LASERTAG PIALA RED MUMMY

Lama betul duk peram entri Tournament Lasertag Piala Red Mummy ni. Segan pun ada, sebab baru nak update. Apakan daya, dah sibuk sangat mengalahkan menteri, nak buat macam mana. Nak menghadap keyboard pun tak sempat. Here we go! Layannn... Walaupun cerita dah basi.



Tournament lasertag ni sebenarnya diadakan sempena Red Mummy Blogger Gathering. Event ni telahpun diadakan pada 17 Februari 2013 di Laser Warzone, e@curve. Terima kasih kepada Kak Red dan pihak Nuffnang yang sudi jemput untuk join event yang super awesome ni. Ingat ke main suka-suka je, rupa-rupanya siap ada Piala dan medal bagai. Cayalah.


Untuk event kali ni, sponsor utama kita adalah pihak Laser Warzone dan e@curve sendiri. Terima kasih atas layanan istimewa. Syok jugak dapat main lasertag for the first time. Ingat ke boring sebab tak mencabar main dalam bangunan siap ada air-cond lagi. Rupanya, layan la jugak. Balik pun, takde bawak balik lebam-lebam macam main paintball di Sri Iskandar dan Sungai Buloh dulu.


Lagi syok bila dapat jumpa blogger yang hebat-hebat. Antara ramai-ramai yang ada, cuma Broframestone dan Iera je yang aku pernah jumpa. Blogger lain, bukan tak kenal. Cuma, tak pernah jumpa. So, segan la sikit nak tegur bila first time jumpa. Lagi-lagi yang famous-amous macam Red Mummy, Kid,Ciklilyputih,CikEpal , Jamar Bahar  dan paling segan nak tegur adalah Beliamuda, eh!

Antara bloggers lain yang turut serta adalah:
Carmen  
Akma 
Hazman bin Fadzil 
Nory Zoulkefle
Noor Hidayah Baharum
Sid
Alyza Fisol
Ezna Binti Ahmad Khalili
Nurul 
Nur Nadia Farahida 
Anas 
Normaya 
Deqnoor 

Ada lagi ke yang tertinggal dan tak disebut? Mohon tinggalkan link ye. Apepun, salam perkenalan kepada semua.Semoga lain kali kita jumpa lagi.


Memandangkan, pukul 2 petang pun masih ada lagi bloggers yang tak sampai, jadi yang dah ada ni bolehlah penuhkan tangki. Torbaik pihak penaja sediakan makanan : Nasi lemak, bihun goreng, rendang ayam, karipap dan kuih-muih. Blurpppp, kenyang makan bihun dan rendang ayam. Padahal, sebelum event dah baham meatball dan udang air sejuk di IKEA.


Seterusnya, bila semua dah sampai. Kami diberi taklimat ringkas pasal peraturan nak main lasertag. Sape-sape rasa nak try pi main lasertag, antara peraturan asas yang perlu tahu adalah:
  1. Pegang pistol laser tu dengan keadaan yang selesa, cuma perlu letak tangan kat bahagian bawah di depan tuh (sensor) untuk memastikan ia berfungsi
  2. Tembak di bahagian lampu di jaket pihak lawan (biru/hijau) atau pistol, dapat 50point
  3. Tembak di bahagian belakang di jaket pihak lawan, dapat 100point
As simple as that, tak payah takut dan gerun. Takde yang mati kena laser setakat ni. Dijamin selamat. Apa yang penting, kena enjoy :)

Semua bloggers yang hadir dibahagikan kepada 8 team : 4 team di Group A dan 4 team di Group B. Setiap kumpulan, kena lawan dalam group masing-masing, 3 kali bertempur untuk pungut mata sebanyak mungkin, merebut 2 tempat teratas group dan melayakkan diri ke semi-final.

