SIJIL PELAJARAN MALAYSIA (SPM) : RANKING MRSM SELURUH MALAYSIA 2012

/
2 Comments
Berikut merupakan Ranking MRSM SPM 2012. Amacam, MRSM korang duk nombor berapa tahun ni? Cekidout.....

SPM 2012

1 TUN GHAFAR BABA 1.0391
2 TAIPING 1.0997
3 LANGKAWI 1.1971
4 PONTIAN 1.2245
5 PENGKALAN CHEPA 1.3870
6 KUANTAN 1.5745
7 TUN ABDUL RAZAK 1.6171
8 ALOR GAJAH 1.7092
9 PENDANG 1.7419
10 PASIR SALAK 1.8093
11 BALING 1.8728
12 BATU PAHAT 1.8808
13 KUALA BERANG 1.9541
14 TRANSKRIAN 2.0164
15 PENGKALAN HULU 2.0336
16 KEPALA BATAS 2.0422
17 TUMPAT 2.0668
18 MERSING 2.0811
19 TUN GHAZALI SHAFIE 2.0824
20 TAWAU 2.1261
21 BALIK PULAU 2.1351
22 BETONG 2.1560
23 MUKAH 2.1561
24 GEMENCHEH 2.1687
25 MERBOK 2.1710
26 FELDA 2.1747
27 KUBANG PASU 2.2087
28 TERENDAK 2.2225
29 MUADZAM SHAH 2.2251
30 PDRM KULIM 2.2458
31 KUALA KUBU BHARU 2.2603
32 KUALA TERENGGANU 2.2679
33 SERTING 2.3385
34 MUAR 2.3591
35 KUCHING 2.3651
36 LENGGONG 2.4254
37 JELI 2.4273
38 KOTA KINABALU 2.5332
39 KOTA PUTRA 2.5762
40 KUALA KRAI 2.7215
41 BESERI 2.7267
42 BESUT 2.7335



Notakaki : Ranking top 6 untuk tahun ni lebih kurang sama macam tahun lepas,cuma bertukar kedudukan je, ada yang naik ada yang jatuh. Top 2, kekal macam tahun 2011. Apa yang jelas, MRSM semakin banyak dan kini bertambah lagi 3 buah menjadikan jumlah keseluruhan 42. 

Tahniah diucapkan kepada semua calon SPM 2012. Sekarang, bolehlah cuba godek-godek website cari pasal scholarship/biasiswa. Untuk maklumat lanjut pasal biasiswa, boleh rujuk http://brosiswa.com/


Untuk Ranking SPM MRSM 2011 dan Ranking MRSM 2006-2010, boleh rujuk di pautan berikut:





You may also like

2 comments:

  1. ehem2..lamanye tak pijak kaki kat sini ;)
    actually kat alammaya ni...haha
    y penting TAIPING number 2..aduishh...ok la tuh

    ReplyDelete
  2. MyraLove:
    Taiping hebak sokmo
    Nak pijak sini camne,bizi memanjang
    sampai birthday sendri pun lupa eh? lol

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...