7 HARI = SEMINGGU

lama sudah tidak menaip entri untuk blog. bukan tak sempat nak bukak blog, tak sempat nak taip entri. bukak blog pun untuk baca-baca entri terbaru kat bloglist dan berkomen apa yang patut.

7 hari = seminggu? betul la kan. kat mana2 kita berada pun, seminggu tetap 7 hari. takde yg lebih, takde yg kurang. cukup-cukup, 1minggu = 7 hari = 168 jam = 10080 minit = 604800 saat!

pejam celik- pejam celik, dah seming€gu berada di kampus. macam-macam kerja dah buat, macam-macam ilmu dan pengalaman dah dapat dan macam-macam cerita ada.
kisah 7 hari yang agak bermakna. semoga hari esok dan seterusnya akan terus membawa makna!


15 DISEMBER 2009 SELASA
Bertolak dari KB ke TRONOH menaiki bus TRANSNASIONAL. Waktu yg tertera kat tiket bertolak pukul 900 pagi, tapi bus sampai dekat pukul 1000 pagi dah. Jenuh jugak menunggu. Dapat plak seat yg rosak part yg nk adjust tempat duduk tuh. Huh, azab gak nk tidur. Lenguh tekak, angguk-angguk geleng-geleng. Tiba di kampus tepat pukul 430 petang. Terus ambil motosikal kat post guard dan check in ke hostel

Malam pertama di kampus, MEETING untuk upcoming event. Bangga dengan ahli jawatankuasa yg pulang ke kampus seawal 4 Disember lagi untuk penambahbaikan PROPOSAL dan presentation. Alhamdulillah, mereka melakukan kerja terbaik, proposal diluluskan oleh management. Congratz to all komiti IRC Carnival 2010!


16 DISEMBER 2009 RABU
Seawal 900 pagi, gerak ke library untuk MEETING. Pembahagian tugas untuk dilaksanakan. Kali ini, aku ditugaskan untuk handle educational trip to selected universities dan institution pertengahan Januari 2010. Nampak gaya, perlu kerja keras utk menyiapkan PROPOSAL.

KFC Taman Maju kini dibuka. Agak mustahil KFC dibuka di kawasan berdekatan kampus. Nampak gaya, syurga makan budak-budak u berdekatan bertambah lagi satu selain restoran sedia ada dan maple.


17 DISEMBER 2009 KHAMIS
MEETING pembahagian tugas seterusnya untuk menyiapkan REPORT. My task : Annual General Meeting (AGM), IRC Open Day (IRC) dan Roadshow. Semua benda nih masih belum setle, dalam proses mengumpul maklumat dan mencari gambar berkaitan untuk dilampirkan. Due date: 27 Disember 2009, huh lagi 5 hari kot, adoi.

Dalam masa yg sama, calling UNITEN utk trip dan accomodation. Then, siapkan list name utk tempah COSTER bagi tujuan trip tersebut.

Kempunan nak gi dinner kat KFC baru bukak tapi penuh la plak. Maple kat sebelah KFC pun jadik lah, ambil bau dah cukup. Maple tuh pun baru bukak gak. Ok la tuh


18 DISEMBER 2009 JUMAAT
Salam Maal Hijrah. Sekitar sambutan Maal Hijrah, meraikan tahun baru Hijrah, so off dari bekerja. FREE TIME to relax for a while. Ambil masa untuk rest dan buat kerja sendiri-sendiri


19 DISEMBER 2009 SABTU
Weekend time. Sebelah pagi dan petang buat kerja sikit-sikit. Selepas Isya', bertolak ke Ipoh ramai-ramai untuk RELEASE. Tujuan utama, BOWLING. Tujuan sampingan, makan-makan.
Objektif tercapai, mcD - bowling - mcD = pokai


20 DISEMBER 2009 AHAD
Kerja-kerja utk siapkan PROPOSAL trip dan PROPOSAL corporate short giat dijalankan. CONTACT NUMBER dan TENTATIVE PROGRAMME rancak disiapkan.

hari nih, 20 Dis maka genaplah setaun usia anak buahku, Danish. Semoga kesihatan dia sentiasa baik dan cepat2 buleh bertatih!


21 DISEMBER 2009 ISNIN
Semua kerja-kerja tertangguh disiapkan. Calling diteruskan dan recheck PROPOSAL by advisor. Tentative dihantar untuk tempahan COSTER. Semoga pengangkutan berjaya diperoleh, amin.