GROUP A : Arena, Mak Jemah, Kapten Abang, Purplelyciuos

GROUP B : The Ultimates, Mak Merah, Slurpee, Sharpshooter

Memandangkan aku dari team Arena, jadi aku bagitau pasal team sendiri je lah eh. Nak tahu pasal team-team lain, boleh terjah ke blog mereka. Boleh rujuk links di bahagian penutup entri nanti. Dan aku, ditakdirkan di Group A dalam kumpulan ARENA bersama blogger kacak Broframestone , Beliamuda dan jelita Nurul , Deqnoor , Iera


Match 1
Arena mengalahkan Mak Jemah

Match 2
Arena mengalahkan Kapten Abang

Match 3
Arena mengalahkan Purplelyciuos

Arena berjaya mara ke Semi-final bertemu team Slurpee. Manakala, Mak Jemah pulak bertarung dengan Sharpshooter.

Semi-final
Arena mengalahkan Slurpee
Mak Jemah mengalahkan Sharpshooter

Team Slurpee dianggotai kanak-kanak Ribena. Tapi, nak terberak jugak abang-abang dan kakak-kakak Arena kena kejar dek adik-adik yang hyperactive nih, adoyai. Nasib baik menang, kalau kalah abang rela terjun e@curve dik, haha.



Ini lah masanya, Grand Fnale Piala Red Mummy antara Mak Jemah dan Arena. Korang dah tengok kan, kehebatan team Arena menang bersih dalam semua perlawanan. Final? Apalah sangat kan. Kitorang tengok team Mak Jemah rancak duk susun strategi. Ada yang siap duk baca jampi serapah *ok, tipu*


KEPUTUSAN GRAND FINALE


Team Sharpshooter membelasah team Slurpee untuk menang tempat ke-3. Dengan itu, Sharpshooter diumumkan selaku 2nd Runner Up!

Sharpshooter

Keputusan akhir, nampaknya berpihak kepada team Mak Jemah. Team Arena kena titik dengan Mak Jemah di final. Amboih, berdendam benor deme ni dengan kite. Kita kalahkan depa 400point je kot, dia balas kalahkan kita di final dengan beza hampir 4000 points.


Apepun, Arena dengan bangganya memegang title 1st Runner Up dan meraih silver medal. Tahniah kepada team Mak Jemah yang beraksi cemerlang di final dengan strategi serang hendap dan sembunyi-sembunyi mereka. Kami berusaha sedaya-upaya dah sebenarnya, becak ketiak-ketiak, cramp sampai kaki-kaki. Memandangkan team Mak Jemah terlampau hebat, kami akur, haha.

Arena

Mak Jemah

Deqnoor - Iera - Cik Siezuka - Kak Red - BroFramestone - Penaberkala - Beliamuda
Di sebalik kekalahan Arena di Grand Finale, sebenarnya, kat bawah ni lah 2 orang yang bertanggungjawab atas kekalahan kami. Perghhhh, hebat gila main lasertag. Ni konpem sejak baby lagi berlatih. 

Cik Epal dan Encik Epal,eh!
Apapun, tahniah diucapkan kepada semua bloggers yang menjayakan event kali ni. I'm glad to be there! Nice to meet you all! Sekian saja cerita pasal lasertag. Terima kasih banyak-banyak kepada sponsors and organizer. Hingga kita berjumpa lagi. Kbai



Untuk cerita versi lain, boleh klik ke blog mereka:
















Terima kasih kepada Marshall yang sporting!

Nak try main lasertag, bolehlah berkunjung ke:

Laser Warzone di e@curve ataupun IOI Mall Puchong

Post a Comment

6 Comments

  1. alamakkkk, selewat2 awak update entry pasal lasertag ni, lagiiii lewat nadia.. T____T tak terhapdett lagii. ampunn korang. baru lepas settle event anak yatim. nanti nadia backlink semua ok :))
    alang2, nadia terus follow sini. mana tau lepas ni boleh jumpa gathering lagi kannn :)))

    ReplyDelete
  2. nanti kita main tembak-tembak lagi...next time nk tembak awk plak bnyk2...hahahaha

    salam perkenalan... :)

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  5. nadia: syok je tengok pasal event anak yatim.. Bagus-bagus, sama-sama membantu mereka yg memerlukan :)

    btw, thanks follow
    ada event anak yatim lain kali, jangan lupa ajak eh

    ReplyDelete
  6. AlyzaFisol:
    haha, boleh je
    no hal
    klu paintball berbirat jugak la, laser tag apadehal
    wakaka

    ReplyDelete