Jadual Perlawanan Piala Malaysia 2013

Nampaknya, saingan Piala Malaysia 2013 kali ni lain dari yang lain. Sengit semacam je aku tengok. Lebih-lebih lagi, dalam Group C, Kelantan, Pahang, Terengganu dan Negeri Sembilan. Boleh dikatakan, keempat-empat team ni ada kekuatan masing-masing. Peringkat awal, susah jugak nak tentukan team mana yang lepas ke peringkat suku akhir. Akhirnya, kini semuanya dah terjawab. 


 

Kumpulan A
ATM
Sime Darby

Kumpulan B
 PKNS FC
Johor DT

Kumpulan C
Kelantan
Pahang

Kumpulan D
Sarawak 
Lions XII


Kalau tengok kat sini, nama-nama besar macam Selangor, Terengganu, T-Team dan Felda United, dah tersungkur di peringkat kumpulan. Nama-nama baru macam PKNS FC, Sime Darby sudah mula mengorak langkah. Pastinya, saingan di peringkat suku akhir akan dinanti. Oyeah!
 

Sama-sama kita tunggu untuk aksi suku akhir, separuh akhir dan akhi Piala Malaysia 2013. Jadual perlawanan suku akhir Piala Malaysia 2013,  Jadual perlawanan separuh akhir Piala Malaysia 2013, dan Jadual akhir Piala Malaysia 2013, ada diselitkan kat sini untuk rujukan bersama.


Peringkat Suku Akhir  

Perlawanan Suku Akhir 1
Isnin, 27 September 2013
Selasa, 28 September 2013 

Perlawanan Suku Akhir 2
Jumaat, 4 Oktober 2013

Peringkat Separuh Akhir;  

Perlawanan Separuh Akhir 1
Jumaat, 18 Oktober 2013 

Perlawanan Separuh Akhir 2
Jumaat, 25 Oktober 2013

Perlawanan Akhir
Perlawanan Akhir Piala Malaysia 2013
Ahad, 3 November 2013
Semoga Kelantan dapat mara ke peringkat akhir Piala Malaysia 2013 dan seterusnya merangkul kejuaraan. K untuk Kelantan, K untuk Kekalkan Piala Malaysia. Gomo Klate Gomo! All the best TRW. Bias kan entri ni? Memang ah, sebab ambo ore Klate, kena lah sokong Klate, hehe.


Soalan cepu-cemas
Cuba bayangkan kalau Piala Malaysia pergi ke Singapura, adakah tahun 2014 kita akan buat Piala Singapura 2014 di Malaysia? lol #

Notakaki: Mampukah Kelantan kekalkan kejuaraan Piala Malaysia 2012? Kalau nak tahu, time final Piala Malaysia 2012, malam tuh tengok bola dengan family di homestay sempena Majlis Konvokesyen. Lepas menang je, terus sarung jubah dengan jersi TRW, lol. Kira macam hadiah paling awal untuk konvo la tuh, kah3. Nah, kenangan tersimpan kat sini

Post a Comment

0 Comments