SPICES OF CHENNAI BUFFET DI ANCASA HOTEL & SPA KUALA LUMPUR

Spanish Food sudah, Russian Food pun sudah. Kali ini, ayuh kita cuba Indian Food pulak. Untuk destinasi kali ini, kita cuba "Spices of Chennai Buffet" di Ancasa Hotel & Spa Kuala Lumpur. Penampilan khas Chef Selebriti, Chef Ricky Narayanan menghidangkan masakan Authentic South Indian dengan aneka juadah istimewa India pasti memikat selera anda.  


 Chef Ricky Narayanan bersama barisan penari kebudayaan Ancasa Hotel KL


Rempah-ratus asli


Spices of Chennai Buffet dihidangkan setiap hari bermula 3 November 2014 sehingga 14 November 2014. Promosi hebat selama 2 minggu ini sempena mempromosikan "Spices of Chennai".




Jadi, kepada semua penggemar makanan India, jangan lupa untuk datang mencuba hidangan istimewa daripada Chef Ricky Narayanan. Macam-macam signature dishes yang disediakan di bahagian Indian Section buffet.




Antara masakan tradisional yang ditampilkan di Ancasa Hotel & Spa Kuala Lumpur ini adalah ayam masala dan beberapa juadah tradisi popular India. Jom, kita tengok apa yang menarik!


Variasi masakan India


Kuih tradisional dan manisan India


 Pencuci mulut yang pastinya memikat selera


Antara menu istimewa utama adalah mutton varuval , chicken parattal , kurmas , thosai , vadai , idli , vattal , payasam , gulab jamun dan bermacam-macam jenis manisan India.


Tomato Rice - Mutton Kurma Tanjoore
 Chicken 65 Chennai - Prawn Sambal
Fish Curry Timchi - Dhalca


Wow, dah excited nak cuba masakan India. Apa yang pb cuba? Sudah pasti menu utama yang dihidangkan. Nasi tomato bersama mutton kurma, sambal udang, ayam 65 Chennai, Kari Ikan, dan Dhalca. Pendek kata, lengkap satu pinggan. Paling best Mutton Kurma. Torbaik!!!


Set lengkap Nasi Tomato


Cendol dan pencuci mulut


Ini lagi satu tarikan, cendol! Datang makan tengah hari kat sini, dengan cuaca panas terik, memang kena bila dapat makan cendol. Nyaman! Rasa cendol kat sini memang power! Semangkuk besar, licin dikerjakan, hehe. Dessert? Tak lain tak bukan try pudding dan kuih favorite iaitu cream puff. Blurppp, kenyang. Settle je makan terus balik office dengan perut kekenyangan. Terima kasih pihak Ancasa Hotel dan Ms Paris Ashiqin (Desntination Malaysia) untuk jemputan kali ini.


Spices of Chennai


Kalau berminat nak cuba, jangan lupa datang ke Ancasa Hotel & Spa Kuala Lumpur. Mesti ada yang tanya, Ancasa Hotel KL kat mana ye? Kalau nak tahu, Ancasa Hotel KL terletak berdekatan dengan LRT Plaza Rakyat,  menapak sikit je dah sampai. So, tak payah risau jem ke apa. Kalau malas nak drive, ambil je LRT. Orang-orang yang kerja area bandar Kuala Lumpur, memang mudah nak datang time lunch hour. Tak pun, kalau nak buat majlis makan-makan bersama rakan-rakan office atau family, boleh la buat tempahan awal-awal. Pakat ramai-ramai dan booking untuk try Spices of Chennai.


Promosi hebat ini khas untuk buffer lunch bermula jam 12 tengah hari sehingga 230 petang dan juga buffet dinner bermula 7 malam sehingga 10 malam. Apa tunggu lagi? Cuma tinggal beberapa hari lagi sebelum promosi berakhir. Dengan harga yang cukup-cukup berpatutan, pada kadar RM45++ untuk dewasa dan RM22.50++ untuk kanak-kanak, anda boleh cuba merasai sendiri menikmati sensasi Spices of Chennai.


Untuk sebarang pertanyaan lanjut atau tempahan, boleh hubungi pihak Ancasa Hotel & Spa Kuala Lumpur di talian 603 – 2026 6060.

Post a Comment

13 Comments

  1. Mm yum yum..
    Walaupun I bukan peminat masakan India tapi kalau kena taste nya, boleh tambah dua pinggan gak. Makanan ni looks good. Termasuk manisannya.. Takde Laddu ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama la, tak biasa sangat dengan Indian Food..
      Tapi, most of the dishes ni rasa macam masakan Melayu jugak
      So, boleh la layan, hehe..
      Laddu pun ada... banyak jugak makanan tradisional India

      Delete
  2. perrgghhh... nampak sangat menyerelakan menunya ^_^

    ReplyDelete
  3. Oh... sedap.. memang sedap.... Jom pergi makan lagi..... hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. jom jom, ke manakah pulak destinasi kita lepas ni? haha

      Delete
  4. Gambar rempah ratus india tu memang menarik.... dan kalau tak silap manisan diorang lagi manis dari kuih muih melayu kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. main tangkap muat je abang man.. tapi memang menarik tengok rempah tu..
      aah,manisan orang India memang manis.. tapi ada jugak yang sedap dan kena dengan selera kita

      Delete
  5. Halo, mau berbagi info yang bermanfaat nih. Saya jual Box Makanan. Barangkali ada pengunjung blog ini yang sedang butuh. Jika butuh bisa klik di sini.

    ReplyDelete