5 Sebab Kenapa Perlu Beli Rumah di Tiara Sendayan

Antara salah satu milestone penting dalam hidup seeorag anak muda adalah memiliki rumah kediaman sendiri. Kadang-kadang, kita dilema sama ada nak terus menyewa rumah atau nak beli rumah sendiri? Nak beli kereta dulu atau nak beli rumah dulu. Dan banyak lagi persoalan yang muncul di benak fikiran bila berbicara soal masa depan. Ye lah, tunggu harga makin murah, memang tak turun-turun. Makin lama menunggu, makin rasa tak mampu. Hakikatnya, kena juga buat keputusan dan ambil tindakan.

Banyak faktor yang harus dipertimbangkan sebelum kita nak buat keputusan untuk beli rumah terutama sekali dari segi kewangan. Beberapa langkah yang perlu dipertimbangkan sebelum kita ambil keputusan untuk membeli rumah kediaman untuk panduan bersama.

1.Pastikan buat penyelidakan menyeluruh tentang projek hartanah

2. Fikirkan bajet dengan teliti

3. Kenali jenis hartanah dan risiko pelaburan

4. Cari Ejen Hartanah yang berpengalaman

5. Mukakan pencarian hartanah anda!

Kalau korang salah seorang yang tengah mencari hartanah atau rumah kediaman, salah satu cadangan sesuai yang patut korang kaji adalah projek Tiara Sendayan.

Tiara Sendayan merupakan projek rumah kediaman pilihan terbaik untuk keselesaan keluarga terutama sekali untuk golongan muda. Membeli aset seperti rumah kediaman merupakan satu pelaburan jangka panjang yang cukup berbaloi. Apatah lagi rumah kediaman yang terletak di kawasan perumahan yang strategik serta dilengkapi dengan pelbagai fasiliti dan mudah untuk diakses. Antara projek perumahan yang sentiasa mendapat perhatian dan jualan terbaik tentulah Tiara Sendayan. Untuk perkongsian kali ini, aku terpanggil untuk berkongsi 5 sebab kenapa perlu beli rumah di Tiara Sendayan yang merupakan projek penjualan terbaik dari Matrix Concepts!


1. Projek Dari Pemaju Yang Diiktiraf

Tiara Sendayan merupakan projek perumahan di Negeri Sembilan di bawah pemaju Matrix Concepts Holdings Berhad. Pencapaian projek di Tiara Sendayan amat mengagumkan. Setakat ini, hampir 13 projek telah habis dijual dalam tempoh 3 tahun dan sambutan yang diterima sangat menggalakkan. Tidak hairanlah Matrix Concepts Holdings Berhad telah berjaya merangkul pelbagai anugerah berprestij termasuk The Edge Excellent Award 2022 (TEPEA), The Edge Billion Ringgit Club 2022, The Malaysia Developer Awards 2022 (Top 10 for Market Capitalisation of RM 1 Billion and above) dan banyak lagi.

2. Projek Perumahan yang Menjadi Rebutan

Selain memenangi pelbagai pengiktirafan, faktor lain yang menjadikan Tiara Sendayan selaku projek penjualan terbaik adalah kerana Tiara Sendayan telah berjaya membina dan menyerahkan lebih 2,188 kunci kepada pemilik Tiara Sendayan. Ini telah memberi kepercayaan kepada pembeli akan datang untuk memiliki Tiara Sendayan dan menjadi sebahagian dari komuniti ini.


3. Aksesabiliti & Kemudahan yang Hebat

Tiara Sendayan berada di lokasi yang strategik dan terletak di Seremban, mempunyai akses seperti Lebuhraya Utara-Selatan dan KLIA Expressway. Selain itu, perbandaran moden Tiara Sendayan ini juga terletak di kawasan yang begitu strategik iaitu berada di Malaysia Vision Valley & semestinya akan meningkatkan nilai asset pembeli.

