MEMORI

/
18 Comments

minda kita tidak berhenti untuk berfikir dan terus berfikir
dalam fikiran, penuh dengan ilham, masalah, imiginasi dan sejarah lampau
dengan fikiran, pelbagai benda ditafsir dan diproses untuk diinterpretasi
kadang-kadang, setiap apa yang difikir diterjemah dalam bentuk kata-kata dan gerak kerja
begitulah kuasa akal fikiran yang dikurniakan oleh yang maha Esa
indahnya, bila kita mampu mengingati sejarah lampau berbelas-belas tahun yang lampau
walaupun kita masih kecil dan belum matang untuk berfikir ketika itu
itulah kekuatan kotak memori insan bergelar manusia
alhamdulillah!


semenjak dua menjak, kepala aku sedikit pusing
mungkin kerana terlalu kuat berfikir
mungkin jua banyak benda berserabut di benak fikiran
kadang-kadang, tekanan membuat kita pening
kadang-kadang, masalah membuat kita pening
kadang-kadang, kebosanan membuat kita pening
kadang-kadang, memikirkan benda akan datang membuat kita pening


argh, persetankan kepeningan itu
aku harus tenang
aku mahu pergi bertenang
aku mahu pergi berehat
aku mahu pergi bercuti
aku mahu pergi bergembira
bersama teman dan juga taulan
jumpa lagi lusa
bye!


MEMORI 1
kecik-kecik dulu- menonjolkan kecomelan sewaktu kecil


MEMORI 2
bersama arwah atuk dan nenek terchenta
kecomelan terserlah dengan pipi gebu dan montel


MEMORI 3kenangan bersama abang dan sepupu
pulang dari Airport
tshirt kegemaran - baju bergambar power rangers
tapi, baju yang dipakai tuh, tak siap kot
tak siap colour picture kat baju



::mode::
  • kepeningan - mau berangkat jap lagi untuk menenangkan fikiran
  • nostalgia - sedang bertungkus-lumus scan koleksi picture-picture lama untuk santapan kemudian hari dan mengerah memori untuk mengingat kembali

"sejarah lampau itu penting untuk memotivasikan diri ke arah memacu kejayaan akan datang"


You may also like

18 comments:

  1. nuar,waktu kecil kamu sgt comel!!!! :)

    ReplyDelete
  2. sekarang sudah hensem la ya?

    ngeh3..

    MEMORI, memang ajaib otak kita kan?

    ReplyDelete
  3. hehhee..y mna satu nuar dlm gmbar, xdpt bezakn, hehe

    ReplyDelete
  4. hok comey sekali tuw!
    haha.

    demo g mano boh?
    tok ajok doh kawe.

    ReplyDelete
  5. hehe kumpul gamba banyak2 supaya memori manis dapat dikenang.

    pedulikan kepala pusing, ada benda bermakna lain buleh kau buat!

    ReplyDelete
  6. selamat bercuti
    =)

    ReplyDelete
  7. nifi a.k.a beliamuda:
    hensem siket2,hak3
    yup, memori yg tiada limitation

    ReplyDelete
  8. cik madu ♥:
    search and find by urself,haha

    ReplyDelete
  9. hans:
    haha,tu pasal
    teringin gak nk carik gambor zaman budak2, seb bek jumpa

    ReplyDelete
  10. atinmarzuki:
    haha,atin tak cam ke? adoi
    teka la sendiri,haha

    ReplyDelete
  11. pisey:
    betul2,hok comey skali tu jolo la kawe,hak3

    kawe tok igt nk ajok demo
    kawe gi bbq tepi pantai

    ReplyDelete
  12. YobSumo:
    yup,btul tuh
    tgk gambor je,tringat time2 kecik dulu

    btul tuh, sbb pusing macam2 benda aku buat..holiday yg syok abis

    ReplyDelete
  13. hohoho.. best camping!

    xda air pening2 kan?
    bagus! bagus!

    ReplyDelete
  14. johan adam:
    hak3,xde2..masih waras!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...