BUFFET RAMADAN 2017 : PHILEA MINES BEACH RESORT

Dulu, pernah share pengalaman menginap di Philea Resort & Spa Melaka (Klik sini). Kali ini, aku berpeluang untuk bertandang ke Philea Mines Beach Resort. Cuma kali ini bukan pergi untuk menginap, tapi untuk merasai sendiri suasana berbuka puasa, Buffet Ramadan di Philea Mines Beach Resort. Jujurnya, aku rasa cukup bertuah sebab dah merasa sendiri menu-menu yang dihidangkan di sini. Dan, tahun ini merupakan tahun pertama pihak Philea Mines Beach Resort mengadakan Buffet Ramadan selepas genap setahun beroperasi. So, kiranya antara orang yang terawal la ye? hehehe. 


Buffet Ramadan di Philea Mines Beach Resort


Philea Mines Beach Resort


Untuk korang yang pertama kali dengar tentang Philea Mines Beach Resort, ia terletak betul-betul berhampiran Mines Shopping Mall dan bersebelahan dengan MIEC (Mines International Exibitionist Center). Kalau korang drive, just boleh refer waze dan hanya perlu search "Philea Mines Beach Resort".


Philea Mines Beach Resort


Di saat pertama kali aku menjejakkan kaki ke Philea Mines Beach Resort, agak terpukau juga lah dengan keindahan resort ni. Tak sangka pula di celah-celah kesibukan bandar The Mines, ada terselit sebuah resort yang tersergam indah. So guys, kalau korang plan nak bercuti di sekitar Selangor atau Kuala Lumpur, bolehlah letak resort ni dalam bucket list.


Buffet Ramadan Philea Mines Beach Resort



Philea Mines Beach Resort


Ok, back to topic about Buffet Ramadan at Philea Mines Beach Resort. Seperti yang korang sedia maklum, ini kali pertama pihak Philea Mines Beach Resort mengadakan buffet Ramadan kepada umum. So, kalau korang plan nak berbuka puasa beramai-ramai, tak kiralah bersama family, bersama kawan-kawan, ataupun berbuka bersama rakan-rakan office, bolehlah datang ke sini.


Ruang makan open air yang menghadap sunset



Ruangan kafe


Ada dua sections, iaitu ruangan tertutup dan ruangan terbuka. Kami tempoh hari berbuka puasa di ruangan terbuka dengan menghadap sunset. Subhanallah, cantik betul view sunset di sini. Amazing!

Menu Buffet Ramadan


Apa juadah special untuk Buffet Ramadan di Philea Mines Beach Resort? Kalau nak disebut satu per satu, memang tak akan habis. So, memandangkan aku ada snap gambar, jadi bolehlah share dengan korang semua antara menu-menu yang dihidangkan di sini. Cekidout!!!


Kurma


Antara juadah di Philea Mines Beach Resort adalah Siput Sedut Masak Lemak Cili Api, Ikan Patin Masak Tempoyak, Gulai Ikan Masak Asam Pedas Johor, Gulai Tulang Rusuk Lembu, Sup Tulang Rawan, Nasi Kempuli, Serawa Durian, Satay, Kambing Golek bersama Nasi Arab Mandy dan macam-macam lagi.


Appetizer


Ulam-ulaman, sambal tempoyak dan budu


Serawa durian, bubur dan pemanis mulut


Selain itu, kat sini juga ada beberapa stalls yang menyediakan menu-menu isitmewa untuk berbuka puasa. Antaranya adalah Mee Sup, Mee Hailam, Laksa, Kambing Bakar, Keropok Lekor, Pisang Goreng, Spaghetti Carbonara, Roti John, Murtabak, Roti Canai dan pelbagai juadah lagi Pendek kata, macam-macam ada, dari masakan Melayu sehinggalah ke hidangan barat (western food). 


Chesse Cake dan Chocolate Cake


Kuih-muih tradisional 


Kuih sagu


Aneka jenis buah-buahan


Antara hidangan yang sempat aku try adalah sup daging, gulai siput, dan lauk-pauk masakan Melayu. Tapi, hidangan paling aku suka adalah cheese cake. Seriously, cheese cake kat sini sangat sedap. Sampai 2 slices aku makan. Pergh. Padu beb! Paling best,  siap ada ais krim Malaysia pelbagai perisa dan Ais Batu Campur (ABC). 


Team +Projek Travel  dan rakan bloggers (Sahabat PT)


Overall, pengalaman berbuka puasa di sini sangat best. Bukan saja tenang dan relax dari kesibukan kota raya, malah dapat menikmati pemandangan indah di sekitar resort. Superb! Paling penting, juadah yang disediakan untuk berbuka puasa semuanya sedap-sedap. Blurpppp. Alhamdulillah.


Harga Buffet Ramadan

Dewasa
RM75 Nett

Kanak-kanak (5-12 tahun) / Warga Emas (60 tahun ke atas)
RM40 Nett


So, kalau korang berminat nak mencuba sendiri buffet Ramadan di Philea Mines Beach Resort, bolehlah buat tempahan dan pergi beramai-ramai bersama family, sahabat handai mahupun rakan sepejabat. Selamat mencuba!

Booking / Reservation

Alamat:
Philea Mines Beach Resort
Jalan Dulang, Mines Resort City
43300 Seri Kembangan
Selangor

Email:

Tempahan:
019-600 1558

Post a Comment

0 Comments