Kemudahan seperti taman rekreasi yang tersedia seperti Sendayan Green Park mempunyai pelbagai fasiliti untuk aktiviti riadah, pusat Pendidikan dari sekolah rendah sehingga ke sekolah menengah juga tersedia. Malahan, pusat komersil juga tidak jauh dari Tiara Sendayan. Ini menjadikan penduduk di Tiara Sendayan sangat mudah untuk beriadah dan menjalankan aktiviti harian.

Selain itu, rumah kelab d’Tempat Country Club yang mempunyai pelbagai aktiviti seperti kolam renang saiz olimpik, spa, gim, kedai makan & sebagainya. Pembeli projek perumahan Tiara Sendayan akan mendapat complimentary keahlian rumah kelab ini selama 5 terma. Bukan itu sahaja, X-Park Sendayan yang merupakan akitiviti luar terbesar di  Negeri Sembilan dengan tarikan lebih 18 aktiviti untuk semua peringkat umur seperti go-kart, paint ball dan pelbagai aktiviti outdoor lain menjadi faktor Tiara Sendayan sebagai tarikan dan  rebutan buat pembeli.


4. 12 Ekar Central Park Lengkap di Bina untuk Aktiviti Beriadah

Selain itu, di sekitar Tiara Sendayan sendiri terdapat Central Park yang berkeluasan 12 ekar, dikelilingi tasik dan pepohon hijau yang cukup memberi ketenangan untuk ahli keluarga menghabiskan masa terluang bersama-sama. Di sini sesuai unutuk aktiviti riadah seperti berjoging, bermain layang-layang, berkhelah dan sebagainya.

Antara kemudahan sukan dan rekreasi yang disediakan kat sini termasuklah gelanggang futsal, gelanggang bola keranjang, gim, stesen parcourse, kawasan majlis, teres tempat duduk, trek joging dan laluan refleksologi. Pendek kata, memang cukup lengkap fasiliti di sini. Menarik kan?


5. Tiara Sendayan Dibina Untuk Keselesaan Keluarga

Tiara Sendayan bakal melancarkan kediaman 2-tingkat bermula dari RM538,888. Kediaman ini didatangkan bersama 4 bilik tidur dan 3 bilik air. Berkeluasan 2000 kaki persegi (20’ x 70’), kediaman ini sesuai untuk mereka yang berkeluarga dan mencari rumah yang luas serta selesa untuk didiami. Apa tunggu lagi? Jom rebut peluang keemasan ini untuk memiliki dan menjadi sebahagian komuniti di Tiara Sendayan dengan menghubungi 1800-88-2688 atau layari laman web https://tiarasendayan.com.

#TiaraSendayan #ModernHomes #OwnHome #FirstHomeOwner #DreamHome #NewHome #Freehold #LandedProperty #SelfSustainingCity #PropertyforInvestment #PropertyforSale #PropertyMarket #NegeriSembilan #MatrixConcepts

Post a Comment

9 Comments

  1. Harga mampu milk, boleh la beli satu unit kat tiara sendayan. Facilities die best2

    ReplyDelete
  2. Berbaloi beli rumah kat Tiara Sendayan ni

    ReplyDelete
  3. Berbaloi beli kalau macam nie… suasana persekitarannya best dan serba lengkap kemudahan yang ditawarkan.

    ReplyDelete
  4. Menarik sbb lokasi dia dekat Seremban dan byk fasiliti dekat sekitar. Mmg berbaloi kalau beli buat aset atau utk jadikan kediaman keluarga kan!

    ReplyDelete
  5. Boleh dah start cari rumah kedua ni hehehe yang boleh duduk waktu pencen nanti rumah mewah nak merasa juga kan hehehe..

    ReplyDelete
  6. kawasan ni kan pernah tengok2. tenang jer area ni, access pun mudah.

    ReplyDelete
  7. paling suka tempat beriadah tu... aman damai jer.. suasana kehijauan serta fasiliti serba lengkap buat rasa teruja. harus p ke showroom ni nanti.

    ReplyDelete
  8. Pergh! Baca about Tiara Sendayan ni buat Nell teruja nak prepare to invest one Home Sweet Home kat sini bah! Teringin nak ada landed house juga bah... lebih flexible kan..

    ReplyDelete