu mat bangla untuk gapo terr? sembur AmbiPur ko?

    ReplyDelete
  2. best tu event..
    xpernh dapat jemputan mcm ni..
    hihihi

    ReplyDelete
  3. amirnawawi:
    hahaha, tu suggestion je
    mintak tolong pihak Ambi Pur ambik sponsor produk dlm KTM/LRT

    ReplyDelete
  4. saya_arief:
    Seronok bro... isi masa lapang time weekend

    ReplyDelete
  5. mie:
    banyak event yang best,tp weekend je boleh join
    time weekdays memang tak dpt la, keje

    ReplyDelete
  6. Entri terpanjang yang pernah dibaca ni tapi seronok melayan gambar-gambar dan berita terbaru yang dimuatkan di sini.

    ReplyDelete
  7. Lynn Munir:
    terima kasih sudi singgah baca dan komen
    salam kenal :)


    ReplyDelete