SYILING EDISI KHAS SUKAN SEA KUALA LUMPUR 2017 DARI NUBEX

Nampaknya, bahang Sukan SEA Kuala Lumpur 2017 mula terasa. Kalau lalu di lebuh raya sekitar Kuala Lumpur, dah boleh tengok poster-poster dan papan iklan tentang Sukan SEA Kuala Lumpur 2017. Untuk kejohanan Sukan SEA 2017 kali ke-29, Kuala Lumpur dipilih sebagai tuan rumah selepas kali terakhir dianjurkan di negara ini pada tahun 2001. Wow, selepas lebih kurang 16 tahun, akhirnya Malaysia sekali lagi menjadi tuan rumah untuk temasya sukan yang paling berprestij di rantau Asia Tenggara.


Untuk pengetahuan korang semua, penganjuran acara Sukan SEA Kuala Lumpur 2017 yang bakal berlangsung sepanjang Ogos 2017 nanti amat bertepatan dengan sambutan kemerdekaan Malaysia ke-60 yang akan disambut pada 31 Ogos kelak. Nampak gayanya, tahun ni kita akan sambut double celebration. Pertamnya kemuncak Sukan SEA dan seterusnya diikuti dengan sambutan Hari Kemerdekaan ke-60. Fuh, mesti meriah!


Sempena dengan Sukan SEA Kuala Lumpur 2017, Nubex Sdn Bhd tampil memperkenalkan koleksi syiling bi-logam edisi khas khas untuk semua peminat sukan terutamanya kepada korang semua yang minat mengumpul syiling. Syiling ni bukan sebarang syiling tau. Syiling yang dimaksudkan ini adalah edisi terhad, edisi khas dan paling penting ada nilai. Nilai apa? Jom kita kaji ciri-ciri syiling khas edisi Sukan SEA Kuala Lumpur 2017 daripada Nubex. Cekidout!






Syiling edisi khas Sukan SEA 2017 hadir dalam rekabentuk bi-logam. Ia direka khas dengan gabungan kemasan emas dan perak. Paling unik dan menarik, kepingan emas dan perak ini boleh dipisahkan (detach) sekaligus menonjolkan elemen eksklusif rekaan koleksi terhad ini. Amacam, menarik kan?


Kepingan perak (kemasan luar) diperbuat daripada perak 99.9% (berat 2.975g) mengelilingi kepingan emas 99.99% (berat 0.5g). Syiling isitimewa ini juga disertakan dengan tekad grafik acara sukan berprestij ini.




“Kami di Nubex yakin syiling edisi khas Sukan SEA Kuala Lumpur 2017 akan menerima sambutan ramai. Syiling bi-logam ini juga adalah koleksi edisi unik kerana menggabungkan elemen emas 99.99% dan perak 99.9%,”

Bakhtiar Abd Majid 
Ketua Pegawai Eksekutif Nubex Sdn Bhd



Ini pesanan buat peminat syiling edisi khas dan pengumpul syiling tegar. Jumlah pengeluaran untuk syiling edisi khas Sukan SEA Kuala Lumpur 2017 ini hanyaah 5000 keping. Pihak Nubex amat yakin pasaran syiling ekslusif bakal menerima sambutan baik daripada pembeli tempatan dan antarabangsa. Mana taknya kan? Kalau dah namanya edisi khas, sudah tentu masing-masing akan merebut peluang keemasan ini untuk dapatkan sebagai koleksi peribadi.


Syiling edisi khas Sukan SEA Kuala Lumpur 2017 dijual pada harga RM177.00 (termasuk GST). 2 elemen untuk satu harga! Memang berbaloi. Beli dengan satu harga, kita akan dapat dua kepingan (2 in 1) iaitu satu keping perak ( kepingan luar) dan satu keping emas (kepingan dalam). Paling penting, nilai perak dan emas di pasaran antarabangsa akan semakin meningkat saban tahun. Jadi, sudah tentu ia akan menjadi satu pelaburan jangka panjang. Betul tak?




