SAJIAN ISTIMEWA DI GRAND MILLENNIUM HOTEL KUALA LUMPUR

Setiap perayaan pasti disambut meriah di Grand Millennium Kuala Lumpur. Kalau beberapa bulan lepas, sempat merasa buffet Ramadhan dan seafood buffet, kali ini The Mill Cafe dan Bistro 160, Grand Millenium Hotel Kuala Lumpur tampil dengan menu istimewa sempena sambutan Krismas. Sempena sambutan Krismas dan Tahun Baru 2015 kali ini, dengar kata Grand Millennium Hotel Kuala Lumpur menjanjikan satu kejutan buat semua tetamu yang hadir. Nak tahu apa? Jeng jeng jeng


 .
Ini dia, gerangan 3 chef yang akan memberi kejutan kepada anda terutama dari segi menu-menu yang kebaboom! First sekali,bila korang masuk ke lobi Grand Millennium Hotel, korang akan teruja tengok dekorasi. Tak sah kalau sambutan Krismas tanpa pokok Krismas. Nah, tinggi lampai dibuatnya. Dan paling penting, Chef Laurent cakap ada snow man gergasi yang akan diletakkan di lobi hotel. Macam mana rupanya? Hah, yang tu kita tunggu dan lihat nanti.


Untuk perkongsian kali ni, pb nak tunjuk menu special yang ada di The Mill Cafe dan Bistro 160 sempena perayaan Krismas dengan tema “Coming Home to a Grand Millennium Christmas” yang menjanjikan pelbagai aktiviti menarik untuk keluarga mahupun ahli korporat. So, kalau korang ada colleague dari luar negara yang terpaksa beraya di Malaysia, apa kata korang hiburkan mereka dengan bawa mereka ke sini. At least,takde lah sedih sangat mereka beraya di perantauan, hehe.


Satu perkara yang best bila datang ke Grand Millennium Hotel Kuala Lumpur adalah kerana tatarias dan dekorasi yang unik dan sedap mata memandang. Ini contoh hiasan di Bstro 160. Macam-macam hadiah sempena Krismas sudahpun mula dijual.



Bistro 160
Come treat yourself to Chef Joas’s signature Christmas Log Cakes comprising of Black Forrest, Vanilla Berries or Green Tea, mouth-watering Christmas confectionaries and even some sweet roast items. Prices start as low as RM18.00!



Untuk menu istimewa sempena Krismas, Chef Amir memperkenalkan menu istimewa beliau iaitu 6 X Cheese & Charcuterie Board. Nak tahu apa yang best dan macam mana rupa menu kali ni? Meh meh kita layan.Cekidout!!!



6 X Cheese & Charcuterie Board  by Chef Amir 


6 X 3 Salads in Glasses - Cold
Beetroot, Couscous, Pomegranate and French Bean Salad
Granny Smith Apple, Celery and Walnut Salad
Roasted Pumpkin with Feta Cheese, Almond Flake and Raisin Salad 



12 X Main Course Plated - Western
Chicken Roulade + White Bean + Morel Sauce + Brussel Sprouts + Pecan + Cranberry 



6 X Christmas Desserts on High Tea Stand - Pastry
On The Bar – Buffet Style - Pastry
Christmas Stolen
Gingerbread House
Gingerbread Santa
Gingerbread Tree
Gingerbread Bell
Mince Pies
Black Forest Log Cake
Apple Pecan Pie
Candy Canes
Candy Floss
Christmas Cookies
Chocolate Figurines



Dan minuman paling lazat yang harus dicuba adalah mixberries smoothie. Actually, ni kali pertama makan di Bistro 160. Sebelum ni, makan di The Mill Cafe. Kalau nak tahu, Bistro 160 terletak di lobi hotel manakala The Mill Cafe terletak di First Floor.



Mana best kalau makan sorang-sorang kan? Hah, ni gang bloggers dan media yang berpeluang merasai menu istimewa daripada Chef Laurent dan Chef Amir.




Dalam duk sibuk-sibuk kami menjamu selera, sempat Chef Laurent berseloroh mengenai persiapan beliau dalam menyediakan menu terbaik sempena Krismas. Chef Laurent cakap sempena Krismas, pihak Grand Millennium Hotel akan mengadakan charity untuk anak-anak yang kurang bernasib baik. Mudah saja, petik nama di pokok Krismas, dan belikan hadiah untuk mereka. Usaha kecil yang pastinya akan memberi seribu makna buat mereka.



Ok, kami dah cuba menu istimewa daripada Chef Amir dan Chef Laurent. Korang bila lagi? Kalau nak cuba,  moh moh ke Grand Millenium Hotel.



Sempena hujung tahun ni, mesti ramai kan yang nak buat Annual Dinner especially yang kerja di pejabat. Kalau nak cuba buffet di The Mill Café, boleh buat tempahan sekarang. Sempena Krismas, tema kali ini adalah “Coming Home To a Grand Dining Experience”yang mana menjanjikan menu-menu istimewa dan terbaik daripada chef terkenal.

24th December 2014 Christmas Eve – Buffet Dinner
RM 148.00 per person
RM74 per child*

25th December 2014 Christmas Day – Buffet Brunch
RM 88.00 per person
RM44 per child*

31st December 2014 New Year’s Eve – Buffet Dinner
RM 148.00 per person
RM 74 per child*

1st January 2015 New Year’s Day – Buffet Brunch
RM 70.00 per person
RM35 per child*

All prices quoted are subjected to 10% service charge and 6% government tax

Untuk event private atau gathering bersama keluarga, korang boleh reserve tempat khas untuk suasana yang lebih selesa dan kondusif.

Festive Bookings
For more cosy gatherings with loved ones, family and friends  on private function rooms are a must. Specially tailored made menus are available and price per pax starts from RM140++. For more enquiries please contact our professional catering and events team Tutyana.Ramli@grandmillenniumkl.com

Nak tahu lebih lanjut, boleh hubungi di talian +60 3 2117 4888 atau email sebarang pertanyaan untuk tempahan seperti yang ada kat bawah ni:

The Mill Café
mill.gmkl@millenniumhotels.com

Bistro 160
bistro.gmkl@millenniumhotels.com

Room Reservations

reservations.gmkl@millenniumhotels.com

This message brought to you by The Grand Millenium Hotel Kuala Lumpur
Join us for our traditional yearly Caring  Campaign  with our  A Star for a Child Programme”, pick a star from our Christmas tree with a name, age and gender and buy your child a gift and stick the golden star on the gift and place it at the foot of the Christmas tree. These children are currently receiving treatment in the Kuala Lumpur General Hospital Cancer Pediatric Ward. Your present will brighten up their day. Last but not least, it is not Christmas without our magical strolling Christmas carollers singing their Christmas tunes on 24th December from 7.30pm onwards and again on 25th December from12.30noon and don’t forget the magical New Year Eve Countdown party with Balloon drop on 31st December 2014.

Post a Comment

1 Comments

  1. Sedapnyer... teringin nak makan chocolate dan ginger bread.... hehehe

    ReplyDelete