Selesai tugasan, sekali lagi bergegas ke Ipoh bersama barisan rakan seperjuangan. Tujuan utama, tengok MOVIE. Tujuan sampingan, makan-makan. Konflik berlaku dlm pemilihan MOVIE sebab AVATAR full. Frust menunggeng! Hasrat diteruskan jua dgn pemilihan cerita lain. At last, suara majoriti nak tonton BODYGUARDS AND THE ASSASSINS. Layan gak la cite ni walaupun dia patriotik sikit. Aksi dia ok gak, real di pandangan mata kasar. Sebelum layan MOVIE, sempat gak main BOWLING satu game dan membaham donut kat BIG APPLE. On the way balik plak, makan lagi skali. Sebab ada yg nk makan prosperity burger, so aku follow lah,haha. Dah 5 ketul dah setakat nih baham prosperity. Kenapala best sgt, klu murah siket konpem lagi best kot.


22 DISEMBER 2009 SELASA
Pukul 930 pagi ke library untuk pengesahan PROPOSAL. Selepas proses check-mengecheck dan edit-mengedit selesai oleh advisor, baru blh print PROPOSAL. Huh, ambil masa gak. Selanjutnya, proses untuk APPROVAL PROPOSAL oleh management. Terketar-ketar dan seram-sejuk gak nak present PROPOSAL untuk diluluskan oleh MANAGER. MEETING kira-kira 45 minit, alhamdulillah PROPOSAL diluluskan. So, projek EDUCATIONAL TRIP dan CORPORATE SHIRT berjaya untuk dilaksanakan. Satu kejayaan yg agak mengembirakan. Thanx a lots kepada rakan seperjuangan yg turut membantu.

Sebaik PROPOSAL diluluskan, kerja-kerja untuk menghubungi universiti/institusi berkaitan diteruskan. Satu lagi pengalaman ditimba untuk berhubung dengan pihak luar secara rasmi. Terkehel gak lidah-lidah.

Sebelah malam diteruskan untuk proses menyiapkan MEMORANDUM dan finalize PROPOSAL untuk dihantar kepada pihak management. Hopefully everything will be ok tomorrow, insayAllah.


TOMORROW: 23 DISEMBER 2009 RABU

Settlekan semua calling, emel formal letter dan fax formal letter ke semua institusi dan universiti berkaitan. Then, submit proposal. Lastly, ke IPOH lagi sekali utk proses tempahan CORPORATE SHIRT. Hopefully, everything will be settle down!





Hah, dah terjawab kenapa lama aku tak buat entri. Sekali buat, abis semua benda nk cerita. Jadik cam diari dah plak. Apepun, perjalanan dalam 7 hari nih amat bermakna. Berbaloi-baloi korbankan masa cuti untuk berseronok kat rumah demi mendapatkan something new kat sini.

Setiap orang ada cerita tersendiri, di sebalik cerita pastinya pelbagai benda dipelajari.
Tidak kiralah pelajaran dan pengajaran itu berlaku secara langsung ataupun tidak disedari. Namun apa yang penting, setiap yang berlaku itu perlulah dilalui dengan terbuka hati
Agar setiap satunya nanti mampu diperbaiki dari semasa ke semasa untuk kebaikan diri sendiri!


triple L : long life learning
learning is everywhere
learning something for everything

Post a Comment

11 Comments

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. 5ketul posperity?
    >_<"
    jelezzzzzzzzzzzzz.....

    ReplyDelete
  3. fuh, sibuk molek. semoga dipermudahkan dalam urusan.

    ReplyDelete
  4. goodluck untuk both project itu.. may evthin goes smooth2 saja ohh ;)

    ReplyDelete
  5. tirah watif:
    haha,jgn jelez-jelez ye
    dapatkan kat kiosk2 yg berdekatan
    selamat menjamu selera!

    ReplyDelete
  6. nifi a.k.a beliamuda:
    sibuk la sikiet daripada biasa
    harap2 gitu lah, semoga setiap urusan dipermudahkan

    ReplyDelete
  7. cikTi:
    hom,gitu la gamoknyo
    tp xpo, masa ni la nk blaja mcm2 benda

    ReplyDelete
  8. millalara:
    thanx..insyaAllah, hope so

    ReplyDelete
  9. pengalaman berharga ni bro.. bnyk bnda dpt belajo. aku yang dah tua ni xpenah lg merasa buat proposal, then present sume tu.. huhu.

    ReplyDelete
  10. johan adam:
    aah,agak berharga la pengalaman nih
    nnt blh apply time2 intern/kerja
    relax bro, ada masa kena buat la tuh nnt
    nk bukak bizness ke ape

    ReplyDelete