Rasanya, setakat ini saja perkongsian tentang syiling edisi khas Sukan SEA Kuala Lumpur 2017. Jadi, kalau ada antara korang yang berminat untuk mendapatkannya, pra-tempahan boleh dibuat menerusi laman web www.nubex.my mulai 17 Julai 2017.


Jangan risau! Nubex Sdn Bhd merupakan pengedar cenderamata premium bagi acara Sukan SEA Kuala Lumpur 2017 kali ke-29 yang sah. So, tak payah ragu-ragu ok!


Nubex Sdn Bhd

Nubex Sdn Bhd adalah pengeluar dan pengedar sah untuk jongkong emas, perak dan logam bernilai lain di Malaysia. Nubex yang beroperasi sepenuhnya di Damansara Perdana semenjak tahun 2009 adalah pelopor laman dagang atas talian untuk logam bernilai menerusi laman www.nubex.my selain menerima tempahan korporat bagi barangan emas dan perak.




Untuk maklumat lanjut berkenaan syiling dinar emas dan dirham perak, layari laman atas talian www.nubex.my. Ikuti laman sosial Nubex di Facebook dan Instagram menerusi akaun @nubex_my untuk jualan produk terkini dan perkembangan semasa.

Post a Comment

26 Comments

  1. Is it limited edition? It look so beautiful for a collection piece. Maybe I should get one for my mother as she love collecting all this.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, it is limited edition coins for SEA Games. They only produced 5000 pieces. Yes, we should get one.it's silver and gold coin

      Delete
  2. Wow this is really good for those who collects.

    ReplyDelete
  3. This coin is so cool,can be collection and also a potential investment.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes, agree with you. It's good for collection and investment because it's made from silver and gold.

      Delete
  4. wah.. boleh disimpan buat koleksi ni.. nak guna pun mesti terasa sayang je nanti.. hahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah, kalau dah beli memang akan simpan je nih. Buat koleksi peribadi. Mana tahu sepuluh tahun akan datang boleh jual dengan harga yang jauh lagi tinggi. Why not beli and simpan kan

      Delete
  5. canteknya syiling limited edition ni.. boleh buat koleksi bagi penggemar/ pengumpul syiling..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cantik kan? Lagipun rekabentuk dua dalam satu untuk syiling ni sangat unik. First time tengok coin yang ada emas dan perak serta boleh ceraikan kepada dua keping

      Delete
  6. I started collecting coins too! I got one commemorative coin in celebration of this year's ASEAN :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Really? Awesome! Then, this one suites you for your collection.

      Delete
  7. this is interesting. will try to collect them

    ReplyDelete
    Replies
    1. You just need to contact them for pre-order. This one special edition for SEA GAMES 2017

      Delete
  8. Wow.. cantiknya limited edition ni... My friend collects stamps and coins and mesti dia nak punya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaa, boleh la inform dia. Untuk orang yang suka collect coins, dirham dan dinar memang ni peluang nk beli

      Delete
  9. Siapa yang suka kumpul ni mesti kena beli! Design pun cantik

    ReplyDelete
  10. Wah.. Pasti disukai peminat duit syiling.

    ReplyDelete
  11. Wow looks so high class and expensive juga kan! haha It definitely worth the collection.

    ReplyDelete
  12. I must get this in both gold and silver as I love to collect commemorative coins. It's a hobby that I learnt from my mom. Thanks for the heads up.

    ReplyDelete
  13. Pasti pengumpul duit syiling sukakannya

    ReplyDelete
  14. Not bad la harga RM177 je. Mampu milik ni. Kalau beli sekarang, jual lagi 10 tahun mesti mahal.

    ReplyDelete
  15. love collector items. very valuable after some time

    ReplyDelete
  16. wow.. this is so beautiful - Racheal

    ReplyDelete