TERJUN BANGUNAN

Memang pesen orang zaman sekarang ke macam ni? Ada masalah sikit, terjun bangunan. Ada masalah sikit, bunuh diri. Masalah betul. Dulu KB Mall, sekarang di Times Square, Kuala Lumpur. Tapi, kat KB Mall dulu, takde lah sampai mati hancur macam kes hari ni.


Puncanya? Masih belum tahu. Bunuh diri ke, terjatuh ke, ditolak ke, itu semua hanya si mati dan orang yang ada di sisi dia sebelum kejadian yang tahu. Kita yang tak tahu ni, ambil je lah iktibar apa yang sudah berlaku.


Naik seram jugak tengok gambar yang orang duk post sana sini. Terpeleot jatuh macam tuh. Seriau wooo jatuh dari ketinggian 6,7,8 tingkat ni. Duk tingkat 2 pun dah gayat. Fuh!


Hari ini dalam sejarah, 14 Februari 2013 tragedi berdarah di Times Square. Hancur lebur kepala dengar kata. Ye ke? Apepun, takziah kepada keluarga mangsa. Saksi-saksi kejadian, boleh lah tampil ke depan beri keterangan ye.


UPDATE

Macam-macam spekulasi yang ada, aku pun hampir tertipu dek berita-berita panas yang cepat tersebar di twitter dan facebook. Versi pagi tadi aku baca, gadis 19 tahun terjun bangunan bunuh diri. Lepas tu, ada jugak yang kata gaduh dengan boyfriend. Ada pulak yang kata boyfriend tolak sampai jatuh.


Alih-alih, yang terbaru rupanya wanita berusia 36 tahun yang jatuh. Yang mana satu aku pun tak tahu. Tunggu masuk Buletin Utama malam esok la ye.

"Wanita cina yang mati ini dikenal pasti sebagai Choo Czek Yeng yang berusia 36 tahun dipercayai telah bersandar pada pagar shopping mall dibahagian tingkat 6 sebelum terjatuh ke bawah lobi Berjaya Times Square, mengikut sumber maklumat mangsa juga bakal menerima rawatan mental dan tinggal bersama keluarganya di Bangsar. Ketua Polis Daerah Dang Wangi, Zainuddin Ahmad berkata tiada kecederaan fizikal pada badan kelihatan dan pihak polis juga masih menyiasat punca sebenar kes ini kerana kawasan tersebut tidak dilindungi oleh CCTV"

Sumber : Khai


notakaki : Tengok-tengok, esok berita lain pulak yang keluar, adeh. Abaikan carutan aku kat atas tuh, itu monolog aku bila first time dapat tau pasal berita nih. 

Post a Comment

13 Comments

  1. kalau ada masalah sebesar KLCC pon, janganlah smpai terjun bangunan.... isk3... bukanlah mati itu penamat segala masalah....

    ReplyDelete
  2. ingatkan sebab baru clash dengan pakwe..macam2 citer kat fb lening

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  6. ntahlah sibuk nak terjun bangunan kan. terjun platform cam pandalela rinong takpe gak.. boleh harum nama negara

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  9. Aku terkejut masa 1st time kuar berita ritu. Mak ak siap tnye, tmpt mendiang terjun tu bukan ke tmpt kita pi tu, yg turun monorail jln imbi tu kak? yang kita bla bla bla.

    Tak sangka kat BTS..salu terjun2 ni bukan kat tmpt public camni.

    ReplyDelete
  10. HafRizah@Dátiles.Dulces:
    tu lah, klu betul dia bunuh diri
    kesiannnnn...
    family die lag kesian

    ReplyDelete
  11. Hazwan Arif:
    kesudahannya, tak tau the real story
    twist sana, twist sini

    ReplyDelete
  12. zool:
    setuju bro, klu jadi cam pandalela renong kan bagus
    duit dapat, harumkan nama negara plak tuh

    ReplyDelete
  13. Tinta Lana:
    dulu kecoh di KB Mall, skang Times Square
    Macam-macam la skang ni, latest ada plak yang bunuh diri di landasan KTM Serdang. Aiyooo

    ReplyDelete